TINC
TIP
Re: TINC
ik beschouw TINC als een quasi-obligatie, en heb geen seconde getwijfeld om mijn inschrijvingsrechten uit te oefenen. De beurzen duwen weer tegen een all-time-high aan, de CAPE staat weer boven de 30 (gemiddelde CAPE over laatste drie maanden ook boven de 30). Ik verkoop daarom nog geen aandelen maar nieuw geld gaat wel naar defensieve beleggingen (obligaties en quasi-obligaties). dus de kapitaalverhoging kwam op een ideaal moment.
De CAPE van de US staat rond de 30 maar voor de wereld als geheel maar rond de 24. PE rond de 18.
Zou Tinc weer een deel van de huidige kapitaalverhoging gebruiken om reserves aan te vullen en die reserves dan aan te spreken om jaarlijks onbelastbare kapitaalverminderingen (in plaats van belastbare dividenden) uit te betalen aan de aandeelhouders?
Zou TINC daarbij ook de keuze open laten tot een stockdividend met die netto coupons?
en oh ja: de veiling van de scrips is afgerond: TINC noteert opnieuw.
Uit het PB:
Tijdens de inschrijvingsperiode werd ingeschreven op 84,6% van de Nieuwe Aandelen (7.689.359 Nieuwe Aandelen) door de uitoefening van extralegale voorkeurrechten.
De hoofdaandeelhouders, Belfius Insurance en Gimv, hebben al hun extralegale voorkeurrechten uitgeoefend.
Tijdens de private plaatsing van de scrips werd ingeschreven op 15,4% van de Nieuwe Aandelen (1.401.550 Nieuwe Aandelen) door uitoefening van scrips.
Netto-opbrengst van niet-uitgeoefende extralegale voorkeurrechten, bedraagt EUR 0,43 per coupon nr. 11 waarbij het totaal bedrag per houder van niet-uitgeoefende extralegale voorkeurrechten naar beneden zal worden afgerond tot op twee decimalen.
Realisatie van de kapitaalverhoging, betaling van inschrijvingsprijs en levering van de Nieuwe Aandelen is voorzien op 5 december 2019.
Toelating tot verhandeling van de Nieuwe Aandelen op Euronext Brussels is voorzien op 5 december 2019.
Mijn inschrijving op de kapitaalsverhoging is bij Binck nog altijd niet uitgevoerd. Nog iemand bij wie dit het geval is?
Vriendin van mij bij Binck heeft zelfde. Status 'geplaatst'.
Ik vermoed dat bovenstaande er voor iets tussen zit.Zwygymor schreef: ↑3 december 2019, 17:05
Uit het PB:
Tijdens de inschrijvingsperiode werd ingeschreven op 84,6% van de Nieuwe Aandelen (7.689.359 Nieuwe Aandelen) door de uitoefening van extralegale voorkeurrechten.
De hoofdaandeelhouders, Belfius Insurance en Gimv, hebben al hun extralegale voorkeurrechten uitgeoefend.
Tijdens de private plaatsing van de scrips werd ingeschreven op 15,4% van de Nieuwe Aandelen (1.401.550 Nieuwe Aandelen) door uitoefening van scrips.
Netto-opbrengst van niet-uitgeoefende extralegale voorkeurrechten, bedraagt EUR 0,43 per coupon nr. 11 waarbij het totaal bedrag per houder van niet-uitgeoefende extralegale voorkeurrechten naar beneden zal worden afgerond tot op twee decimalen.
Realisatie van de kapitaalverhoging, betaling van inschrijvingsprijs en levering van de Nieuwe Aandelen is voorzien op 5 december 2019.
Toelating tot verhandeling van de Nieuwe Aandelen op Euronext Brussels is voorzien op 5 december 2019.
Ok, bedankt dat zal de reden zijn.
Kan zijn. Ik weet alleen dat ik bij Lynx wel al de aandelen van de kapitaalverhoging in een aparte post in mijn port zie ingeschreven zijn.Niche schreef: ↑4 december 2019, 09:48Ik vermoed dat bovenstaande er voor iets tussen zit.Zwygymor schreef: ↑3 december 2019, 17:05
Uit het PB:
Bij Binck zie je enkel dat je order geplaatst is en dat laat ruimte over voor interpretatie. Ze zouden dit beter kunnen weergeven voor de klanten zodat er geen twijfel is of je order al of niet correct verwerkt is. Enkel 'geplaatst' is veel te generiek maar dat is mijn mening natuurlijk.
er wordt bij binck ook geld geblokkeerd dus voor mij wel duidelijk genoeg.
Waar zie je dat dan precies? Want bij de vriendin is beschikbaar cash nog steeds gelijk aan totaal - genomen posities. Nergens vermelding dat er een bedrag geblokkeerd is.
gewoon op startscherm binck:
geldsaldo en daaronder bestedingsruimte waar je op kan klikken en dan zie je dat er geld voorzien is voor lopende orders.
geldsaldo en daaronder bestedingsruimte waar je op kan klikken en dan zie je dat er geld voorzien is voor lopende orders.
Bedankt voor de hulp. Ging na het werk eens kijken maar toen was de positie reeds geboekt bij Binck.
Hebben jullie de nieuwe aandelen al ontvangen ?
Hier via Binck was niks geblokkeerd en stond er blijkbaar net iets te weinig geld op de rekening en hebben ze vandaag al de rechten terug verkocht.
Hier via Binck was niks geblokkeerd en stond er blijkbaar net iets te weinig geld op de rekening en hebben ze vandaag al de rechten terug verkocht.
Hier ook Binck. Eerste dag aangemeld. Een, met het aantal aandelen overeenkomstig, bedrag werd gereserveerd. Ik zag gisterenavond de extra aandelen al bij mijn origineel aantal toegevoegd staan. Geen enkel probleem.