De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Iets meer dan een maand later, triiiiiiing 47€ ... aandeel opnieuw opgepikt. De koers gezien sinds verkoop op 18/10?
Buy & hold ...
Solvay en KBC prikt wel
Deze week ook beslist om Greenyard te verkopen, toch 43.5% winst. Beetje uit paniek door de hard dalende koers.
Ga me de komende week eens wat bijlezen over Aurora en Canopy Growth. Koers daalt gestaag, benieuwd waar de bodem ligt.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Rule No. 3 beleggen: cyclische aandelen, zijn niet geschikt voor buy & hold strategie....
Als je interesse hebt om ooit van kamp te veranderen, wel eerst uw volledige portefeuille verkopen…
Ieder zijn hobby uiteraard
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vroeger dacht ik nooit dat saaie low-volatility aandelen de winnaars van mijn pf zouden worden. Dit jaar zitten alle winnaars in dat kamp en hebben ze één ding gemeen: visibiliteit, een goede track record, lange termijn focus. VGP, WDP, Elia, TINC, Moury Construct.
In de optie pf gebruik ik enkel zaken als PG, MCD, YUM, HSY, NEE, DHR... Saaie low-volatility aandelen waar de impliciete volatiliteit de historische volatiliteit enorm overschat wat mij als optieschrijver ten goede komt.
@Jonie, misschien enkele interessante namen voor je pf (zelf ook posities in): SPGI, VRSN, ECL, ATO, WM, DEO, AMT.
Interessant artikel over de verwachtingen van 2020.
Wall Street's stock forecasters see just a 5% gain in 2020
https://www.cnbc.com/2019/11/23/wall-st ... -2020.html
Wall Street's stock forecasters see just a 5% gain in 2020
https://www.cnbc.com/2019/11/23/wall-st ... -2020.html
Pfft, al die voorspellingen. De een verwacht een voortzetting van de stierenmarkt, de ander een correctie. Ik vind die "just a 5% gain" hierboven nog heel goed. Het kan toch niet alle jaren 20% zijn? Vergeet niet dat de goede prestaties van dit jaar voor het grootste deel voortkomen uit het herstel na de zware dip van eind vorig jaar.
En ik die dacht dat we een crisis zouden krijgen in 2020?
Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk
Ik begin me zorgen te maken over de eindejaarsrally die nu al weken duurt. Die is niet gebaseerd op een betere toestand van de economie maar enkel op HOOP: hoop op een gedeeltelijk handelsakkoord tussen de VS en China. Gaan de koersen zo hoog blijven eens dat akkoord getekend is of gaat de ballon leeglopen?
Je maakt je zorgen dat je port ineens 25% minder waard zal zijn, lig je daar van wakker?
Ik heb mijn portefeuille herschikt. Ik heb het grootste deel van mijn fondsen verkocht, zit nu op een berg cash en was de voorbije weken begonnen geleidelijk in andere fondsen te stappen. Maar de huidige euforie op de markten is niet normaal meer en niet houdbaar. Misschien dat ik toch beter alles even on hold zet.
Ik denk dat uw glazen bol strategie u al veel %%%% gekost heeft.Yaris schreef: ↑25 november 2019, 20:07 Ik heb mijn portefeuille herschikt. Ik heb het grootste deel van mijn fondsen verkocht, zit nu op een berg cash en was de voorbije weken begonnen geleidelijk in andere fondsen te stappen. Maar de huidige euforie op de markten is niet normaal meer en niet houdbaar. Misschien dat ik toch beter alles even on hold zet.
Een klein crashje nu en dan is wel leuk in de accumulatiefase.
Mijn strategie is gebaseerd op vertrouwen en geduld. Ik koop niet overhaast en zal ook niet in paniek verkopen. Ik kan jaren geduld oefenen om mijn fondsen te zien groeien en heb er vertrouwen in dat na een correctie of crash alles weer goed komt. Ik zal geen 30% rendement op een jaar bereiken. Dat is ook mijn streven niet. Ik streef naar een redelijk rendement op lange termijn.
YTD rendementen van die picks:reteiP schreef: ↑22 december 2018, 08:00 Update van stockpicks voor 2019 van superbelegger Mohnish Pabrai
http://www.chaiwithpabrai.com/blog/2019 ... -portfolio
Altijd interessant voor wie wat studievoer wil.The New 2019 Free Lunch Portfolio
We are now ready to rebalance the Free Lunch Portfolio for 2019. Here are the constituents for the upcoming year:
Uber Cannibals
Corning Inc. (GLW)
PulteGroup (PHM)
Sleep Number (SNBR)
Discover Financial Services (DFS)
Lear Corp. (LEA)
Shameless Cloning
Charter Communications (CHTR) – From TCI Fund Management
Citi Group (C) – From ValueAct Capital
Micron Technology (MU) – From Appaloosa Management
Alphabet (GOOGL) – From Sequoia Fund
Berkshire Hathaway (BRK.B) – From Markel Insurance
Spinoffs
Hamilton Beach Brands Holding (HBB)
DXC Technology (DXC)
Varex Imaging Corp. (VREX)
Hilton Grand Vacations (HGV)
Delphi Technologies (DLPH)
GLW -2,85%
PHM +53,21%
SNBR +53,07%
DFS +44,32%
LEA -0,38%
CHTR +66,26%
C +45,45%
MU +51,78%
GOOGL +25,57%
BRK.B +7,99%
HBB -6,69%
DXC -30,52%
VREX +28.63%
HGV +31,75%
DLPH -12,99%
Gemiddeld rendement van de picks: +23,64%
Puik resultaat, echter net niet genoeg om de indexen te kloppen. De spin-offs zijn wel het buitenbeentje die het slechter doen. Zonder de spinoffs is het resultaat +34,44%
Zijn eigen 'Uber cannibals' portfolio presteert ook sinds de start in 2017 beter dan de S&P500. Niet makkelijk aangezien het één van de best presterende indices is.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash