De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Zijn PIF 2 en PIF 3-fondsen verslaan de S&P 500 op lange termijn, maar hij zit wel veel in Indische aandelen en die hebben spectaculair gepresteerd op lange termijn, dus het is moeilijk uit te maken of hij het echt beter doet dan de markt. PIF 4 zit weinig in Indische aandelen en doet het op lange termijn slechter dan de S&P 500. (op basis van netto-returns, m.a.w. na aftrek van een performance fee van 25% indien hij minstens +6% haalt).
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Je kan nu ook wel argumenteren dat de S&P 500 óók spectaculair gepresteerd heeft op lange termijn en dus een moeilijke benchmark is.gpv1 schreef: ↑29 november 2019, 10:27 Zijn PIF 2 en PIF 3-fondsen verslaan de S&P 500 op lange termijn, maar hij zit wel veel in Indische aandelen en die hebben spectaculair gepresteerd op lange termijn, dus het is moeilijk uit te maken of hij het echt beter doet dan de markt. PIF 4 zit weinig in Indische aandelen en doet het op lange termijn slechter dan de S&P 500. (op basis van netto-returns, m.a.w. na aftrek van een performance fee van 25% indien hij minstens +6% haalt).
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Sensex ong. x10 sinds de start in okt 2000, de S&P 500 een dikke x2. Zelfs met de daling van de roepie nog een enorm verschil.
Altijd oppassen wanneer fondsbeheerders uitpakken met betere resultaten dan een benchmark. Velen zitten in small of mid caps en vergelijken dan met een large cap index. Of Pabrai, die in Indische aandelen zit en dan gaat vergelijken met de S&P 500.
Altijd oppassen wanneer fondsbeheerders uitpakken met betere resultaten dan een benchmark. Velen zitten in small of mid caps en vergelijken dan met een large cap index. Of Pabrai, die in Indische aandelen zit en dan gaat vergelijken met de S&P 500.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Deel van de portefeuille is buiten voor aankoop onroerend goed, geniet van de 50% stijging komende weken!
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Vandaag mijn Agfa 's buitengegooid à 4,70 Euro.
Koers was nogal sterk gestegen de laatste tijd.
Ooit gekocht à 17,3 Euro.
Gelukkig niet voor een groot bedrag.
Verlies genomen, er was ook al geen dividend meer sinds 2007.
Komt niet meer goed met Agfa, te groot, te lomp, teveel kader, en jaren geleden niet snel genoeg op de digitalisering gereageerd.
Koers was nogal sterk gestegen de laatste tijd.
Ooit gekocht à 17,3 Euro.
Gelukkig niet voor een groot bedrag.
Verlies genomen, er was ook al geen dividend meer sinds 2007.
Komt niet meer goed met Agfa, te groot, te lomp, teveel kader, en jaren geleden niet snel genoeg op de digitalisering gereageerd.
Bedankt, uw aanbevelingen, zijn inderdaad allemaal top aandelen, voor een buy and hold strategie, maar een mens moet keuzes maken…Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑23 november 2019, 11:43 @Jonie, misschien enkele interessante namen voor je pf (zelf ook posities in): SPGI, VRSN, ECL, ATO, WM, DEO, AMT.
1. Volg ik ook al ruim 5 jaar actief, maar belanden net nooit in mijn aankoop orders, Beta soms te hoog… maar ECL en WM, zitten wel in mijn kleine etf PHO (volg hiervan de hele top 10)
a. WM
b. ECL
c. VRSN
2. SPGI: ICE, staat goedkoper, heeft lagere beta en krijgt iets betere scores
3. ATO: alleen klassiek aardgas, bij mij moet er een belangrijk aandeel groen zijn, want is de toekomst (uitbating: wind, zon, waterkracht, waterstof of transport van deze energie vorm…)
4. DEO: te afhankelijk van 1 type product en ben persoonlijk geen fan van likeur, Brexit…
5. AMT: volg geen immo, want ken er persoonlijk of beroepshalve, te weinig van….
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Interessant, ik had de Sensex index nog nooit echt bekeken.gpv1 schreef: ↑29 november 2019, 11:17 Sensex ong. x10 sinds de start in okt 2000, de S&P 500 een dikke x2. Zelfs met de daling van de roepie nog een enorm verschil.
Echter in die Uber Cannibal lijstjes ben ik nog nooit een Indische stock tegengekomen, het zijn altijd US stocks dus is een S&P toch de beste index om mee te benchmarken.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Ok, ik had het over zijn fondsen.
Opvallend milde dalingen van de beursindexen vandaag na uitspraak van Trump dat een deal met China mogelijks (ten vroegste) pas over een jaar kan zijn na de US verkiezingen, tenzij China serieuze inspanningen levert.
Ik denk dat de markt stilaan een beetje gewend begint te raken aan de uitspraken van Trump. Ik denk ook dat het inmiddels duidelijk is dat een akkoord niet voor direct zal zijn. Dit gaat nog heel lang aanslepen. Beleggers zullen hiermee moeten omgaan.
4 verkooporders ingezet, zal deze keer de verdere daling wel even van de zijlijn volgen. Aperam, basf en Arcelor Mittal in de verkoop. Umicore afbouwen.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Denk als Trump ooit ( figuurlijk ) van zijn stoel valt, dat dan de beuzen omhoog veren
( vandaag viel hij bijna letterlijk van zijn stoel )
( vandaag viel hij bijna letterlijk van zijn stoel )
Het zou zo zitten:
- Iran is vastbesloten om Israel te vernietigen, ze zeggen zelf dat ze niet kunnen leven met de staat Israel
- Daarom wil Israel samen met de VS Iran kaputt maken (nu het nog kan)
- Trump weigerde tot nog toe om toe te happen alhoewel Israel hem de pap in de mond geeft, denk bv aan de wellicht Israelische (!) aanval op Aramco een tijd geleden
- Met de oorlogszuchtige Democraten zou dat geen probleem zijn
- Daarom moet Trump weg. Een aanval zou dan niet lang uitblijven.
- De spanning stijgt in dat gebied. Wie voert als eerste een preventieve aanval uit ?
Kan je overigens Debka.com warm aanbevelen (Israelisch) want we horen hier niet veel van de spanningen met Iran.
Dit genoot mijn aandacht.gpv1 schreef: ↑29 november 2019, 11:17 Sensex ong. x10 sinds de start in okt 2000, de S&P 500 een dikke x2. Zelfs met de daling van de roepie nog een enorm verschil.
Ik ging zowel op Binck als op Bolero op zoek naar ETF's die de Sensex- index volgen, maar ik vind ze niet terug.
Het lijkt erop dat ze enkel op de Aziatische markt beschikbaar zijn.
Hebben jullie een idee hoe ik op één of andere wijze een ETF of fonds kan bekomen die dit uitgeeft?
Bedankt!