Bank met beste online bankieren
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Bank met beste online bankieren
De app van BNP dezer dagen ziet er uit zoals die van KBC pak 10 jaar geleden. Voor de middelen die ze hebben, vraag je je werkelijk af waar deze bank de laatste jaren heeft in geïnvesteerd (behalve Apple Pay) ...
Hetzelfde geldt er voor de app van ING. Zeer onintuïtief en alles behalve overzichtelijk. Ik zou een betere kunnen maken in mijn vrije tijd, echt waar...
https://www.tijd.be/ondernemen/banken/k ... ticle-list
KBC stelt binnenkort zijn app open voor niet-klanten en start met een formule voor kortingen bij bedrijven als je betaalt met de KBC kaart.
KBC stelt binnenkort zijn app open voor niet-klanten en start met een formule voor kortingen bij bedrijven als je betaalt met de KBC kaart.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Er is één bank die op gebied van Open Banking toch een paar niveaus hoger speelt dan al de rest 

inderdaad , bij Fortis, en ze durven dan nog vervelende vragen stellen als je kontant geld wil afhalen, wat je ermee gaat doen,.
Dat zou in principe bij alle banken zo moeten zijn, Ludo.
Ze zijn dat namelijk wettelijk verplicht in het kader van anti-witwas onderzoek.
Als jij een verdachte cash-geld transactie doet, zijn ze verplicht om dat te melden.
Ze zijn dat namelijk wettelijk verplicht in het kader van anti-witwas onderzoek.
Als jij een verdachte cash-geld transactie doet, zijn ze verplicht om dat te melden.
Ik heb geen geld dat moet wit gewast worden. Precies dat als je dat zou gaan doen, je dat gaat mededelen aan de bank.. Is eerder om een bank run te voorkomen,en iedereen tegelijk zijn centen afhaalt en dies meer.
Ik kan begrijpen dat ze vragen stellen als je opeens met een hoop cash binnenkomt, maar niet als je het afhaalt. Het gaat om je eigen geld en je mag dat afhalen zoals je zelf wil.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Dexia mag je wel ondertussen wel vervangen door Belfius...

-
- Hero Member
- Contacteer:
Dexia bestaat nog steeds hoorBrugse Leeuw schreef: ↑25 november 2019, 19:50 Dexia mag je wel ondertussen wel vervangen door Belfius...![]()
![]()

Vaak is die vraag de aanzet voor een verhaal als : ik ga een nieuwe auto kopen..
Waarop ze dan antwoorden : Ah, wist je dat op dit moment de intrest op een autolening erg laag is ?
En ze hebben weer verkocht als het plannetje lukt.
Bij iemand van de leeftijd van Ludo en Haelewyn zal dat niet echt vaak lukken, maar kom.. proberen is gratis zeker ?
Waarop ze dan antwoorden : Ah, wist je dat op dit moment de intrest op een autolening erg laag is ?
Bij iemand van de leeftijd van Ludo en Haelewyn zal dat niet echt vaak lukken, maar kom.. proberen is gratis zeker ?
Inderdaad, zal ni lukken bij mij.. Telefonisch toen ik fors mijn limiet wilde verhogen om cash af te halen kreeg ik de vraag van Fortis medewerker " mag ik vragen wat je daarmee wil doen,in verband met witwas, je kan het bedrag ook overschrijven ? " waarop ik zei " je mag dat vragen maar ik ga daar niet op antwoorden wat ik met mijn eigen wit geld ga doen " Ze hebben dan mijn limiet wel verhoogd, om cash af te halen.haelewyn schreef: ↑25 november 2019, 23:16 Vaak is die vraag de aanzet voor een verhaal als : ik ga een nieuwe auto kopen..
Ludo hou er wel rekening mee dat een bank VERPLICHT is om transacties boven 10.000 euro te melden aan de wwcel. Ze doen dat dus niet om jou te pesten.
Toen ik vorig jaar ging verbouwen moest ik een betaling doen van circa 9.500 euro. (Keuken Ikea)
Even bellen naar KBC live. Je moet dit en dit doen via KBC mobile. Op 3 minuten in orde. Medewerker zei ook nog dat ik mijn lilieten na mijn betaling terug op 750 kon zetten. Heb ik dan ook gedaan.
Toen ik mijn huis kocht ging ik mijn rekening bij Fortis sluiten. Ging niet, ik moest in mijn hoofdkantoor zijn. Ik geen probleem, rekening was toen toch gratis. Onder 25jaar .
Geef me dan mijn geld. Oei meneer dat doen we niet. Ok. Schrijf het dan voor mij over: doen we ook niet, weeklimiet van ik dacht 1200 euro en daglimiet van 625 euro.
Pure schande hoe ze mij daar behandeld hebben. Heb dan geld cash afgehaald gedurende 8 weken ofzo en naar KBC gewandeld en daar gestort...
Tot ik idee kreeg en terug naar het kantoor ging met vraag of ik mijn hoofdzetel daar niet kon zetten. Ging onmiddellijk en ik kreeg nog zo'n internetkastje en rekening als kado van hun. Dag erna bij zelfde bediende rekening gaan stopzetten.
Was bijna 10jaar geleden, maar er zijn toch verschilen!!?
Even bellen naar KBC live. Je moet dit en dit doen via KBC mobile. Op 3 minuten in orde. Medewerker zei ook nog dat ik mijn lilieten na mijn betaling terug op 750 kon zetten. Heb ik dan ook gedaan.
Toen ik mijn huis kocht ging ik mijn rekening bij Fortis sluiten. Ging niet, ik moest in mijn hoofdkantoor zijn. Ik geen probleem, rekening was toen toch gratis. Onder 25jaar .
Geef me dan mijn geld. Oei meneer dat doen we niet. Ok. Schrijf het dan voor mij over: doen we ook niet, weeklimiet van ik dacht 1200 euro en daglimiet van 625 euro.
Pure schande hoe ze mij daar behandeld hebben. Heb dan geld cash afgehaald gedurende 8 weken ofzo en naar KBC gewandeld en daar gestort...
Tot ik idee kreeg en terug naar het kantoor ging met vraag of ik mijn hoofdzetel daar niet kon zetten. Ging onmiddellijk en ik kreeg nog zo'n internetkastje en rekening als kado van hun. Dag erna bij zelfde bediende rekening gaan stopzetten.
Was bijna 10jaar geleden, maar er zijn toch verschilen!!?