holding vs etf
TIP
Re: holding vs etf
Beleggers wereldwijd zitten met hun centen niet enkel in beursgenoteerde bedrijven, maar ook in fysisch vastgoed, niet-beursgenoteerde bedrijven, private equity, .... Als je dus mee wilt doen met alle beleggers samen - maar dan enkel via de beurs - zou je REITS en exposure naar niet-beursgenoteerde bedrijven en pr eq (beide via holdings) kunnen overwegen?B7H4long schreef: ↑7 december 2019, 16:46Zoals velen wel weten, beleggen breed gespreide indexfondsen in aandelen volgens hun indexdefinitie en het gewicht dat alle beleggers er samen aan geven. De fondsen bevatten dus ook de holdings (sommige zijn large-caps, ander small-caps) en dit volgens het gewicht dat alle beleggers er samen aan geven. Als indexbelegger, beleg je door die holdings dus reeds in private equity.
Als je dus extra in die holdings belegd dan beleg je er "dubbel" in.
Waarom denk je dat al de andere beleggers een verkeerd gewicht zouden geven aan die holdings?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mijn IQ is ook veel minder dan of als die van Wimble, maar daartegenover staat dat mijn EQ veel hoger is. *wink* Men kan uiteraard niet alles hebben! Overigens ik denk dat uw intellectuele capaciteiten veel hoger zijn dan die van....Mais enfin hier gaat het niet over IQ of EQ.
Weet niet of ik u onderbouwde argumentatie kan geven. Aangezien het onmogelijk is om elke balans te bestuderen - en u weet in een openbare balans staat niet alles - ik moet dus gokken. Aangezien ik niet van de lotto hou, gebruik ik mijn EQ. - Alvorens ik een holding koop, bekijk ik hoeveel aandelen in het bezit zijn van de familie, de eigenaren etc. Overigens dat doe ik ook met een ''los'' aandeel. In mijn domme ogen geeft dat aan hoeveel betrokkenheid er is.
Een Etf is leuk zolang de beurs omhoog gaat. Is niet iets voor de lange termijn....maar dat is mijn visie. En wie ben ik.
Ieder zijn mening. Bij deze...
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Slaat dat niet op alles incl holdings ,dat dit leuk is als alles omhoog gaat...?
Ofwel koop je een hele index, in meer dan 1 etf, want 1600 bedrijven zijn natuurlijk niet genoeg
Ofwel betaal je het personeel van een holding een vast + variable prestatie kost om een selectie te doen in de zee van bedrijven. Door hun prestatievergoeding zijn die geneigd om een goed resultaat te bekomen. Daarnaast moeten ze ook niet aandelen bijkopen telkens de robo-auto buyers geld in hun etf pompen, maar kunnen ze dit doen op gunstigere momenten.
Het zal geen zin hebben om iets te tonen die uw heilige ETF's uitpreformed, want ja, dan moet ik wel meer risico genomen hebben! Het is tenslotte niet mogelijk dat er slechte bedrijven overeind blijven bij de huidige rentes.
Ofwel betaal je het personeel van een holding een vast + variable prestatie kost om een selectie te doen in de zee van bedrijven. Door hun prestatievergoeding zijn die geneigd om een goed resultaat te bekomen. Daarnaast moeten ze ook niet aandelen bijkopen telkens de robo-auto buyers geld in hun etf pompen, maar kunnen ze dit doen op gunstigere momenten.
Het zal geen zin hebben om iets te tonen die uw heilige ETF's uitpreformed, want ja, dan moet ik wel meer risico genomen hebben! Het is tenslotte niet mogelijk dat er slechte bedrijven overeind blijven bij de huidige rentes.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Cydox, waarom dan geen combinatie van beiden ?
Ja want op de lange termijn gaat de beurs niet naar omhoog. Dat is duidelijk.Jozefien1969 schreef: ↑7 december 2019, 21:08 Een Etf is leuk zolang de beurs omhoog gaat. Is niet iets voor de lange termijn....maar dat is mijn visie. En wie ben ik.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ze zitten er met 0.05% in... dat is toch miniem genoeg om er deze holding bvb nog naast te kunnen hebben?
Idd, wat die Jozefien 69 of van 69 hier allemaal verkondigt slaat nergens op. Get to the point boomer.Eigenbestwil schreef: ↑7 december 2019, 21:12 Slaat dat niet op alles incl holdings ,dat dit leuk is als alles omhoog gaat...?
Wat ben jij toch een triestig figuur. Grote Jan afhangen maar in realiteit geen flauw benul hebben waar je mee bezig bent. Provoceren maar als iemand wederwoord geeft, negeer je als een 10 jarige.
To the point genoeg?
Op al uw vragen is hier wel door iemand een antwoord geformuleerd. Provoceren? Lees er de historiek van Jozefien69 eens op na. Overal waar zij ten berde komt begint het te verzuren.
Waarom willen jullie altijd de markt verslaan? Is gewoon een behoorlijk rendement hebben niet goed genoeg?
Laat het yaris, al jaren aan een stuk wordt hier hetzelfde welles nietes spelleke gespeeld,
Al duizend keer dezelfde vragen, opinies, etc ... altijd maar datzelfde.
Volgend jaar komt dit ook terug, maar dan weer met andere leden, het gaat nooit ophouden.
Al duizend keer dezelfde vragen, opinies, etc ... altijd maar datzelfde.
Volgend jaar komt dit ook terug, maar dan weer met andere leden, het gaat nooit ophouden.