Holdings
TIP
Re: Holdings
Mooie stijging van NAV tot 165€ bij HAL trust.Decote bijgevolg opgelopen tot 15% wat ongewoon hoog is voor HAL.
Waarschijnlijk in de nabije toekomst beursgang CB.+ een hoop casch door de verkoop van grandvision.Ik hou mijn aandelen stevig bij.
Waarschijnlijk in de nabije toekomst beursgang CB.+ een hoop casch door de verkoop van grandvision.Ik hou mijn aandelen stevig bij.
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
Als nieuwe belegger heb ik beslist om voor een holding te kiezen als eerste aandeel. Ik vraag nu niet welke holding ik het best kan kiezen wat is de beste manier om de waarde van een holding te berekenen en op welke ratio’s kan ik het best letten?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dank u wel Jonie voor uw uitleg,jonie schreef: ↑18 november 2019, 12:11Deze ratings komen van de 14 parameters (ook voor Europese aandelen) waarmee men werkt bij: https://www.marketscreener.comJozefien1969 schreef: ↑14 november 2019, 20:10
Nou, zoals Wimpies vind ik ook niets terug. Dank Jonie voor uw mail; maar begrijpen doe ik het niet!
Wat is normaal voor een trading aandeel; 3/5 sinds 2014????
En waarom is het geen investering aandeel 0/5?
Het is koeterwaals voor mij!!
Ze zijn verre van perfect, maar voor mij persoonlijk, beter dan de meeste adviezen, die ik in Europa lees….
Trading Rating = aan en verkoop aanbeveling, om op korte termijn te beleggen….
Een aandeel met hier slechts 3/5, is ook nog vrij moeilijk te voorspellen, om korte termijn belegging op toe te passen…
Investor Rating = Buy and hold strategie, of toch minstens + 5 jaar
Een aandeel met hier een 0/5, maakt héél regelmatig extreme bokkensprongen en koop ik persoonlijk nooit…
https://www.marketscreener.com/pdf/Mark ... reener.pdf
Het heeft wel enige dagen geduurd alvorens ik begreep. Maar ik begrijp het nu! Is al heel wat.
Verder denk ik dat we moeten afwachten, alles staat te duur, dus ook de holdings.
Overigens het kan zo anders zijn..we leven in een wereld die hoog explosief is.
De belangrijkste parameters voor zijn de evolutie van de boekwaarde, winst, dividend. Deze moeten allemaal een stijgende lijn vertonen. Ook moet de balans van de holding vrij conservatief zijn en niet met schulden beladen.
De korting ten aanzien van de NAV vind ik persoonlijk niet de belangrijkste parameter, gezien sommige holdings zelden met een korting noteren en andere altijd met een aanzienlijke korting noteren.
Mvg,
Geblin
-- Edit mod: het is niet nodig een volledig bericht te quoten dat er net boven staat!--
Bedankt
Bedankt
ja, ik zat in maart 2018 met dezelfde vraag. Heb toen beslist om gewoon 5 Belgische holdings te kopen, elk met een vijfde van mijn te investeren bedrag en telkens met maand tussen ongeveer. Begonnen met Sofina wat ik mij niet beklaagd heb, en dan GBL, dan Ackermans, dan Gimv en dan Brederode. Nu koop ik telkens er wat geld beschikbaar heb één van die vijf bij naargelang welke mij meest koopwaardig lijken, maar met de bedoeling dat ze allemaal uiteindelijk ongeveer evenwaardig zijn. Sofina doet het beste, samen met Brederode, GBL ook nog wel ok, GIMV zeer stabiel en Ackermans staat eigenlijk op verlies. Dit zegt niets over de kwaliteit van de holding want hangt vooral ook af van het moment dat je toevallig die ene holding hebt gekocht. Het is niet evident om als "leek" net die ene holding te kiezen die het beste gaat presteren. vandaar keuze om wat te spreiden, in de veronderstelling dat het gemiddelde van die holding het wel ok zal doen. Ook een mix van hogere dividenden (GBL en GIMV) en lagere dividenden (sofina, brederode, ackermans).Geblin schreef: ↑25 november 2019, 22:01De belangrijkste parameters voor zijn de evolutie van de boekwaarde, winst, dividend. Deze moeten allemaal een stijgende lijn vertonen. Ook moet de balans van de holding vrij conservatief zijn en niet met schulden beladen.
De korting ten aanzien van de NAV vind ik persoonlijk niet de belangrijkste parameter, gezien sommige holdings zelden met een korting noteren en andere altijd met een aanzienlijke korting noteren.
Mvg,
Geblin
Ik weet dat er nog holdings zijn die ik mis (D'Ieteren, HAL Trust, Bois Sauvage,... op van de buitenlandse nog maar te zwijgen) maar heb mij wat arbitrair beperkt tot die vijf. Ik kan altijd nog eens uitbreiden mocht ik daar zin in hebben.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Kroegmann, dat doe je verstandig. Wellicht ook een gokje wagen met HAL en Bois Sauvage.kroegmann schreef: ↑1 december 2019, 17:37ja, ik zat in maart 2018 met dezelfde vraag. Heb toen beslist om gewoon 5 Belgische holdings te kopen, elk met een vijfde van mijn te investeren bedrag en telkens met maand tussen ongeveer. Begonnen met Sofina wat ik mij niet beklaagd heb, en dan GBL, dan Ackermans, dan Gimv en dan Brederode. Nu koop ik telkens er wat geld beschikbaar heb één van die vijf bij naargelang welke mij meest koopwaardig lijken, maar met de bedoeling dat ze allemaal uiteindelijk ongeveer evenwaardig zijn. Sofina doet het beste, samen met Brederode, GBL ook nog wel ok, GIMV zeer stabiel en Ackermans staat eigenlijk op verlies. Dit zegt niets over de kwaliteit van de holding want hangt vooral ook af van het moment dat je toevallig die ene holding hebt gekocht. Het is niet evident om als "leek" net die ene holding te kiezen die het beste gaat presteren. vandaar keuze om wat te spreiden, in de veronderstelling dat het gemiddelde van die holding het wel ok zal doen. Ook een mix van hogere dividenden (GBL en GIMV) en lagere dividenden (sofina, brederode, ackermans).Geblin schreef: ↑25 november 2019, 22:01
De belangrijkste parameters voor zijn de evolutie van de boekwaarde, winst, dividend. Deze moeten allemaal een stijgende lijn vertonen. Ook moet de balans van de holding vrij conservatief zijn en niet met schulden beladen.
Mvg,
Geblin
Ik weet dat er nog holdings zijn die ik mis (D'Ieteren, HAL Trust, Bois Sauvage,... op van de buitenlandse nog maar te zwijgen) maar heb mij wat arbitrair beperkt tot die vijf. Ik kan altijd nog eens uitbreiden mocht ik daar zin in hebben.
Overigens Belca, die er niet vaak meer is heeft ook verstandige oplossingen......zoals AVI, voorheen British Empire.....
Ik heb op dit moment vrijwel geen Belgische Holdings meer vanwege of te lage discount t.o.v. NAV of matige performance (met name GBL).
Wel nog een aantal "buitenlandse" Holdings.
Wel nog een aantal "buitenlandse" Holdings.
Toch niet "Partners Group AG holding" ? Door Patrick Verelst (VFB) eergisteren op voordracht in Gent
in de schijnwerper geplaatst ...
Reakties ?
in de schijnwerper geplaatst ...
Reakties ?
Partners Group is een "private equity investment management firm". Het is blijkbaar legaal opgezet als een holding, maar het is dus geen holding met belangen in andere bedrijven zoals de meeste holdings die hier besproken worden.
Brederode meer dan 3% omhoog vandaag met redelijk volume.Bijna 48% rendement dit jaar.
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Toen gisteren de gehele beurs daalde, viel me ook al op dat Brederode als één van de enige een half procent steeg en maandag hield die ook veel beter stand dan de rest van de beurs.
Heeft iemand daar een verklaring voor gezien ik hier in de draad lees dat Brederode toch eerder als offensieve holding gezien wordt en bvb Sofina eerder defensief, terwijl die laatste wel met de rest onderuit ging.
Alvast bedankt.
Sofina & Brederode volgen al verschillende jaren hetzelfde trajectNikki01 schreef: ↑4 december 2019, 20:30Toen gisteren de gehele beurs daalde, viel me ook al op dat Brederode als één van de enige een half procent steeg en maandag hield die ook veel beter stand dan de rest van de beurs.
Heeft iemand daar een verklaring voor gezien ik hier in de draad lees dat Brederode toch eerder als offensieve holding gezien wordt en bvb Sofina eerder defensief, terwijl die laatste wel met de rest onderuit ging.
Alvast bedankt.
Maar Sofina is intussen al enkele jaren, door de klanten van de bakker ontdekt (die géén buy and hold strategie op een defensief aandeel toepassen…)
Sofina springt altijd eerst omhoog en daarna volgt Brederode (zie de afgelopen 6 jaar)
Bij een kleine beursdip, zakt Sofina een beetje, door die klanten van de bakker en Brederode heeft nog geen klanten van de bakker.
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Als men de Partners Group holding nu in de picture zet is men goed op tijd. Ik heb dit hier al enkele jaren geleden gepost en de beste returns liggen volgens mij achter ons. De partners Group holding heeft vandaag een totaal andere interne structuur dan enkele jaren geleden.