pincode veranderen keytrade visa kaart
Re: pincode veranderen keytrade visa kaart
Dat zou een zekere Jules Cesar bekend voorkomen, want hij gebruikte een dergelijke geheime code in zijn berichten.JoopDoder schreef: ↑25 november 2019, 10:10 Stel, je moet 4 verschillende 4-cijferige codes onthouden, en je noteert die zodanig, dat jij alleen eraan uitkunt.
Bijvoorbeeld : 2145-5896-6892-4832
Ik schrijf ze als volgt op : 3145-6996-7902-5941
Ikzelf weet op een fractie van een seconde de juist code te herleiden uit vorige cijfers.
Weet iemand welke rekenkundige ingreep ik toepastte?
Zéér eenvoudig, en tegelijk zeer ingewikkeld.
Tenzij je de code bij de kaart steekt heeft het totaal geen enkele zin om een ingewikkelde code te maken.
De " vinder " van je bankkaart heeft 3 pogingen, van de 10.000 mogelijkheden om de juiste code te vinden,,, dan maakt het al niet uit welke 4 cijfers het zijn of in welke volgorde ze staan.
De " vinder " van je bankkaart heeft 3 pogingen, van de 10.000 mogelijkheden om de juiste code te vinden,,, dan maakt het al niet uit welke 4 cijfers het zijn of in welke volgorde ze staan.
De eenvoudigste methode om verschillende codes te onthouden is uiteraard om ze van buiten te leren.
En moest dat het enige zijn wat je van buiten moest kennen, geen probleem.
Maar je hebt tientallen codes en paswoorden te onthouden, dus iedereen ontwikkelt daar een systeem voor.
En voor bankkaartcodes kon je tot hiertoe meerdere kaarten dezelfde codes geven, keytrade strooit nu zand in het eten.
Dus een ander systeem dringt zich op.
Ken jij een beter systeem?
En moest dat het enige zijn wat je van buiten moest kennen, geen probleem.
Maar je hebt tientallen codes en paswoorden te onthouden, dus iedereen ontwikkelt daar een systeem voor.
En voor bankkaartcodes kon je tot hiertoe meerdere kaarten dezelfde codes geven, keytrade strooit nu zand in het eten.
Dus een ander systeem dringt zich op.
Ken jij een beter systeem?
Ik weet maar één ding : je kan de code van de nieuwe kaart NOG NIET veranderen en ik zal geduld moeten oefenen tot het wel mogelijk is ..... Voor de rest zal die praat er niets aan veranderen
@fatima
juli 2020
juli 2020
Om het na de cryptomunten en niet te kraken codelijstjes zonder een 'enigma' even on topic te houden.
Zijn er ook andere banken waar je uw Visa-kaart pincode niet kan veranderen??
Zijn er ook andere banken waar je uw Visa-kaart pincode niet kan veranderen??
de rollout van de nieuwe kaarten is gewoon amateuristisch, het is niet enkel het veranderen van de PIN die niet werkt. Bij de instellingen kan je 3dsecure in of uitschakelen. Werkt ook niet, getest afgelopen weekend, zelfs als je die uit zet blijft 3dsecure gewoon actief.
Moet dat laatste getal niet 5943 zijn?JoopDoder schreef: ↑25 november 2019, 10:10 Stel, je moet 4 verschillende 4-cijferige codes onthouden, en je noteert die zodanig, dat jij alleen eraan uitkunt.
Ikzelf weet op een fractie van een seconde de juist code te herleiden uit vorige cijfers.
Je voegt +1 bij getal 1 in de eerste reeks, dan +1 bij de twee eertse getallen van de tweede reeks, dan +1 bij de drie eerste getallen van de derde reeks en dan logischerwijze +1 moeten opgeteld worden bij alle 4 getallen van de vierde reeks. Maar dat klopte niet voor het laatste getal...
Dat is net het geniale van JoopDoder: iets onverwachts doen.mouche schreef: ↑26 november 2019, 14:19Moet dat laatste getal niet 5943 zijn?JoopDoder schreef: ↑25 november 2019, 10:10 Stel, je moet 4 verschillende 4-cijferige codes onthouden, en je noteert die zodanig, dat jij alleen eraan uitkunt.
Je voegt +1 bij getal 1 in de eerste reeks, dan +1 bij de twee eertse getallen van de tweede reeks, dan +1 bij de drie eerste getallen van de derde reeks en dan logischerwijze +1 moeten opgeteld worden bij alle 4 getallen van de vierde reeks. Maar dat klopte niet voor het laatste getal...
Nog zo iets leuk als je de nieuwe Visa-kaart van Keytrade activeert. Op de transactiesite is de historiek van de 2 kaarten te vinden (bij kaarten). de nieuwe heeft de normale kaartlimiet en ik zie als enige verrichting de kleine geldafhaling die ik deed bij de activatie.
De historiek van de oude kaart is volledig, er staat geen kaartlimiet meer maar de geldafhaling die ik deed staat hier ook en staat in het ROOD.
De historiek van de oude kaart is volledig, er staat geen kaartlimiet meer maar de geldafhaling die ik deed staat hier ook en staat in het ROOD.
ocharme, wat doen ze je aan
Intussen is de historiek van de oude kaart bij rekeningen volledig verdwenen. Ik ben dus veroordeeld tot een nieuwe Visa-kaart van Keytrade met een kortere geldigheidsduur (2022 i.p.v. 2024), waarvan ik voorlopig de pincode niet kan veranderen en mijn oude visa historiek ben ik kwijt. Ik heb gelukkig nog een carrefour visa kaart.
Ik heb de nieuwe vandaag ontvangen
Maar ik ga ze nog niet activeren tot de Pincode gewijzigd kan worden.
Mijn oude is nog geldig tot 2022, desnoods trek ik het nog 2,5 jaar met die oude.
Maar ik ga ze nog niet activeren tot de Pincode gewijzigd kan worden.
Mijn oude is nog geldig tot 2022, desnoods trek ik het nog 2,5 jaar met die oude.
Op 25 november kreeg ik een e-mail van Keytrade: "Uw maandelijkse VISA uittreksel is online beschikbaar."
Als ik de historiek van mijn Visa kaart opvraag, krijg ik "er zijn geen uittreksels voor deze periode".
Mijn laatste uittreksel van november heb ik bijgevolg nog niet kunnen downloaden en dus ook niet kunnen afprinten.
Zou dit ook te maken hebben met de problemen met de nieuwe kaarten?
Op 18 november 2019 deed ik mijn laatste verrichting met mijn oude kaart. De nieuwe kaart heb ik nog niet geactiveerd.
Ik heb daar verleden week een bericht over gestuurd via de 'beveiligde omgeving', maar nog geen antwoord gekregen van Keytrade.
Het loopt daar duidelijk uit de hand.
Als ik de historiek van mijn Visa kaart opvraag, krijg ik "er zijn geen uittreksels voor deze periode".
Mijn laatste uittreksel van november heb ik bijgevolg nog niet kunnen downloaden en dus ook niet kunnen afprinten.
Zou dit ook te maken hebben met de problemen met de nieuwe kaarten?
Op 18 november 2019 deed ik mijn laatste verrichting met mijn oude kaart. De nieuwe kaart heb ik nog niet geactiveerd.
Ik heb daar verleden week een bericht over gestuurd via de 'beveiligde omgeving', maar nog geen antwoord gekregen van Keytrade.
Het loopt daar duidelijk uit de hand.
Zonder te verwittigen kon ik sinds 30 nov. mijn oude Kredietkaart niet meer gebruiken,mijn pincode was dan "verkeerd/error" ,wel een kredietkaart geldig tot 2023.Daardoor was ik verplicht de nieuwe kredietkaart te activeren (geldig tot 2022),een inkoop waar geen code nodig was.Gezien de problemen/onmogelijkheid een pincode via sms te krijgen,heb ik de nieuwe code nog steeds niet ontvangen.
Ik ben zeer teleurgesteld met Keytrade,zeer onbekwaam,personeel/directie/klachtendienst brengen schade aan hun eigen klanten.
Als de directie een bepaalde belang heeft aan de rechten en belangen van de klanten zouden ze een paar medewerkers en ook de verantwoordelijke voor klachtendienst moeten ontslagen.Ik heb vandaag al een paar duizend euro's van mijn rekening gehaald ...
Ik ben zeer teleurgesteld met Keytrade,zeer onbekwaam,personeel/directie/klachtendienst brengen schade aan hun eigen klanten.
Als de directie een bepaalde belang heeft aan de rechten en belangen van de klanten zouden ze een paar medewerkers en ook de verantwoordelijke voor klachtendienst moeten ontslagen.Ik heb vandaag al een paar duizend euro's van mijn rekening gehaald ...