NewB: dossier aanvraag banklicentie is binnen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: NewB: dossier aanvraag banklicentie is binnen
Heb wellicht iets gemist, maar las ergens dat de intekenaars gegarandeerd hun geld terugkrijgen, zelfs als de oprichting mislukt. Maar anderzijds hebben ze er al 11 miljoen doorgedraaid ? En de reclame die ze nu maken zal toch ook niet gratis zijn ? Kaaiman is idd super. Kent iemand andere namen ?
(maak me ook zorgen over HLN: wat gebeurt daar achter de schermen ? De selectie van de lezerscommentaren lijkt me al meer Belgisistisch.)
(maak me ook zorgen over HLN: wat gebeurt daar achter de schermen ? De selectie van de lezerscommentaren lijkt me al meer Belgisistisch.)
Ik heb gelezen dat ze het terugkrijgen ALS de oprichting mislukt.
Als ze niet mislukt ben je een investeerder en dan zal het zoals met elk aandeel gaan zeker ? Het kan vriezen , het kan dooien ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat vraag ik me eigenlijk ook af?
Misschien heeft die Tom Olijkerd met de begininleg toch zo'n ezeltje dat geld schijt aangeschaft?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Wat ze in deze kapitaalronde ophalen wordt geblokkeerd. Lopende kosten worden betaald met het kapitaal dat ze eerder ophaalden. De aandeelhouders van het eerste uur zijn dus sowieso de klos, maar wie nu heeft geïnvesteerd blijft bij mislukking gespaard van hun cashburn.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Inderdaad, dit is niet de eerste ophaling die NewB heeft georganiseerd, er zijn al investeerders van het eerste uur (die al veel geld kwijt zijn).
Ha, dan ben ik toch niet de enige met wat Schadenfreude.
Mannen ... Lees dit eens :
-de terugbetalingsprijs van de aandelen van een demissionaire Coöperant kan de nominale waarde ervan niet overschrijden (geen potentiële meerwaarde op de aandelen, maar risico op een minwaarde). Als gevolg van de boekhoudkundige verliezen die het bedrag van het eigen vermogen hebben laten zakken tot onder de waarde van de aandelen, moet de belegger weten dat het risico op een minwaarde zich reeds heeft voltrokken op de goedkeuringsdatum van het prospectus, rekening houdend met het feit dat het gerapporteerde verlies van NewB € 10.732.632 is volgens de rekeningen op 30/06/2019. Op 30/06/2019 was de geschatte waarde van NewB (aandeel A = € 595 / aandeel B = € 5,95) dus al lager dan zijn nominale waarde (aandeel A = € 2.000 / aandeel B = € 20), wat een onmiddellijk latent verlies inhoudt voor de Coöperantr die in het kader van dit aanbod heeft ingeschreven. Er moet overigens worden opgemerkt dat het financieel plan van NewB inhoudt dat de vennootschap verlies zal blijven nemen tijdens de eerste 4 jaar vanaf de eventuele toekenning van de goedkeuring als kredietinstelling.
-de mogelijkheden om ontslag te nemen als Coöperant zijn beperkt omdat ze niet toegestaan zijn a) tussen de datum van de eventuele accreditatie van de vergunning als kredietinstelling en de datum van de derde verjaardag van het verkrijgen van de accreditatie door NewB, noch b) onder bepaalde financiële en/of prudentiële voorwaarden die worden gesteld door NewB. De Aandelen zijn niet vrij verhandelbaar.
....
De belegger wordt tevens op de hoogte gebracht van het feit dat, in overeenstemming met de betreffende prudentiële reglementaire bepalingen, het niveau van het reglementaire eigen vermogen vereist in het kader van de procedure voor het verzoek tot goedkeuring als kredietinstelling (met inbegrip van het bedrag van het huidige Aanbod), zodanig wordt bepaald dat het de gecumuleerde verliezen gedurende de eerste drie operationele jaren kan absorberen, zodat NewB aan het einde van de drie (3) jaar blijft voldoen aan de belaste prudentiële ratio's.. Als NewB na deze drie (3) jaar er niet in slaagt de solvabiliteitsratio's aan te houden en/of de vereiste rendabiliteitsdrempel om de negatieve tendens van haar financiële en prudentiële situatie terug te draaien niet bereikt, zal ze nieuwe fondsen moeten aantrekken of zo niet haar activiteiten stoppen.
Ik heb begrepen uit de mededelingen van NewB dat de verliezen van hiervoor mede en in gelijke mate gedragen worden door de nieuwe investeerders en de eerste investeerders.
Voor wie bovenstaande tekst niet wil verwerken : je kan alleen verlies hebben op het aandeel dat je koopt, geen winst. Dat verlies is er al, het is niet iets dat nog moet komen.
IMHO is de kans op winst nadien zo onmogelijk als een Zwarte Piet die in een witte veranderd na een nachtje erover te slapen.
Het is dus geen belegging. Je GEEFT geld aan de cooperatie en als de bank er echt komt ben je het op zijn minst (zo goed als) altijd voor een gedeelte kwijt.
Na 3 jaar moeten ze solvabel zijn. Indien niet moeten ze meer geld ophalen of stoppen. Maar tegelijk zeggen ze dat ze met zekerheid de komende vier jaren nog verlies gaan maken. Dat wordt een moeilijke afweging...
-de terugbetalingsprijs van de aandelen van een demissionaire Coöperant kan de nominale waarde ervan niet overschrijden (geen potentiële meerwaarde op de aandelen, maar risico op een minwaarde). Als gevolg van de boekhoudkundige verliezen die het bedrag van het eigen vermogen hebben laten zakken tot onder de waarde van de aandelen, moet de belegger weten dat het risico op een minwaarde zich reeds heeft voltrokken op de goedkeuringsdatum van het prospectus, rekening houdend met het feit dat het gerapporteerde verlies van NewB € 10.732.632 is volgens de rekeningen op 30/06/2019. Op 30/06/2019 was de geschatte waarde van NewB (aandeel A = € 595 / aandeel B = € 5,95) dus al lager dan zijn nominale waarde (aandeel A = € 2.000 / aandeel B = € 20), wat een onmiddellijk latent verlies inhoudt voor de Coöperantr die in het kader van dit aanbod heeft ingeschreven. Er moet overigens worden opgemerkt dat het financieel plan van NewB inhoudt dat de vennootschap verlies zal blijven nemen tijdens de eerste 4 jaar vanaf de eventuele toekenning van de goedkeuring als kredietinstelling.
-de mogelijkheden om ontslag te nemen als Coöperant zijn beperkt omdat ze niet toegestaan zijn a) tussen de datum van de eventuele accreditatie van de vergunning als kredietinstelling en de datum van de derde verjaardag van het verkrijgen van de accreditatie door NewB, noch b) onder bepaalde financiële en/of prudentiële voorwaarden die worden gesteld door NewB. De Aandelen zijn niet vrij verhandelbaar.
....
De belegger wordt tevens op de hoogte gebracht van het feit dat, in overeenstemming met de betreffende prudentiële reglementaire bepalingen, het niveau van het reglementaire eigen vermogen vereist in het kader van de procedure voor het verzoek tot goedkeuring als kredietinstelling (met inbegrip van het bedrag van het huidige Aanbod), zodanig wordt bepaald dat het de gecumuleerde verliezen gedurende de eerste drie operationele jaren kan absorberen, zodat NewB aan het einde van de drie (3) jaar blijft voldoen aan de belaste prudentiële ratio's.. Als NewB na deze drie (3) jaar er niet in slaagt de solvabiliteitsratio's aan te houden en/of de vereiste rendabiliteitsdrempel om de negatieve tendens van haar financiële en prudentiële situatie terug te draaien niet bereikt, zal ze nieuwe fondsen moeten aantrekken of zo niet haar activiteiten stoppen.
Ik heb begrepen uit de mededelingen van NewB dat de verliezen van hiervoor mede en in gelijke mate gedragen worden door de nieuwe investeerders en de eerste investeerders.
Voor wie bovenstaande tekst niet wil verwerken : je kan alleen verlies hebben op het aandeel dat je koopt, geen winst. Dat verlies is er al, het is niet iets dat nog moet komen.
IMHO is de kans op winst nadien zo onmogelijk als een Zwarte Piet die in een witte veranderd na een nachtje erover te slapen.
Het is dus geen belegging. Je GEEFT geld aan de cooperatie en als de bank er echt komt ben je het op zijn minst (zo goed als) altijd voor een gedeelte kwijt.
Na 3 jaar moeten ze solvabel zijn. Indien niet moeten ze meer geld ophalen of stoppen. Maar tegelijk zeggen ze dat ze met zekerheid de komende vier jaren nog verlies gaan maken. Dat wordt een moeilijke afweging...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb echt wel medelijden met Giscart, ik vermoed dat hij dit vol goede bedoelingen aangevat heeft maar ik moet toch wel moeite doen om het beeld van de Nigeriaanse prins uit mijn gedachten te weren.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ik hoor het liever in een liedje ... En niet noodzakelijk kritiek op een ander want ik ben er ook 20 euro aan kwijt
https://www.youtube.com/watch?v=wB9YIsKIEbA
https://www.youtube.com/watch?v=wB9YIsKIEbA
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
DE NIEUWE INVESTEERDERS VAN NEWB
"Nieuwe organisaties type A (één deelbewijs = € 2.000):
Some Music
Champs Libres
Fonds du Petit Marais, Foncière Communautaire Jemappes
La Poudrière
Beescoop
Join For Water (Protos)
Courant d’Air
Mobilae
Eaux Vives
Pour la Solidarité
CSC Enseignement
Parlangi
Rekwup
L’Epi Lorrain
Ferme à l’Arbre de Liège
Antenne Tournesol
Forum Ethibel
FOS
Changements pour l’Egalité
Retrival
Delta Management
Temps pour la Recherche d’Outils Conviviaux
Eole Modave
Oxfam Wereldwinkel Gent St Pieters
Groupe de Recherche pour une stratégie économique alternative
Maison médicale Galilée
Maison médicale du Quartier des Arsouilles
Eole-Lien
ELDucation
Collectif Mensuel
Les Equipes Populaires
Périple en la Demeure
Belgobon
CRISP
Champs d’Energie
Inter Groupe Liégeois"
Pour les flamands la même chose?
Moet er nog zand zijn?
"Nieuwe organisaties type A (één deelbewijs = € 2.000):
Some Music
Champs Libres
Fonds du Petit Marais, Foncière Communautaire Jemappes
La Poudrière
Beescoop
Join For Water (Protos)
Courant d’Air
Mobilae
Eaux Vives
Pour la Solidarité
CSC Enseignement
Parlangi
Rekwup
L’Epi Lorrain
Ferme à l’Arbre de Liège
Antenne Tournesol
Forum Ethibel
FOS
Changements pour l’Egalité
Retrival
Delta Management
Temps pour la Recherche d’Outils Conviviaux
Eole Modave
Oxfam Wereldwinkel Gent St Pieters
Groupe de Recherche pour une stratégie économique alternative
Maison médicale Galilée
Maison médicale du Quartier des Arsouilles
Eole-Lien
ELDucation
Collectif Mensuel
Les Equipes Populaires
Périple en la Demeure
Belgobon
CRISP
Champs d’Energie
Inter Groupe Liégeois"
Pour les flamands la même chose?
Moet er nog zand zijn?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
-
- Hero Member
- Contacteer:
Verbaast mij niks om enkel FR-talige namen te zien, de vertaling van de prospectus trekt ook op den hond zijn kl*ten, het is duidelijk welke taalgroep dit "nobele" initatief ondersteund en naar wie het gericht is.
Hoe is het mogelijk dat een initiatief waar zoveel organisaties hun schouders onder zetten, niet van de grond komt.
Simpel ... ze hebben 30 miljoen schouders nodig en ze hebben er nog maar 16M of zoiets ?
En die 30 miljoen is dan nog maar een begin van wat nodig is... ZIe het als wat nodig is om de zaak te beginnen. Er mee verderdoen, zeggen ze zelf, zal zeker al de eerste vier jaar alleen maar verlies maken.
Als ik op zo een manier een beenhouwerij zou moeten overnemen.. pfffffffff... vergeet het.
En die 30 miljoen is dan nog maar een begin van wat nodig is... ZIe het als wat nodig is om de zaak te beginnen. Er mee verderdoen, zeggen ze zelf, zal zeker al de eerste vier jaar alleen maar verlies maken.
Als ik op zo een manier een beenhouwerij zou moeten overnemen.. pfffffffff... vergeet het.
-
- Hero Member
- Contacteer: