Betwistbare aanrijding bumper bij parkeren
Re: Betwistbare aanrijding bumper bij parkeren
Ik zou zelf proactief aangifte doen bij je autoverzekeraar en melden dat je je aansprakelijkheid volledig betwist (waarborg BA) en dit ook zo bij de opmerkingen op het EAF hebt ingevuld. Indien je immers wacht tot zij aangifte doen, kan het zijn dat je dossier "rap rap" op basis van het EAF wordt geregeld in RDR en dat je achteraf met de gebakken peren zit. Sommige beheerders kijken immers enkel naar de ingevulde kruisjes en de schets op het EAF en dan trek je in dergelijke situaties steeds aan het kortste eind (want zij heeft sowieso ingevuld dat zij stilstond en jij een manoeuvre aan het doen was).
- DirkDeLaet
- Newbie
Ik heb zo'n goedkope dashcam geplaatst,dan is er geen enkele discussie mogelijk.Op verschillende chinese websites vind je die al voor 5€.De mijne was een dure van 15€.
Gewoon betwisten via rechtsbijstand en been stijf houden , de situatie hoe uw auto geparkeerd staat is geen reden van aansprakelijkheid . Kan enkel een boete opleveren als politie ter plaatse komt.
5 € , ??DirkDeLaet schreef: ↑9 december 2019, 15:16 Ik heb zo'n goedkope dashcam geplaatst,dan is er geen enkele discussie mogelijk.Op verschillende chinese websites vind je die al voor 5€.De mijne was een dure van 15€.
- DirkDeLaet
- Newbie
Die goedkope werken even goed als een dure.Ik neem dat geheugenkaartje er nooit uit,behalve als ge nen aksidend hebt.Die oudste films gaan eraf en de nieuwe erop,automatisch.
Als er al een Europees aanrijdingsformulier is ingevuld kan je niet veel meer doen. Alles zal daar van afhangen.
Rechtsbijstand zal hier normaal gezien niet in tussenkomen omdat uw BA-verzekeraar de burgerlijke verdediging op zich zal nemen uit eigen belang.
Als dit je eerste ongeval is (en je al een aantal jaar rijdt) zal uw premie niet stijgen, toch niet bij 9 op de 10 maatschappijen.
In Belgische gemeen recht moet de schadelijder nog altijd de fout van de tegenpartij bewijzen. Dus in eerste instantie stond u sterk in uw schoenen want zij moest bewijzen dat u er tegen gereden bent. Indien u weigerde een Europees aanrijdingsformulier in te vullen, en alles van in de beginnen zou betwist hebben, had zij geen schijn van kans. Nu is er natuurlijk wel een aangifte die u ondertekende, vandaar dat alles daarvan zal afhangen.
Rechtsbijstand zal hier normaal gezien niet in tussenkomen omdat uw BA-verzekeraar de burgerlijke verdediging op zich zal nemen uit eigen belang.
Als dit je eerste ongeval is (en je al een aantal jaar rijdt) zal uw premie niet stijgen, toch niet bij 9 op de 10 maatschappijen.
In Belgische gemeen recht moet de schadelijder nog altijd de fout van de tegenpartij bewijzen. Dus in eerste instantie stond u sterk in uw schoenen want zij moest bewijzen dat u er tegen gereden bent. Indien u weigerde een Europees aanrijdingsformulier in te vullen, en alles van in de beginnen zou betwist hebben, had zij geen schijn van kans. Nu is er natuurlijk wel een aangifte die u ondertekende, vandaar dat alles daarvan zal afhangen.
Bij twijfels werd er misschien beter ingevuld dat je volgens jouw mening niet in fout bent.
Daar vrees ik ook voor.