Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
@Wushi
Mooi resultaat. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Enkel stock picking?
Mooi resultaat. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Enkel stock picking?
Als je uitsluitend belegt in fondsen, ETF's, etc. geeft dit Morningstar overzicht een idee van de te behalen rendementen YTD:
https://www.vanwent.nl/Info/Morningstar.html
indien je rendement YTD onder ca. 28% uitkomt, zou je toch beter kunnen overwegen om in de wereldindex te gaan beleggen via bijvoorbeeld de iShares Core MSCI of via het Vanguard Global Stock Index fonds:
Voor beiden geldt:
YTD: ca. 28%
1 jaar: ca. 18%
3 jaar (geann.): ca. 10%
https://www.vanwent.nl/Info/Morningstar.html
indien je rendement YTD onder ca. 28% uitkomt, zou je toch beter kunnen overwegen om in de wereldindex te gaan beleggen via bijvoorbeeld de iShares Core MSCI of via het Vanguard Global Stock Index fonds:
Voor beiden geldt:
YTD: ca. 28%
1 jaar: ca. 18%
3 jaar (geann.): ca. 10%
Dankjewel. Het was voornamelijk stock picking en daarbij soms het schrijven van opties. Het is uiteraard slechts een korte periode dus ik weet uiteraard niet wat de toekomst brengt.
Einde van de maand.
Hier zijn de resultaten van een paar portefeuilles:
en zuivere aandelen en obligatie portefeuilles:
Code: Selecteer alles
YOY | -3M | YTD |
12,67 | 04,82 | 19,86 | Flexer 75/25
11,86 | 03,95 | 17,64 | mijn portefeuille (60% aandelen)
12,39 | 02,90 | 16,38 | Passieve 50/50 portefeuille
08,14 | 02,69 | 11,72 | Mixer 50/50
en zuivere aandelen en obligatie portefeuilles:
YOY | -3M | YTD |
18,53 | 07,69 | 28,73 | MSCI world - grootste 1600 aandelen ontwikkelde markten - 75% van de vrije markt
17,31 | 07.66 | 26,23 | FTSE All-World - grootste 3333 aandelen wereldwijd - ~89% van de vrije markt
16,32 | 07,63 | 26,28 | Mijn portefeuille van aandelen
06,91 | -2.11 | 06,21 | Mijn obligatie(fondsen) portefeuille
07,35 | -2,02 | 06.58 | Barclays aggregate Euro bonds (bvb IEAG)
06,81 | -1.51 | 05,38 | Global aggregate bonds hedged naar Euro (bvb AGGH of ook VAGE)
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
YTD op 5/12/19: 36,81%
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik zit op heden met een return van 55% maar voor mij is de return sinds 2016 toen ik begon met mijn portefeuille veel belangrijker en die is 200%.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: 450%
Begin van het nieuwe jaar. Nog even snel de resultaten van 2019 posten.
Ik heb deze maand de lijnen gerangschikt volgens de daling van einde van de vorig jaar. Dit geeft een indicatie van de relatieve stabiliteit, en van het verband tussen risico en rendement; van dynamisch over neutraal naar defensief.
Ik heb deze maand de lijnen gerangschikt volgens de daling van einde van de vorig jaar. Dit geeft een indicatie van de relatieve stabiliteit, en van het verband tussen risico en rendement; van dynamisch over neutraal naar defensief.
18Q4 | -1Y | -3Y |
-14,0 | 30,07 | 11,68 | Mijn portefeuille van aandelen: World all cap + een paar extra's
-12,0 | 29,58 | 10,11 | MSCI world - grootste 1600 aandelen ontwikkelde markten - 75% van de vrije mark (bvb SWRD, IWDA)
-11,0 | 27,75 | 09,88 | FTSE All-World - grootste 3333 aandelen wereldwijd - ~89% van de vrije markt. (bvb VWCE)
-9,8 | 21,65 | 05,60 | Flexer van aktieve fondsen (ongeveer 75% aandelen)
-9,8 | 23,07 | 08,87 | Index 75/25
-8,3 | 19,85 | 07,70 | mijn volledige portefeuille ( 60% aandelen)
-5,3 | 12,00 | 02,51 | Mixer van aktieve fondsen (ongeveer 50% aandelen)
-5,0 | 17,42 | 06,28 | Passieve 50/50 portefeuille
+0,0 | ??,?? | ??,?? | Cash
+0,9 | 05,77 | 02,11 | Barclays Euro Aggregate bonds (bvb IEAG)
+0,9 | 05,04 | xx,xx | Global aggregate bonds hedged naar Euro (bvb AGGH of ook VAGE)
+1,0 | 06,11 | 02,12 | Mijn obligatie(fondsen) portefeuille
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Mijn rendement inclusief dividend bedraagt 24,51%. We mogen dus wederom niet klagen, enkel moeilijk om aantrekkelijke aandelen te vinden om bij te kopen . De ontvangen dividenden zijn met 19,07% gestegen( kreeg ik op het werk ook maar zo een verhoging).
Mvg,
Geblin
Mvg,
Geblin
-
- Hero Member
- Contacteer:
O jeetje, geweldig hoe jullie het allemaal doen. Ik ben niet wellicht, maar zeker de slechtste belegger ever!
Nou ja men moet ergens goed in zijn toch!
Ik reken anders; nl vanaf het begin van beleggen.....het was meer dan de rente uiteraard...maar minder dan jullie allemaal promoten. Overigens ik reken wel wat ik daadwerkelijk heb gehad. Niet wat ik ooit nog moet ontvangen; aangezien dat nog maar de vraag is.
Hopelijk heb ik niet uw intermezzo gestoord.
Ik reken anders; nl vanaf het begin van beleggen.....het was meer dan de rente uiteraard...maar minder dan jullie allemaal promoten. Overigens ik reken wel wat ik daadwerkelijk heb gehad. Niet wat ik ooit nog moet ontvangen; aangezien dat nog maar de vraag is.
Jozefien1969 schreef: ↑1 januari 2020, 21:21 O jeetje, geweldig hoe jullie het allemaal doen. Ik ben niet wellicht, maar zeker de slechtste belegger ever!
Dus als ik het goed begrijp... een Buy & hold-portefeuille zonder transacties over 2019 haalt een rendement van 0%
-
- Hero Member
- Contacteer:
Boekhoudkundig gezien is en blijft het 0%.Umi schreef: ↑1 januari 2020, 21:45Jozefien1969 schreef: ↑1 januari 2020, 21:21 O jeetje, geweldig hoe jullie het allemaal doen. Ik ben niet wellicht, maar zeker de slechtste belegger ever!
Dus als ik het goed begrijp... een Buy & hold-portefeuille zonder transacties over 2019 haalt een rendement van 0%
Maar geloven in meer mag, weten dat het minder kan zijn moet.
Waanzin. Mijn YTD is 30,88%, sinds start beleggen 20,82%. Beduidend verschil, akkoord. Maar hier is dus sowieso winst. Zéker boekhoudkundig Als je in 2019 geen winst hebt gehaald zal je je strategie toch eens moeten herevalueren.
Ik denk dat je niet goed begrijpt wat boekhouden exact isJozefien1969 schreef: ↑1 januari 2020, 22:18
Boekhoudkundig gezien is en blijft het 0%.
Maar geloven in meer mag, weten dat het minder kan zijn moet.
-
- Full Member
- Contacteer:
In 2019 geen double digit rendement halen, met een beetje spreiding, was toch quasi onmogelijk.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Die % zijn allemaal super maar de vraag is welk deel van je vermogen je kan of durft beleggen. Ik haal liever 10% met 50% van mijn vermogen dan 100% rendement wanneer ik slechts 2% in de beurs heb steken.
Dit jaar mijn net worth met 13% zien stijgen. In absolute cijfers mijn beste jaar ooit.
Dit jaar mijn net worth met 13% zien stijgen. In absolute cijfers mijn beste jaar ooit.