De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Op zo dagen heb ik echt medelijden met al die mensen die al maanden aan de zijlijn staan ... not
Laatst gewijzigd door Wimble op 6 december 2019, 17:26, 3 keer totaal gewijzigd.
Er zijn er die al jaren aan de zijlijn staan. Wachtend op een correctie van 10% hebben ze al tientallen procenten winst laten schieten.
Op de vorige pagina (3/12) zat iemand nog 4 verkooporders door te geven. Hij ging de verdere daling wel even van de zijlijn volgen. Market timing is a loser's game.
+1
If you cannot stand the heat, stay out of the kitchen!
If you cannot stand the heat, stay out of the kitchen!
Idd, balen ... Kan gebeuren. Even wachten op een nieuwe dip dan maar. De vorige telkens blijven zitten. Verkeerd timen kan wel eens.
Ik ben tenminste open over mijn acties. Kan dat van weinig anderen hier zeggen. Op het einde van het jaar alleen maar toeteren als het goed is geweest
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Gisteren mijn befimmos verkocht, was een beetje een jeugdzonde, te hoog gekocht toen.
Maar door op de juiste momenten bij te kopen toch winst uit kunnen halen + de dividenden natuurlijk.
Een deeltje heb ik omgeruild in VGP, die waren net een stukje onder de 90 gezakt.
Trouwens begin deze week mijn Kinepoliskes wat aangevuld
Maar door op de juiste momenten bij te kopen toch winst uit kunnen halen + de dividenden natuurlijk.
Een deeltje heb ik omgeruild in VGP, die waren net een stukje onder de 90 gezakt.
Trouwens begin deze week mijn Kinepoliskes wat aangevuld
Ben ook tevreden met de mijne en de reeds opgestreken winst uit verkopen.
Maar het had evenwel nog hoger kunnen liggen bij meer geduld op sommige momenten.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het wordt problematisch als je de timing 'verkeerd' hebt, zo de rally mist & harder onderuit gaat bij de volgende correctie. De pf die beschreven staat in je onderschrift omvat veel high-beta stocks, dus opletten als je door timing de beste dagen mist maar alle slechte dagen ondergaat...
Je hebt toch al regelmatig verkeerd getimed niet? Ik snap ook niet dat je denkt dat je de markt kan voorspellen op zo'n korte termijn.BDE86 schreef: ↑7 december 2019, 07:38 Idd, balen ... Kan gebeuren. Even wachten op een nieuwe dip dan maar. De vorige telkens blijven zitten. Verkeerd timen kan wel eens.
Ik ben tenminste open over mijn acties. Kan dat van weinig anderen hier zeggen. Op het einde van het jaar alleen maar toeteren als het goed is geweest
Beginnersfouten. Denken dat je een glazen bol hebt.ignition schreef: ↑7 december 2019, 11:53Je hebt toch al regelmatig verkeerd getimed niet? Ik snap ook niet dat je denkt dat je de markt kan voorspellen op zo'n korte termijn.BDE86 schreef: ↑7 december 2019, 07:38 Idd, balen ... Kan gebeuren. Even wachten op een nieuwe dip dan maar. De vorige telkens blijven zitten. Verkeerd timen kan wel eens.
Klopt. Maar tot nu telkens blijven zitten. In de mate van het mogelijke bijgekocht indien ik dacht dat er een bodem was. Of cash beschikbaar had.ignition schreef: ↑7 december 2019, 11:53Je hebt toch al regelmatig verkeerd getimed niet? Ik snap ook niet dat je denkt dat je de markt kan voorspellen op zo'n korte termijn.BDE86 schreef: ↑7 december 2019, 07:38 Idd, balen ... Kan gebeuren. Even wachten op een nieuwe dip dan maar. De vorige telkens blijven zitten. Verkeerd timen kan wel eens.
Vandaar dat ik Umicore nu afbouw naar een niveau richting de andere aandelen in portefeuille. Tegelijk wat meer cash opzij staan voor het geval zich iets voordoet, dip in portefeuille of mooie koopkans zoals Sioen vorige week.
Aperam kleine winst en Basf zeer kleine winst. Eigenlijk is Arcelor Mittal de enige verkoop afgelopen jaar tegen mijn eigen regels; niet met verlies verkopen. Pure paniekverkoop met het idee dat de handelsdeal ging opgeblazen worden.
Het blijft een constante leerschool.
Het juiste moment kiezen om te verkopen is nog moeilijker dan om te kopen.