Fiscaal voordeel rechtsbijstandverzekering?
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Fiscaal voordeel rechtsbijstandverzekering?
Blijkbaar mag je in 2020 ook in je belastingaangifte de rechtsbijstandverzekering ingeven.
Wat denken jullie hiervan, zinloos of toch de moeite waard?
Wat denken jullie hiervan, zinloos of toch de moeite waard?
Re: Fiscaal voordeel rechtsbijstandverzekering?
Het gaat blijkbaar om een aparte verzekering. Niet diegene die gekoppeld is aan bv familiale of autoverzekering, hoewel er wel apart bedrag voor gerekend wordt.
Bovendien een mooie reden voor de verzekeringsmaatschappijen om nog eens de polis duurder te maken. Staat verlies (dus burger via belasting, verzekeringsmaatschappijen winnen alweer)
Maar ik denk, als je het kan inbrengen, waarom dan niet? Is er een reden?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08/01 ... aar-polis/
Bovendien een mooie reden voor de verzekeringsmaatschappijen om nog eens de polis duurder te maken. Staat verlies (dus burger via belasting, verzekeringsmaatschappijen winnen alweer)
Maar ik denk, als je het kan inbrengen, waarom dan niet? Is er een reden?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08/01 ... aar-polis/
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Toch weer netjes.
Fiscaal aftrekbaar maar de polis wordt een stuk duurder.
Fiscaal aftrekbaar maar de polis wordt een stuk duurder.
De polis verzekert daarentegen wel een pak meer dan een gewone rechtsbijstandspolis waar er amper contractuele geschillen gedekt zijn. Maar bon het blijft weinig ethisch dat sommigen hun premie evenveel verhogen als het belastingsvoordeel.
Die polissen zijn wel een heel stuk uitgebreider. Dat kan je niet vergelijken met een rechtsbijstand uit de familiale.
bvb DAS
Mensen met een consumentendekking en één auto, die de overstap maken naar de 'Benefisc consument' zijn voor meer verzekerd tegen een lagere premie (na belastingaftrek). Dus zeker een deel van het fiscaal voordeel gaat naar de klant. Dat een deel naar de maatschappij gaat zal ook wel het geval zijn.
Ik denk dat het vooral de twee dekkingen zijn die vroeger niemand wilde verzekeren, bouwgeschillen en echtscheiding, die polissen duur maken.
bvb DAS
Mensen met een consumentendekking en één auto, die de overstap maken naar de 'Benefisc consument' zijn voor meer verzekerd tegen een lagere premie (na belastingaftrek). Dus zeker een deel van het fiscaal voordeel gaat naar de klant. Dat een deel naar de maatschappij gaat zal ook wel het geval zijn.
Ik denk dat het vooral de twee dekkingen zijn die vroeger niemand wilde verzekeren, bouwgeschillen en echtscheiding, die polissen duur maken.
De wachttijden zijn wel dermate lang dat je de eerste 12 à 36 maanden maar voor evenveel verzekerd bent als in een gewone goedkope polis. Ik denk niet dat ze er al veel van verkocht hebben van hun fiscaal aftrekbare rechtsbijstand.
Je kapitaal bouwgeschillen is bovendien maar beperkt tot 6750 euro wat ook al niet veel voorstelt. Met dergelijk kapitaal ga je niet in beroep moeten gaan en gaat je advocaat ook niet teveel per uur morgen aanrekenen.
Je kapitaal bouwgeschillen is bovendien maar beperkt tot 6750 euro wat ook al niet veel voorstelt. Met dergelijk kapitaal ga je niet in beroep moeten gaan en gaat je advocaat ook niet teveel per uur morgen aanrekenen.
Die lange wachttijden zijn er om anti-selectie tegen te gaan.
Uit ervaring weet ik dat de meeste er niet op ingaan. Ik schat zo'n 3 op 10 wel.
Zelfs mensen die al een consumentendekking hebben, gaan er soms niet op in wegens de administratieve last van een fiscaal attest enzo.
Uit ervaring weet ik dat de meeste er niet op ingaan. Ik schat zo'n 3 op 10 wel.
Zelfs mensen die al een consumentendekking hebben, gaan er soms niet op in wegens de administratieve last van een fiscaal attest enzo.