Orange flybox
Re: Orange flybox
Ik heb zo'n externe antenne en dat maakt weldegelijk een verschil in mijn situatie. Van 1 tot 2 streepjes van de 4 ontvangst naar 3 stabiel.
Maar ik ben niet zo zeker of het huidige model Flybox wel aansluitpunten heeft daarvoor.
De eerste generatie Flybox was een Huawei en heeft ingebouwde antenne en 'sprieten' om op de antenne-aansluitpunten te vijzen. Was eigenlijk optioneel maar wel inbegrepen.
Het 2de generatie toestel, de TP Link Archer (die heb ik) dat heeft enkel die sprieten. Geen probleem dus voor externe antenne.
Maar het huidige model, de 3de generatie is terug van Hauwei. Lijkt van ontwerp sterk op de 1ste generatie maar komt niet met bijgeleverde sprieten. De bedoeling is om de interne antenne te gebruiken. Er is een aanduiding van waar de antenneaansluitpunten zouden moeten zijn achter een klepje op het toestel. Maar het is niet duidelijk of dat een echt klepje is met antenne-aansluitpunten achter of een restant van het onderwerp van een andere versie van dat toestel zonder functie.
Ik heb zeer uitvoerig pogen dat schijnbaar klepje te verwijderen zonder enig effect. Het bewoog totaal niet, wat mij doet vermoeden dat het geen klep is maar een vast stuk van de achterkant. Die dat functie niet aanwezig is in die versie van Orange.
Het recentste model flybox is 525B. 2 antenne-aansluitingen met SMA-vrouwelijke connector. Dus elke antenne met SMA-mannelijk past erop. Ook andere antennes sluit je aan via overgangsconnectors, die kosten slechts enkele centjes. In de software moet je ook aanduiden welk type antenne aangesloten is.
Gewoon met een dunne schaar onder de klep gaan, ter hoogte van het pijltje.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
dat dunne klepje zit vast met 6 plastieken weerhaakjes, die je met een vingernagel kan wegfloepen. Als je dat niet lukt, moet je dringend naar een dokter.
Momenteel is Orange de enige operator die zulke technologie aanbiedt. De 2 andere zijn er daardoor al 1000den klanten aan kwijtgespeeld. Oh ja, goedkoper én véél sneller!
Het zal niet lang duren of die 2 andere komen ook met zoiets op de proppen.
Het zal niet lang duren of die 2 andere komen ook met zoiets op de proppen.
Deze technologie schreeuwt om en wacht op 5G.. maar het zal niet voor direct zijn.
Topic starter (JoopDoder) lanceerde dit topic met volgende vraag:
"Lijkt mij een goedkope internet provider; iemand ervaring hiermee? 20 euro per maand"
Uit zijn talrijke posts in dit topic blijkt vervolgens dat hij er al zeel veel meer over weet.
Blijkbaar was het zijn bedoeling om hiervoor gratis reclame te maken en zijn we en ik als eerste erin getrapt.
Aan de TS (JoopDoder): gelieve geen misbruik te maken van de andere forumleden en dus voortaan van dit forum weg te blijven a.u.b.
Hoog tijd dus om te stoppen met reacties in dit topic en het af te sluiten!
"Lijkt mij een goedkope internet provider; iemand ervaring hiermee? 20 euro per maand"
Uit zijn talrijke posts in dit topic blijkt vervolgens dat hij er al zeel veel meer over weet.
Blijkbaar was het zijn bedoeling om hiervoor gratis reclame te maken en zijn we en ik als eerste erin getrapt.
Aan de TS (JoopDoder): gelieve geen misbruik te maken van de andere forumleden en dus voortaan van dit forum weg te blijven a.u.b.
Hoog tijd dus om te stoppen met reacties in dit topic en het af te sluiten!
Ik maak een poging om goedkoopste internetleveranciers samen te vatten naargelang het verbruik:
Zeer laag verbruik en mogelijk beetje klutsen schrik je niet af? -> Orange Flybox
Heel laag verbruik maar je weet niet wat het modem is? -> Proximus / Telenet
Wil je een onbeperkt internet en beetje klutsen schrik je niet af? -> EDPnet
Onbeperkt internet en geen idee wat een modem is? -> Scarlet
Graag bedenkingen / opmerkingen
Zeer laag verbruik en mogelijk beetje klutsen schrik je niet af? -> Orange Flybox
kan je der ook eens maandbedragen naast plakken?neo schreef: ↑24 november 2019, 15:44 Ik maak een poging om goedkoopste internetleveranciers samen te vatten naargelang het verbruik:
Eigenlijk zouden ook de GB per maand er dan nog bij moeten...
-
- Newbie
- Contacteer:
Hoe lang is de garantie op een flybox Orange en hoelang duurt het voor een defecte flybox vervangen wordt (valt nog binnen garantie )?