nieuwe federale regering
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Waar heb jij het in godsnaam over?
"Uw inkomen is deze maand hoger punt uit.
Als ge uw brutto loon + eindejaar bij een telt en ge kijkt naar hoeveel belasting op dat bedrag dient betaald te worden , raar maar uw loon voorheffing + eindejaar voorheffing het totaal gaat juist hetzelfde zijn.
Iemand die elke maand zo een bedrag brutto per maand verdiend mag dat bedrag elke maand ophoesten.
dus ge wordt eens per jaar bedrogen.
een ander elke maand.
dus kijk naar uw netto maand inkomen punt uit.
Werken wordt beloond is het motto van onze lievelingspartij.
Blijkbaar is het toch niet zo."
Ik loof een premie van 5 euro uit aan wie deze tekst kan vertalen naar algemeen Nederlands :-). Ik begrijp er eerlijk gezegd niets van.
Als ge uw brutto loon + eindejaar bij een telt en ge kijkt naar hoeveel belasting op dat bedrag dient betaald te worden , raar maar uw loon voorheffing + eindejaar voorheffing het totaal gaat juist hetzelfde zijn.
Iemand die elke maand zo een bedrag brutto per maand verdiend mag dat bedrag elke maand ophoesten.
een ander elke maand.
Ik loof een premie van 5 euro uit aan wie deze tekst kan vertalen naar algemeen Nederlands :-). Ik begrijp er eerlijk gezegd niets van.
Exit Trutten ?
Maar dan niet in 's lands belang zoals men ons naievelingen wil doen geloven (zie bv Segers Jan vandaag in HLN) en allerminst in het Vlaams belang maar in het partijbelang.
Ze waren bijna allemaal bereid haar als lemmingen in de afgrond na te springen. Raad dat de peilingen haar genekt hebben. Iemand meer info daarover ?
Maar dan niet in 's lands belang zoals men ons naievelingen wil doen geloven (zie bv Segers Jan vandaag in HLN) en allerminst in het Vlaams belang maar in het partijbelang.
Ze waren bijna allemaal bereid haar als lemmingen in de afgrond na te springen. Raad dat de peilingen haar genekt hebben. Iemand meer info daarover ?
Laatst gewijzigd door SparSpaar op 6 december 2019, 10:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik waag mijn kans. Platin bedoelt dat er elke maand op de loonbrief minder voorheffing afgehouden worden (hogere netto wedde) en dat éénmaal per jaar dit via de eindejaarspremie of de belastingaanslag in de personenbelasting dan gecompenseerd/terug afgenomen wordt (hogere nataxatie). Werken wordt dus zo niet extra beloond.Brembos schreef: ↑5 december 2019, 19:43 "Uw inkomen is deze maand hoger punt uit.
een ander elke maand.
ps: bij het goede antwoord wil ik gerust een pm met mijn bankrekeningnummer sturen
Misschien een gids kopen hoe wordt de voorheffing op mijn loon berekend.Brembos schreef: ↑5 december 2019, 19:43 "Uw inkomen is deze maand hoger punt uit.
een ander elke maand.
Hopelijk snapt ge het dan wel.
En toevallig de test ge mist over de achteruitgang van de kennis van de jongeren.
Klagen de dieven van de staat is toegelaten blijkbaar.
Hoe de taksen berekend worden is chinees.
Google is je friend.
Als ge aan Picnk Panther vraagt hoeveel rsz wordt van loon afgehouden .....
Als ge aan Pinck Panter vraagt hoe wordt die rsz berekend ...........
Als ge aan Pinck Panter vraagt hoe wordt de bedrijfs voorheffing berekend ......
Het zijn dieven ..... als antwoord.
Hopelijk is dit leesbaar.
Estate Guru believer.
Mochten de "grootste" partij(en) hun verantwoordelijkheid opnemen ... maar dat willen ze niet ... omdat ze vrezen dat ze "de volgende keer" zullen afgeslacht worden in het stemhokje ... enzovoorts, enzovoorts ... is de bedoeling van een politieke partij niet dat ze proberen politiek te voeren ergo beleid voeren ... het gemakkelijkst is natuurlijk van aan de zijlijn staan roepen dat het "allemaal verkeerd loopt" ... dat ze hun verantwoordelijkheid nemen maar dat doen ze niet. We zijn dik zes maanden na de verkiezing en nagenoeg een jaar nadat de stekker uit de vorige regering werd getrokken (als ik me goed herinner door de "grootste" vlaamse partij) en nog altijd slagen ze er niet in om tot een vergelijk te komen ... zelfs de grootste kleine kinderen zouden na een jaar enig verantwoordelijkheidsbesef aan de dag leggen ... maar politiekers ... nee, dat lukt niet.Ardennois schreef: ↑4 december 2019, 17:13 Nu nog abstractie gemaakt van welke partijen in de regering komen of niet, maar als paars-groen daadwerkelijk aan de macht komt, dan betekent dit de facto dat de 3 grootste partijen van Vlaanderen NIET in de regering komen en de drie kleinste wel. Met permissie maar heel democratisch voelt dit toch niet aan.
- WildeHilde
- Newbie
- Contacteer:
Volgens geebee zijn mensen die zich niet willen laten pluimen door de PS onveranderantwoordelijk.
Genoteerd.
Genoteerd.
Volgens mij willen ze gewoon hun vorig record nog wat scherper stellen. Stel je voor dat een of andere bananenrepubliek Belziek uit het guiness book of world records zou duwen. Dat kunnen die peuters toch zeker niet laten gebeuren.
Anderzijds hebben we het hier nooit zo goed gedaan als tijdens die 541 dagen met voorlopige 12/den. Toen zag de inkomstenkant er wel nog iets beter uit dan nu. Om een of andere reden wil de linker zijde (of zouden we dat de averechtse zijde moeten beginnen noemen?) maar niet snappen dat als je een economie knijpt ze minder goed gaat draaien met minder inkomsten tot gevolg. Het standaard averechts antwoord hierop van links is nog harder knijpen met nog meer belastingen, waardoor er nog minder binnenkomt. Ik denk dat dit kwalificeert onder de definitie van waanzin.
Die luxe van toen hebben ze vandaag niet meer, er is geen overschot met het toepassen van voorlopige 12/den, integendeel, ze komen tekort. Dit begint ook pijnlijk zichtbaar te worden als je een voet binnen zet bij één van onze talrijke instellingen en vaststelt dat de meest basale zaken beginnen te ontbreken. Zelfs licht ontbreekt, maar dat is om het milieu te redden. Yeah, right.
Anderzijds hebben we het hier nooit zo goed gedaan als tijdens die 541 dagen met voorlopige 12/den. Toen zag de inkomstenkant er wel nog iets beter uit dan nu. Om een of andere reden wil de linker zijde (of zouden we dat de averechtse zijde moeten beginnen noemen?) maar niet snappen dat als je een economie knijpt ze minder goed gaat draaien met minder inkomsten tot gevolg. Het standaard averechts antwoord hierop van links is nog harder knijpen met nog meer belastingen, waardoor er nog minder binnenkomt. Ik denk dat dit kwalificeert onder de definitie van waanzin.
Die luxe van toen hebben ze vandaag niet meer, er is geen overschot met het toepassen van voorlopige 12/den, integendeel, ze komen tekort. Dit begint ook pijnlijk zichtbaar te worden als je een voet binnen zet bij één van onze talrijke instellingen en vaststelt dat de meest basale zaken beginnen te ontbreken. Zelfs licht ontbreekt, maar dat is om het milieu te redden. Yeah, right.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Geen idee: ik denk dat Rutten inderdaad vooral aan een Genez-complex leidt momenteel: angst om als voorzitter te moeten vertrekken zonder 'toffe ministerpost'...
Maar dat de rest van de partij zo iets heeft van: "gaan wij dat écht alleen doen voor uw persoonlijke carrière"?
Nuja, ze heeft haar kans zelf verkeken natuurlijk, want BDW heeft speciaal voor haar de VLD royaal bedeeld met bevoegdheden in de Vlaamse regering om er een zwaargewicht gelukkig mee te maken, maar wie zendt Rutte nadien naar het Martelarenplein (tegen haar eigen belofte in trouwens)?
Absoluut lichtgewicht Lidia Peeters! ROTFL
Toen was al duidelijk dat ze het hoog in haar bol had gekregen met haar 13% en een Michelle'ke wou doen.
Ze heeft de dag na de verkiezingen haar zinnen gezet op de Wetstraat 16 en speculeerde dat de PS de sleutels daarvan wel over zou hebben voor eender welke Vlaamse partij naast SP.a/Groen om de NVA buiten te houden, iets wat mathematisch net mogelijk is en wat voor Magnette sindsdien de enige optie geworden is... Groen en SP zitten sowieso in zijn zak, dus ging het in haar logica tussen zichzelf en Geens...
Nadien heeft de VLD zich gedurende maanden compleet afzijdig gehouden in de formatie, wachtende op het moment dat Magnette in positie zat om het voor haar blijkbaar onweerstaanbare aanbod te doen; die had dat goed begrepen en is daar blijkbaar ook meteen mee begonnen, nog voor de oh zo belangrijke 'inhoud', en sindsdien is blijkbaar alles aanvaardbaar voor haar. Waarschijnlijk gelukkig als een kind dat Magnette voor haar ipv Geens gekozen heeft... of wie weet: misschien dat die het wel geweigerd heeft en dat ze maar 2de keus was zelfs?
De liberalen zijn echt een stelletje opportunisten:
in 2014 tekent Rutten het reeds volledig onderhandelde Vlaamse regeerakkoord zonder er zelfs nog maar één letter aan te veranderen, puur om erbij te kunnen zijn...
in 2019 onderschrijft ze het gecombineerde écolo-PS programma, puur om het te mogen uitvoeren.
Helaas voor haar lekt er te snel te veel uit over precies wat er op stapel staat, nog voor de liberale communicatiemachine de juiste framing kan zetten: eerste vrouwelijke premier (als we de huidige ad interim effe handig vergeten), terug een Vlaamse premier, federale deblokkering, ethisch progressief beleid, etc...
en komt al snel naar buiten dat er wel erg weinig vlees aan dat liberale botje hangt dat Magnette heeft toegeworpen om haar te lokken...
tja, wat dacht ze nu zelf? Magnette weet ook dat Rutte haar kans in de Vlaamse regering verkeken heeft en volop gokte op de federale toppost, maar als ze tegen januari geen minister is, is het over en out voor haar, dus waarom zou hij nu nog veel toegeven, zoals ze hoopte? Vergeet al die zever maar dat de nota nog veel kan bijgestuurd worden tijdens de 'echte' onderhandelingen: eens je toegeeft bij de PS om aan tafel te mogen gaan, is het over en out... integendeel: de boutade dat je buitenkomt met het de helft van de helft, zal meer dan ooit terug bewezen worden!
Ze is de Rubicon misschien nog niet overgestoken, maar het wordt met de dag duidelijker dat ze er al tot aan de oksels in staat eigenlijk en tot haar grote wanhoop ziet ze dat een groot deel van haar partij op de oevers is achtergebleven (10 van de 12 kamerleden!)
De continue zeer beschadigende lekken zouden trouwens van bij MR komen, waar de nieuwe voorzitter rechtser is dan Rutte en liefst een zo Vlaams mogelijk socio-economisch beleid zou zien gevoerd worden, ipv het recept van de Waalse/Brusselse regeringen... Daartoe heeft hij echter alsoluut de NVA nodig, want zoals gedemonstreerd aanvaart Rutte echt alles om toch maar eerste-minister te mogen spelen, zelfs het halve PS programma uitvoeren.
Daarenboven is men er nog niet vergeten hoe Rutte zelf met een goedgemikte Tweet de voorzichtige doorstart van Michel onmogelijk maakte toen die met PS/écolo ging praten nadat NVA weg was...
De ironie dat ze nu zelf een identieke coalitie zou willen gaan leiden met een nog veel linkser programma is er blijkbaar toch ook over voor de MR.
Benieuwd wanneer we die inventaris van onze wijnkelder gaan moeten doorsturen naar minister van financiën Calvo, of wanneer ons stukje bouwgrond onteigend gaat worden aan de volle aankoopprijs van 25 jaar terug door klimaatminister Almaci…. om nog maar te zwijgen van de nieuwe regularisatiecampagne onder een of ander écolo boegbeeld op binnenlandse zaken!
Ik heb er al 'goesting' in.
Laatst gewijzigd door inquirer op 6 december 2019, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Denk je dat?PinkPanther1970 schreef: ↑4 december 2019, 15:00Troost je, voor werkenden is het nog erger.
Zopas de berekening van de eindejaars"premie" gekregen... 54,5% naar stelend vadertje staat.
Blijft netto dus minder dan de helft over.
De bruto én de netto eindejaarspremie voor gepensioneerden = 0,00 €.
Dat is nóg erger dan voor de werkenden.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Eindejaarspremie voor gepensioneerden... Is dat zoals vakantiegeld voor werklozen?Nefertari schreef: ↑6 december 2019, 12:10Denk je dat?PinkPanther1970 schreef: ↑4 december 2019, 15:00
Troost je, voor werkenden is het nog erger.
Zopas de berekening van de eindejaars"premie" gekregen... 54,5% naar stelend vadertje staat.
Blijft netto dus minder dan de helft over.
De bruto én de netto eindejaarspremie voor gepensioneerden = 0,00 €.
Dat is nóg erger dan voor de werkenden.
vakantiegeld voor gepensioneerden bestaat in Belgie WEL.
Zou dit in andere landen ook bestaan ?
Zou dit in andere landen ook bestaan ?
vertaling : eindejaarspremies worden juist hetzelfde belast als een gewoon loon (*)
(*) enkel fiscaal analfabeten ervaren dit anders
-belasten, is niet hetzelfde als een voorheffing innrn
Laatst gewijzigd door paul op 6 december 2019, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Inquirer, hoor dat je bronnen hebt binnen de partijen. Volg zelf deze zaken enkel via de nieuwsmedia. In het begin waren toch enkel Quick en Flupken roependen in de woestijn tegen Trutten ? Lachaert bv hield zich snel gedeisd. 'De hoeren van de politiek' ?
Vandaag is het tij gekeerd. Waarom ?
Denk dat de Pest nu met een groot ei zit: hoe doen we de negatieve indruk in Vlaanderen teniet ? Door de schuld op Magnette te schuiven ? Komaan zeg ! De PS is niet plots veranderd.
Vandaag is het tij gekeerd. Waarom ?
Denk dat de Pest nu met een groot ei zit: hoe doen we de negatieve indruk in Vlaanderen teniet ? Door de schuld op Magnette te schuiven ? Komaan zeg ! De PS is niet plots veranderd.