omnium experten
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
omnium experten
Door achteruit te rijden op privé terrein rij ik tegen het poortje, waardoor mijn linkerspiegel defekt is. Aan het poortje is er geen schade.
Ik heb een omnium met een engelse vrijstelling, ik doe aangifte aan de verzekering, die mij zeggen dat schade onder de 750 euro door mij zelf te betalen is, is de herstel kost boven 750 euro moet ik geen franchise betalen en wordt alles door de verzekering betaald.
Wanneer nu het herstel bedrag onder de 750 euro is, en ik laat NIET herstellen, of ik herstel zelf, wordt er dan alsnog rekening mee gehouden en stijgt mijn bonus malus graad????
Ik heb een omnium met een engelse vrijstelling, ik doe aangifte aan de verzekering, die mij zeggen dat schade onder de 750 euro door mij zelf te betalen is, is de herstel kost boven 750 euro moet ik geen franchise betalen en wordt alles door de verzekering betaald.
Wanneer nu het herstel bedrag onder de 750 euro is, en ik laat NIET herstellen, of ik herstel zelf, wordt er dan alsnog rekening mee gehouden en stijgt mijn bonus malus graad????
Re: omnium experten
Als er geen schade is aan de poort, is er geen tegenpartij.
Als jij je eigen schade volledig zelf betaalt, of niet laat herstellen, is er geen dossier bij uw omnium.
Dus waarom zou je bonusmalus dan omhoog gaan?
Als jij je eigen schade volledig zelf betaalt, of niet laat herstellen, is er geen dossier bij uw omnium.
Dus waarom zou je bonusmalus dan omhoog gaan?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je BM is iets van je BA verzekering.
Van het moment dat je aangifte doet van een aanrijding, zijn er maatschappijen die de BM laten stijgen en dat als '+1 ongeval' rekenen, zelfs als er geen euro moet worden uitgekeerd.
Ik denk dat het hier nog altijd om een ongeval tussen partij A per auto en partij B (een voorwerp / afsluiting) gaat, ook al zegt B geen schade te hebben.
Nuyttie heeft hier misschien een inside idea over ?
Heb je niet gewoon inlichtingen gevraagd maar zou het ongeval al echt zijn aangegeven bij de maatschappij waar je verzekerd bent ?
Van het moment dat je aangifte doet van een aanrijding, zijn er maatschappijen die de BM laten stijgen en dat als '+1 ongeval' rekenen, zelfs als er geen euro moet worden uitgekeerd.
Ik denk dat het hier nog altijd om een ongeval tussen partij A per auto en partij B (een voorwerp / afsluiting) gaat, ook al zegt B geen schade te hebben.
Heb je niet gewoon inlichtingen gevraagd maar zou het ongeval al echt zijn aangegeven bij de maatschappij waar je verzekerd bent ?
Kan niet meer zeggen dan wat anonymous al postte:
de bonus malus gaat sowieso niet stijgen, dat is enkel het geval indien er uitgaven aan derden zijn (in de BA waarborg dus). Wel of geen dossier in omnium maakt niet uit. Alleen schade aan een spiegel zal volgens mij geen 750 euro kosten.
Dat de BM toch kan stijgen bij een ongeval zonder uitgaven of enkel bij een schadegeval in omnium is volgens mij enkel bij ING. Dat was vroeger het geval, of dat nu nog zo is weet ik niet.
Het is best dat de maatschappij vermeld wordt, want er zijn altijd uitzonderingen.
de bonus malus gaat sowieso niet stijgen, dat is enkel het geval indien er uitgaven aan derden zijn (in de BA waarborg dus). Wel of geen dossier in omnium maakt niet uit. Alleen schade aan een spiegel zal volgens mij geen 750 euro kosten.
Dat de BM toch kan stijgen bij een ongeval zonder uitgaven of enkel bij een schadegeval in omnium is volgens mij enkel bij ING. Dat was vroeger het geval, of dat nu nog zo is weet ik niet.
Het is best dat de maatschappij vermeld wordt, want er zijn altijd uitzonderingen.
@haelewyn.haelewyn schreef: ↑29 november 2019, 09:46 Je BM is iets van je BA verzekering.
Waarom iets aanhalen dat er helemaal niet is of waar over gesproken is of van richting veranderen???
Zoals ik eerder al zei, en denk dat dit duidelijk was,,,,er is geen tegen party en al helemaal niet gekend bij de verzekering, wat er niet is, kan er ook niet zijn.
Dus de schade in mijn omnium is enkel materiele schade aan mijn eigen voertuig, nl. de spiegel.
Ik denk niet dat ik het je op die manier gevraagd of gezegd heb. Maar, zoals je wil.
Ja Ludo. Komt in orde Ludo. Ge hebt gelijk Ludo. Trek er verder uwe plan mee Ludo.
Dag Ludo.
Ja Ludo. Komt in orde Ludo. Ge hebt gelijk Ludo. Trek er verder uwe plan mee Ludo.
Dag Ludo.
oesje, op uw zeer teentjes toch niet getrapt????
Dit is wat je aanhaalde ::
"""" Ik denk dat het hier nog altijd om een ongeval tussen partij A per auto en partij B (een voorwerp / afsluiting) gaat, ook al zegt B geen schade te hebben. """
En zoals ik reeds zei, " er is géén tegenparty en ook niet gekend bij de verzekering, was op privé terrein en poortje waar geen schade was of geclaimd werd.
Enkel materiele schade aan mijn auto, dus tussen mij en mijn omnium verzekering. Thats it.
Ja, de Ludo wil altijd het laatste woord Maar probleem is dat hij niet snel iets snapt
Heb ik ook al ondervonden
Heb ik ook al ondervonden
Tja, kan wel kloppen, ben niet alles wetend, en wat betreft verzekerings jargon al helemaal niet en zal waarschijnlijk niet de enige zijn die dergelijke zaken niet snapt,anders had er wel meer reactie op gekomen dan Jij - anonymous en haelewijn.
Blijkbaar ben jij er meer van op de hoogte.
Je zegt dat mijn BM niet zal stijgen als er geen vergoeding aan de tegenparty moet uitgekeerd worden.
Maar wat als de schade aan mijn spiegel via mijn omnium " waarborg materiele schade " wel aan de hersteller betaald wordt??? Bedrag boven 750 euro incl.btw, stijgt dan ook mijn BM niet
@nuyttie
Dus in mijn situatie;
1/ Géén tegenparty moet ook niets aan vergoed worden.
2/ Doe aangifte in omnium via de " waarborg materiele schade " ( engelse vrijstelling = schade bedrag boven 750 euro incl.btw vervalt de franchise en betaald verzekering alles aan de hersteller. Stijgt dan mijn BM??
3/ Als ik beslis de schade niet te claimen via mijn omnium omdat ik de schade niet laat herstellen of ze volledig zelf betaal ( vrijstelling bedrag onder de 750 euro ) kan ik dan de claim intrekken zodat er geen schadegeval in mijn dossier komt, en moet ik dit binnen bepaalde tijd melden aan de verzekerings maatschappy
4/ Of wordt er ook als er niets aan mij of de hersteller of aan een tegen party een vergoeding moet betaald worden, er alsnog een ongeval in mijn schadedossier vermeld ??
Mogelijks heb je een antwoord op voor "mij" toch moeilijke vragen???
nee, in alle bovenvermelde scenario's zal uw bonus malus niet stijgen.
Hij zal niet stijgen als je niets aangeeft
Hij zal niet stijgen als je het wel aangeeft, maar maatschappij moet niet betalen (onder vrijstelling)
Hij zal niet stijgen als het wel aangeeft en maatschappij betaalt de schade
zo is het bij 9 op de 10 maatschappijen.
En op uw attest schadeverleden zal dit niet vermeld staan (ookal hebben ze uw spiegel betaald).
Hij zal niet stijgen als je het wel aangeeft, maar maatschappij moet niet betalen (onder vrijstelling)
En op uw attest schadeverleden zal dit niet vermeld staan (ookal hebben ze uw spiegel betaald).
oké, bedankt voor de verduidelijking, ben bij Touring ( nu YUZZY ) maar vond er niets van terug in de algemene voorwaardennuyttie schreef: ↑30 november 2019, 14:50 nee, in alle bovenvermelde scenario's zal uw bonus malus niet stijgen.
Uit de (recentste) algemene voorwaarden van Yuzzu (TITEL I BA)
Definitie van een schadegeval in fout :
In de context van het verplaatsingsmechanisme verstaan we onder een schadegeval in fout een schadegeval
Burgerlijke Aansprakelijkheid waarvoor we een schadevergoeding hebben betaald ten gunste van de benadeelde partijen.
De schadevergoeding van een zwakke weggebruiker wordt niet in aanmerking genomen, tenzij de verzekerde
aansprakelijk is voor het schadegeval op basis van de Burgerlijke Aansprakelijkheidsregels.
Uiteraard bedoelen we met een schadegeval in fout eveneens een schadegeval Burgerlijke Aansprakelijkheid in fout waarmee er rekening gehouden werd bij het toetreden tot het stelsel.
Dus schades die aangegeven worden in BA zonder uitgaven tellen niet mee
En bij het lezen van deze algemene voorwaarden valt mij op dat er geen joker is Bij een ongeval in fout stijgt de premie met 35% ookal had je de 5 jaren ervoor geen schadegeval !
(het kriebelt weeral om hierover een nieuwe marktstudie te maken )
In het Titel over de omnium is er geen hoofdstuk premie dus die mag niet wijzigen. Als die wel zou wijzigen heb je opzegrecht.
Definitie van een schadegeval in fout :
In de context van het verplaatsingsmechanisme verstaan we onder een schadegeval in fout een schadegeval
Burgerlijke Aansprakelijkheid waarvoor we een schadevergoeding hebben betaald ten gunste van de benadeelde partijen.
De schadevergoeding van een zwakke weggebruiker wordt niet in aanmerking genomen, tenzij de verzekerde
aansprakelijk is voor het schadegeval op basis van de Burgerlijke Aansprakelijkheidsregels.
Uiteraard bedoelen we met een schadegeval in fout eveneens een schadegeval Burgerlijke Aansprakelijkheid in fout waarmee er rekening gehouden werd bij het toetreden tot het stelsel.
Dus schades die aangegeven worden in BA zonder uitgaven tellen niet mee
En bij het lezen van deze algemene voorwaarden valt mij op dat er geen joker is Bij een ongeval in fout stijgt de premie met 35% ookal had je de 5 jaren ervoor geen schadegeval !
(het kriebelt weeral om hierover een nieuwe marktstudie te maken )
In het Titel over de omnium is er geen hoofdstuk premie dus die mag niet wijzigen. Als die wel zou wijzigen heb je opzegrecht.
Van de website van YUZZU :
https://www.yuzzu.be/nl/blog/bonus-malus
'''''''Joker
Met de bonus-malusjoker van Yuzzu telt je eerste ongeval in fout niet mee. Een belangrijke troef voor voorzichtige bestuurders! Rijd je al meer dan 10 jaar en heb je geen ongeval in fout gehad in de afgelopen 5 jaar? Dan telt je eerste ongeval in fout niet mee en blijft de premie van je burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering ongewijzigd.''''''
Vroeger klant geweest bij voorloper Touring. Die hadden ook een joker volgens de website maar stond bij mij ook niet in de voorwaarden... Telefonisch nagevraagd toen en ik zou toch een joker hebben bij schade maar het stond niet op papier. Ze hebben me dan een bijvoegsel gestuurd waar het wel vermeld stond.
Ja , maar ik heb nog een polis met algemene voorwaarden van Touring (7/2017), en niet de voorwaarden van YUZZU. Weet niet of dat enig verschil uitmaakt. Heb nu BM -1
Die joker zal dan in een clausule staan in de polis. Zou raar geweest zijn mocht er geen joker zijn. Zal eens een offerte opvragen met alle kleine lettertjes