De Beurs vandaag
TIP
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Umicore niet teveel afbouwen; is een bovengrondse edelmetaal mijn; mogelijks zo een indekking tegen kantelingen op de beurs. mssch met vertraging; zou kunnen dat umicore bij beursproblemen eerst mee naar beneden gaat en dan 'ontdekt' wordt in het zog van de stijging van edel metaal.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Umicore niet teveel afbouwen; is een bovengrondse edelmetaal mijn; mogelijks zo een indekking tegen kantelingen op de beurs. mssch met vertraging; zou kunnen dat umicore bij beursproblemen eerst mee naar beneden gaat en dan 'ontdekt' wordt in het zog van de stijging van edel metaal.
Ik heb een korte watchlist van aandelen, ik weet welke prijs ik ervoor wil betalen en vandaag ligt de koers te hoog om te kopen.
Doe ik dan aan timing?
Doe ik dan aan timing?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ja, dan doe je aan timing. Niet in die zin dat je probeert te voorspellen wanneer de beurzen voldoende zullen dalen om aan te kopen, maar in de betekenis dat je geduldig wacht tot wanneer mooie koopkansen zich voordoen. Er komen voldoende correcties voor van 10% en meer. Sommigen zullen beweren dat je op die manier veel rendement mist, maar ik vind het een verstandige strategie. Zeker voor aandelen die je voor de lange termijn aankoopt.
Is zeker een verstandige strategie. Je huiswerk doen, bepalen of een bedrijf de moeite is en een maximum prijs zetten voor het aandeel. Dat heeft niks met timen te maken, dat is gewoon gezond verstand (met kennis van zaken), net zoals verkopen wanneer een aandeel noteert aan een prijs die de normale bedrijfsvoering nooit kan bereiken. Allemaal redelijk simpel rekenwerk, minder simpel zijn de voldongen feiten waar een management de kleine beleggers keer op keer voor zet.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Trump een half uur geleden op Twitter:
"Getting VERY close to a BIG DEAL with China. They want it, and so do we!"
Dat kan evengoed betekenen dat het water nog heel diep is...
"Getting VERY close to a BIG DEAL with China. They want it, and so do we!"
Dat kan evengoed betekenen dat het water nog heel diep is...
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Mijn Skyworks aandelen zijn een trade deal barometer.
Moet inderdaad erg dichtbij zijn zo te zien.
Moet inderdaad erg dichtbij zijn zo te zien.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Zolang de prijs die jij wilt betalen niet gebaseerd is op de koers, doe je niet aan timing.
De woorden van Buffet: I don't know when to buy a stock, I do not whether to buy a stock.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Kan even goed zijn dat hij gereserveerd heeft bij de Chinees, je krijgt daar immers immense porties.
Binnenkort twittert hij een erratum: met 'Big MEAL', ... en gaan de beurzen de andere richting uit.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Laat ons hopen van niet. Dat welles nietes spelletje heeft ons al meer opgeleverd dan was er onmiddellijk een deal.sjarel123 schreef: ↑12 december 2019, 20:54 https://www.telegraaf.nl/financieel/772 ... s-en-china
Een handeldeal tussen vs en china.
Zou het?
Boris Johnson wint de verkiezingen met een ruime meerderheid. Nu kan de Brexit met akkoord eindelijk doorgaan. Goed nieuws voor iedereen: de Britten "take back control" en de EU is eindelijk van de Britten af.
Hopelijk niet teveel goed nieuws op 1 dag. Kwestie dat de winsten wat gespreid worden.
De Aziatische beurzen zijn euforisch. De Nikkei wint 2,60%.