Ergo pensioenspaarverzekering
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Ergo pensioenspaarverzekering
Hallo
De vraag is hier misschien al gesteld geweest. Sorry daarvoor.
2012 sloot ik een pensioenspaarverzekering af bij Ergo. Bij het tekenen van het contract had ik geen bijkomende waarborgen genomen zoals BVRI/BVRO.
Ik heb de polis premievrij laten maken in 2015.
Nu was ik deze week nog wat informatie aan het opzoeken rond pensioensparen. Daar heb ik enkele keren gelezen dat je de polis premie en waarborg vrij moet laten maken.
Mijn vraag nu. Aangezien ik geen bijkomende waarborgen had genomen destijds. Was het premievrij maken voldoende of zijn er nog steeds waarborgen lopende en dien ik die dan nog te laten schrappen?
Groeten
De vraag is hier misschien al gesteld geweest. Sorry daarvoor.
2012 sloot ik een pensioenspaarverzekering af bij Ergo. Bij het tekenen van het contract had ik geen bijkomende waarborgen genomen zoals BVRI/BVRO.
Ik heb de polis premievrij laten maken in 2015.
Nu was ik deze week nog wat informatie aan het opzoeken rond pensioensparen. Daar heb ik enkele keren gelezen dat je de polis premie en waarborg vrij moet laten maken.
Mijn vraag nu. Aangezien ik geen bijkomende waarborgen had genomen destijds. Was het premievrij maken voldoende of zijn er nog steeds waarborgen lopende en dien ik die dan nog te laten schrappen?
Groeten
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Ergo pensioenspaarverzekering
Ergo heeft zeer ondoorzichtige en onduidelijke producten met een bedenkelijk rendement: wellicht is er nog wel een verdoken kost zoals ‘incassokost’ die je reserve opsoepeert.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Vandaag in de inspecteur op radio 2 nog eens een verhaal over ergo. Pas wanneer de pers er zich mee bemoeit willen ze het bedrag waar de gedupeerde recht op heeft bevestigen en storten. Initieel wilden ze enkel een 3500€ van de 11000€ storten.
Uit consumentenprogramma van Radio 2 "De Inspecteur".
https://radio2.be/de-inspecteur/ingrid- ... ar-maar-de
Ingrid krijgt een jaar voor de vervaldatum van haar verzekeringscontract een brief van ERGO, waarin het uiteindelijke bedrag staat dat ze uitbetaald zal krijgen. Zo'n 3.900 euro, nog niet de helft van de bedragen die zij de voorbije jaren heeft gestort. Wanneer ze contact neemt met de klantendienst gelooft ze haar eigen oren niet. …