TINC
TIP
Re: TINC
Ik zie wel dat de rechten deze morgen zijn toegekend volgens het KeyTrade-overzicht. Dat is toch al de eerste stap...
De mail van Keytrade is binnen, ivm de kapitaalverhoging.
Waar zit eigenlijk het voordeel van hierop in te tekenen ?
Koers nu : €13,40
Prijs aandeel via intekenen €12,40
Ik wil 500 aandelen dus moet ik 1500 inschrijvingsrechten aankopen : €0,2999 * 1500 = €449,85
Stel dat ik 500 aandelen krijg : 500*€12,40 = €6200 + €449,85 = €6649,85
Wanneer ik vandaag de aandelen zou kopen : 500 x €13,40 = €6700
Verschil van €50,15 en dan ben ik nog niet zeker dat ik de 500 aandelen kan kopen.
P.S : wat gebeurt er trouwens met de inschrijvingsrechten wanneer je maar 100 aandelen zou ontvangen ?
Ik wil 500 aandelen dus moet ik 1500 inschrijvingsrechten aankopen : €0,2999 * 1500 = €449,85
Verschil van €50,15 en dan ben ik nog niet zeker dat ik de 500 aandelen kan kopen.
P.S : wat gebeurt er trouwens met de inschrijvingsrechten wanneer je maar 100 aandelen zou ontvangen ?
Door de inschrijving op de KV met rechten is de toekenning van de nieuwe aandelen gegarandeerd.ann01 schreef: ↑22 november 2019, 10:53 Waar zit eigenlijk het voordeel van hierop in te tekenen ?
Je betaalt beurskosten en beurstax voor de aankoop van de rechten. De KV zelf is bij de meeste brokers gratis. Keytrade is de uitzondering.
Ok, je hebt dus zeker de 500 aandelen wanneer je de 1500 rechten koopt.
Maar welke meerwaarde is er dan tegenover dat je de aandelen gewoon koopt buiten die €50 winst ?
De bestaande aandeelhouders krijgen die rechten en hebben dan de keuze ze uit te oefenen of te verkopen.
Ze kunnen ze ook verkopen en gewone aandelen bijkopen of omgekeerd.
De beurskoers evolueert dan naar een evenwicht waarbij er weinig verschil is tussen beide mogelijkheden.
Het is niet de bedoeling iets te verdienen aan de "kortingsprijs" van 12,4€ die is er vooral om de KV vlot te laten verlopen want als de koers van de gewone aandelen onder de 12,4€ komt worden de rechten waardeloos en dumpt iedereen ze.
Ze kunnen ze ook verkopen en gewone aandelen bijkopen of omgekeerd.
De beurskoers evolueert dan naar een evenwicht waarbij er weinig verschil is tussen beide mogelijkheden.
Het is niet de bedoeling iets te verdienen aan de "kortingsprijs" van 12,4€ die is er vooral om de KV vlot te laten verlopen want als de koers van de gewone aandelen onder de 12,4€ komt worden de rechten waardeloos en dumpt iedereen ze.
Dat is duidelijk.
Vandaar ook de sterke daling van de inschrijvingsrechten daar de koers van het aandeel ook aan het dalen is.
Vandaar ook de sterke daling van de inschrijvingsrechten daar de koers van het aandeel ook aan het dalen is.
Shortselling:
Mijn aandelen bij Binck werden uitgeleend aan een shortseller. Tijdens een KV gaat de koers van het aandeel (zoals nu) vaak iets dalen. De shortseller hoopt de stukken goedkoper terug te kunnen kopen dan wat hij bij de short-sale bekomen heeft. Er moet deze maal wel een hoge interest (ruim 10% op jaarbasis) betaald worden op het ontleende bedrag.
Dat zulke operatie soms erg verkeerd kan uitpakken, illustreert het koersverloop van XIOR tijdens en na de KV.
De koers van XIOR is dan (per saldo) behoorlijk opgelopen.
Er staat een kort artikeltje ivm de KV van TINC op 'Beursgenoteerd vastgoed' (met link naar de pagina op de site van tincinvest).
Mijn aandelen bij Binck werden uitgeleend aan een shortseller. Tijdens een KV gaat de koers van het aandeel (zoals nu) vaak iets dalen. De shortseller hoopt de stukken goedkoper terug te kunnen kopen dan wat hij bij de short-sale bekomen heeft. Er moet deze maal wel een hoge interest (ruim 10% op jaarbasis) betaald worden op het ontleende bedrag.
Dat zulke operatie soms erg verkeerd kan uitpakken, illustreert het koersverloop van XIOR tijdens en na de KV.
De koers van XIOR is dan (per saldo) behoorlijk opgelopen.
Er staat een kort artikeltje ivm de KV van TINC op 'Beursgenoteerd vastgoed' (met link naar de pagina op de site van tincinvest).
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Tja bij Lynx moet je je dan aanmelden op hun ander platform 'Account Management Login' en dan dit gaan opzoeken. Mijn ervaring leert dat dit niet altijd even vlotjes is; soms kan je de voorkeur rechten zien maar geen handeling doen. neem dan even contact....wordt wel snel opgelost.KayJay schreef: ↑21 november 2019, 13:06 Werkt tincinvest.com ondertussen voor iemand? Hier werkt ie al meer dan 24u niet.
Weet iemand hoe je bij Lynx hierop kan intekenen? Bij Binck en Bolero staat dat allemaal netjes uitgelegd maar bij Lynx vind ik daar nergens iets van terug.
Vraagje: Ik trek me normaliter niets van analysts aan, maar ik vond het eigenaardig om te zien dat KBC Securities, bookrunner voor deze nieuwe kapitaalsverhoging, 2u nadat het nieuws bekend werd plots niet langer dit aandeel coveren als analist. Valt hier iets uit af te leiden? Of gewoon nog snel wat geld maken als bookrunner met de offering en case closed?
In het algemeen vind ik Lynx toch wel niet zo gebruiksvriendelijk. Msssch gewoon te moeilijk voor mij ? Mssch iets om meer te traden.
Zelf denk ik om niet in te tekenen. Dit aandeel is nu al ruim 6% van mijn aandelenportefeuille. Het lijkt me dus beter om een rondje te passen.
Iemand die er anders over denkt?
Zelf denk ik om niet in te tekenen. Dit aandeel is nu al ruim 6% van mijn aandelenportefeuille. Het lijkt me dus beter om een rondje te passen.
Vind 6% nog wel kunnen voor een stabiel aandeel met fiscaal vriendelijk dividend. Nu goed als je wil passen heb je twee opties, je rechten verkopen of toch intekenen op de extra aandelen en nu al dat aantal aandelen verkopen. Een recht verkopen brengt iets van een €0,30 op, terwijl de waarde van een recht momenteel (13,8 - 12,4) / 3 = €0,46 is. Beste optie is wellicht rechten uitoefenen en nu al een aantal aandelen verkopen aan €13,8.
Als je toch bezig bent kan je beter al je aandelen verkopen en via rechten terugkopen.
Uiteraard op tijd inschrijven want het einde nadert (afhankelijk van je bank).
Zelf had ik al een deel aandelen verkocht de dag van de aankondiging omdat de koers te fel steeg (zoals hier ook stond) en de dag erna 1/3 meer tinc aandelen op de wereld zijn.
Uiteraard op tijd inschrijven want het einde nadert (afhankelijk van je bank).
Zelf had ik al een deel aandelen verkocht de dag van de aankondiging omdat de koers te fel steeg (zoals hier ook stond) en de dag erna 1/3 meer tinc aandelen op de wereld zijn.
Aan beide voorgangers super bedankt voor deze dijk van een tip. Daar was ik zelf nog niet opgekomen. Daarvoor heb ik te weinig ervaring. Super gedaan!
Ik heb ook veel meer TINC dan mijn andere normale aandelenposities.
Heb een tijdje geleden een deel van de opbrengst van de verkoop van een appartement in TINC gestopt.
Alternatief voor een spaarrekening of andere liquide geldbelegging.
Heb het mij nog niet beklaagd
Wel op de evolutie van de rente letten...
Heb een tijdje geleden een deel van de opbrengst van de verkoop van een appartement in TINC gestopt.
Alternatief voor een spaarrekening of andere liquide geldbelegging.
Heb het mij nog niet beklaagd
Wel op de evolutie van de rente letten...