Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Heb Sioen opgepikt.
Wat denken jullie van ABN Amro? Eentje om in de gaten te houden. Grootste verliezer afgelopen jaar in NL.
Wat denken jullie van ABN Amro? Eentje om in de gaten te houden. Grootste verliezer afgelopen jaar in NL.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Heb in beide al posities maar die van Picanol was kleiner. Heb gisteren Picanol bijgekocht. Mijn koersdoel ligt voor beide ongeveer 50% boven de huidige koers.
Picanol zit imo net in de bodem van de cyclus van de weefmachines en dat lijkt wel in de prijs te zitten nu.
Onrechtstreeks profiteren ze ook van goede resultaten van Tessenderlo. En hun resultaten worden week na week opgekrikt doordat de vrije cash naar extra aandelen Tessenderlo gaat. Die cash allocatie vind ik heel winstgevend dus maak ik er graag deel van uit.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
‘k zou toch wachten tot, alle fraude onderzoeken afgelopen zijn, als er intussen weer geen nieuwe lijken ontdekt worden…
Goed dat er nog winst gemaakt wordt, om alle boetes en gevangenis straf, af te kopen...
https://www.marketscreener.com/ABN-AMRO ... revisions/
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik vraag mij af waarom velen blijven kiezen voor de achterblijvers. Er is vaak een reden waarom ze achterblijven. Geef mij maar oersaaie bedrijven met solide cash flows, visibiliteit die bij elke conjunctuur aandeelhouderswaarde blijven creëren. Aandelen die minder dalen als het onderuit gaat en geen verschroeiende rally's hebben die uiteindelijk toch opdrogen.jonie schreef: ↑30 november 2019, 12:02‘k zou toch wachten tot, alle fraude onderzoeken afgelopen zijn, als er intussen weer geen nieuwe lijken ontdekt worden…
Goed dat er nog winst gemaakt wordt, om alle boetes en gevangenis straf, af te kopen...
Nagel op de kop.
Mijn vriendin is ook zo iemand. Vaak moet ik weer uitleggen dat ze van nyrstar en andere rommel moet afblijven. En beter aandelen in een uptrend koopt.
Maar ze leert het niet echt.
Gelukkig laat ze het beheer van de gemeenschappelijke beursrekening aan mij over zodat ik daar mooie rendementen mee kan halen.
Mijn vriendin is ook zo iemand. Vaak moet ik weer uitleggen dat ze van nyrstar en andere rommel moet afblijven. En beter aandelen in een uptrend koopt.
Maar ze leert het niet echt.
Gelukkig laat ze het beheer van de gemeenschappelijke beursrekening aan mij over zodat ik daar mooie rendementen mee kan halen.
Ben ik van op de hoogte. Maar als ze bij die uitspraak mss nog eens een klap krijgen zullen ze wel ver op de bodem zitten zekers. En goede dividendbetaler.jonie schreef: ↑30 november 2019, 12:02‘k zou toch wachten tot, alle fraude onderzoeken afgelopen zijn, als er intussen weer geen nieuwe lijken ontdekt worden…
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Dan ken ik toch + 150 aandelen, met véél minder risico en méér potentieel….BDE86 schreef: ↑30 november 2019, 12:51Ben ik van op de hoogte. Maar als ze bij die uitspraak mss nog eens een klap krijgen zullen ze wel ver op de bodem zitten zekers. En goede dividendbetaler.jonie schreef: ↑30 november 2019, 12:02
‘k zou toch wachten tot, alle fraude onderzoeken afgelopen zijn, als er intussen weer geen nieuwe lijken ontdekt worden…
Wat ben je met dividend als de koers, op 1 jaar reeds +/- 65% achterloopt op de AMX, dan zit je bij mij al héél lang in de categorie, Lippens & co
KBC gaf me begin 2008 een super aanbeveling voor Fortis “Maar mijnheer, iedereen kan toch het potentieel zien, na een koersval van € 34 naar €12” + het superdividend”
Heb toen ook niets gekocht, gewacht tot 05/2009, 2 maand te laat
Heb nog nooit een aandeel gekocht voor zijn dividend, enkel voor de verwachte meerwaarde.
Voor er een bedrijfscultuur veranderd, ben je minstens 10 -25 jaar verder…
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Ieder zijn strategie uiteraard maar ik koop geen aandelen op een ATH; zoals de aanbeveling van ageas hierboven.
Ja & wie zegt dat Ageas niet verder kan stijgen?
Het aandeel zit al sinds 2012 in stijgende lijn.... iemand die in 2013 dezelfde mening als u was toegedaan, liet dus al veel winst liggen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
En waarom zetten veel bedrijven hun records scherper? Omdat de zaken slecht gaan? Er is totaal geen aanwijzing dat het selecteren van underperformers beter rendeert dan het kopen van oerdegelijke aandelen ondanks dat velen record na record neerzetten. Daarnaast, er bestaat zoiets als een Sharpe maatstaf om risico-gecorrigeerde rendementen te meten. Hoewel een saaie utility zoals NEE een jaarlijkse volatiliteit heeft gehad van 16% sinds 2005, combineerde het die saaiheid met een CAGR van 17%. Kocht je een volatiel aandeel dan had je over de afgelopen jaren bar slechte resultaten met lage risico-gewogen rendementen. The low-volatility anomaly is zeker de moeite waard om even te onderzoeken
Blijf wel verbaast dat, sommige geen onderscheid maken tussen: cyclisch of niet en waarde of groeiaandelen
Een cyclisch (+ waarde) aandeel, (zoals Aegas) koop ik ook niet op een ATH, + ATH van de wereldindexen…
Het hoofdstuk samengestelde interest % (of samengestelde meerwaarde %) hebben velen blijkbaar overslagen.
Op ATH-niveau, nochtans steeds belangrijker tussen: cyclisch (+ waarde) en defensieve (of soms groei) aandelen…
https://www.tijd.be/dossier/50jaartijd/ ... 47509.html
Bij de beurscrash van 2008 of de mini crash van eind 2018, was het verschil gemiddeld zowat:
2008: -80% t.o.v. -20%
2018: -30% t.o.v. +5%
(idem 2000, 2011, 2015...)
Een cyclisch (+ waarde) aandeel, (zoals Aegas) koop ik ook niet op een ATH, + ATH van de wereldindexen…
Het hoofdstuk samengestelde interest % (of samengestelde meerwaarde %) hebben velen blijkbaar overslagen.
Op ATH-niveau, nochtans steeds belangrijker tussen: cyclisch (+ waarde) en defensieve (of soms groei) aandelen…
https://www.tijd.be/dossier/50jaartijd/ ... 47509.html
Bij de beurscrash van 2008 of de mini crash van eind 2018, was het verschil gemiddeld zowat:
2008: -80% t.o.v. -20%
2018: -30% t.o.v. +5%
(idem 2000, 2011, 2015...)
Ik heb even gekeken naar Trainline, ben toch niet zo heel erg onder de indruk. Zeker niet als je ziet dat KKR niet snel genoeg hun 400 miljoen (!) aandelen kon dumpen...
https://seekingalpha.com/article/431012 ... areholders
Wat ideeën aan het op doen voor huiswerk via de blog valueandopportunity. Heb er toch 2 uitgepikt:
Va-q-tec AG – ISIN DE0006636681
Va-q-tec AG – ISIN DE0006636681
Edding AG – ISIN DE0005647937Va-q-tec is a company that has been spun off from the University Würzburg and IPOed in 2016. The company specializes in insulation technology with the major application of cooling containers for medical purposes that don’t need energy to keep the temperature at a constant cool level. It is also one of the German companies that I totally missed and didn’t know that they existed. The company ipo’ed at 12,30 EUR per share, increased ~100% until 2018 but then got hammered in 2019:
At 9 EUR per share the comapny is valued at 117 mn. For this we get annualized sales of around 65 mn EUR, annualized EBITDA of 9 mn and a current growth rate of ~25%. Then however we need to also add around 40 mn gross bank debt to EV.
The company not only produces the boxes but also leases them out which might explain the high bank debt, but which clearly increases the financial and company risk. Nevertheless this company looks somehow interesting, therefore “watch”.
80 mn EUR market cap company producing text markers and other equipment for presentations plus office supply. Normally this is a decent business with ~10% EBIT margins and relatively steady growth. At the moment, the Company is struggling with its subsifdiary in Argentina and other foreign market like Turkey., whereas the German business is actually doing very well. They just released 6 month report shows a lost and they adjusted downwards their expectations both for 2019 and 2020. Nevertheless in principle interesting.
The company has net cash of around 10 mn. If they would reach their reduced 2020 plan (EBIT of 11-15 mn) , the company would be quite cheap. There is however only thin trading and only the non-voting pref shares are listed. Could be one for the “boring” bucket, “watch”.
Gaat jammer genoeg al heel hard vooruit terwijl ik het aan het bestuderen ben.
Sterke groeier met technologie die nog in veel sectoren toegepast kan en zal worden. Omzet groei laatste Q update van 28%. Forecasts naar boven bijgesteld met EBITDA marges van ~15% in het vooruitzicht. Eerste ruwe berekening kom ik op €10 fair value maar daar zijn ze reeds voorbij geschoten. Nochtans minder dan €5 een jaar geleden.
Alleszins watchlist
Waarom niet meer interesse in UCB met het toekomstige blockbuster ??
(ABM FN) UCB heeft met zijn fase III BE SURE studie met Bimekizumab alle primaire en secondaire einddoelen bereikt. Dit maakte de Belgische farmaceut vrijdag voorbeurs bekend.
De BE SURE studie vergeleek bimekizumab met ontstekingsremmer adalimumab dat wordt verkocht onder de naam Humira voor de behandeling van volwassenen met psoriasis.
BE SURE bereikte zijn primaire eindpunten in week 16, en was superieur aan adalimumab, aldus UCB. Bimekizumab behaalde een verbetering van ten minste 90 procent.
Het is de derde fase III studie met Bimekizumab voor de behandeling van psoriasis die positieve resultaten laat zien, aldus UCB.
UCB zal medio 2020 aanvragen indienen bij de toezichthouders ter goedkeuring van bimekizumab om volwassenen met matig tot ernstig plaque psoriasis te mogen behandelen.
(ABM FN) UCB heeft met zijn fase III BE SURE studie met Bimekizumab alle primaire en secondaire einddoelen bereikt. Dit maakte de Belgische farmaceut vrijdag voorbeurs bekend.
De BE SURE studie vergeleek bimekizumab met ontstekingsremmer adalimumab dat wordt verkocht onder de naam Humira voor de behandeling van volwassenen met psoriasis.
BE SURE bereikte zijn primaire eindpunten in week 16, en was superieur aan adalimumab, aldus UCB. Bimekizumab behaalde een verbetering van ten minste 90 procent.
Het is de derde fase III studie met Bimekizumab voor de behandeling van psoriasis die positieve resultaten laat zien, aldus UCB.
UCB zal medio 2020 aanvragen indienen bij de toezichthouders ter goedkeuring van bimekizumab om volwassenen met matig tot ernstig plaque psoriasis te mogen behandelen.