jeff hoeyberghs
Re: jeff hoeyberghs
Zou kunnen ,daar lopen toch wat vrouwen tussen met een bedenkele zware stem.Mss. madam"No"
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Tussen al de hysterische reacties hier nog een nuchtere, komende van -jawel- een vrouw:

Waarmee bewezen werd dat (sommige?
) vrouwen best wel rationeel kunnen zijn.
Waarmee bewezen werd dat (sommige?

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Newbie
Vent heeft ferm gelijk! Als de man nog maar iets zegt is het al aiaiai. We worden gewoon weg gediscrimineerd en de rollen worden volgens de vrouw verdient omgedraaid. Hedendaags zijn vrouwen meer varkens geworden dan mannen. (Sommige toch).
Wat het artikel zegt klopt ook volledig. Seks is een machtsmiddel, de vent mag zen mond niet opendoen of ze stoppen zichzelf in slachtofferrol en zo verder en zo voort. Gewoon omdat ze niks beters te doen hebben met hun nieuw verworven vrijheden.
Maar ach. Denk ook maar niet dat de man het beter doet op bepaalde vlakken. Het is een en al drama en de media speelt het spel maar al te graag mee want verdeeldheid zorgt voor 2 X winst! Een en al rottigheid zo me dunkt en de arme naive schapen van de samenleving vallen helemaal in die val. Hun geluk tekoop voor ander vrouws/mans winsten.
Wat het artikel zegt klopt ook volledig. Seks is een machtsmiddel, de vent mag zen mond niet opendoen of ze stoppen zichzelf in slachtofferrol en zo verder en zo voort. Gewoon omdat ze niks beters te doen hebben met hun nieuw verworven vrijheden.
Maar ach. Denk ook maar niet dat de man het beter doet op bepaalde vlakken. Het is een en al drama en de media speelt het spel maar al te graag mee want verdeeldheid zorgt voor 2 X winst! Een en al rottigheid zo me dunkt en de arme naive schapen van de samenleving vallen helemaal in die val. Hun geluk tekoop voor ander vrouws/mans winsten.
-
- Newbie
Onzin. Maar je mag je gelijk willen halen met zoiets te tellen van mij hoor. Maakt niet bepaald uit alleen besef ik persoonlijk dat het niet zo is.sintorama schreef: ↑10 december 2019, 15:40Dit is onzin. Ik ken tal van vrouwen die rationeler, wetenschappelijker, neutraler en objectiever zijn dan de doorsnee man. Kijk simpelweg naar de studieresultaten wereldwijd in exacte wetenschappen (wiskunde, engineering, technologie, bio-medische wetenschappen, farmacie,...): die van meisjes zijn gewoon beter dan die van jongens.GreenDean schreef: ↑10 december 2019, 15:20 Vooral wat betreft dat vrouwen te emotioneel zijn om bepaalde functies uit te oefenen, het is niet voor niets dat we ooit (in een zeer recent verleden nog) een rollenpatroon hadden dat over millennia geëvolueerd is. Anderzijds kan een man geen moederrol op zich nemen, lijkt mij de logica zelve.
Hij slaat de nagel op de kop met te zeggen:"het is niet omdat vrouwen zichzelf niet begrijpen, dat ze niet te begrijpen zijn". Vandaag is iets zwart en morgen is exact hetzelfde wit. Mannen zwijgen dan liefdevol omdat het overmorgen wel weer zwart zal zijn, of misschien een ander kleurtje.
Maar iedere man weet dat je geen vrouwelijke officier aan de knop van een kruisraket wil. Meer nog, vrouwen weten dit zelf ook.
Ander voorbeeld: de beste beleggers zijn vrouwen. Zij zijn namelijk beter in het uitschakelen van emoties bij beleggen, nemen minder onverantwoorde risico's, zien de realiteit objectiever in, hebben minder de drang om continue te handelen etc. De allerbeste beleggers zijn mannen, maar de allerslechtste zijn dat ook (en die zijn met meer). Gemiddeld genomen zijn vrouwen veel betere beleggers.
Echte mannen weten dat ze juist geen mannen achter de knop van een kruisraket willen. Omdat ze continue bewijsdrang hebben, competitiever zijn ingesteld, niet tegen eigen verlies kunnen, grotere risico's willen nemen,...
Euh. OK. Als jij een man bent heb je net mijn gelijk geillustreerd.Ilikebigbutts schreef: ↑11 december 2019, 11:02 Onzin. Maar je mag je gelijk willen halen met zoiets te tellen van mij hoor. Maakt niet bepaald uit alleen besef ik persoonlijk dat het niet zo is.
Kun je die stelling eens kracht bij zetten met een praktijkvoorbeeld?Ilikebigbutts schreef: ↑11 december 2019, 10:59 Als de man nog maar iets zegt is het al aiaiai. We worden gewoon weg gediscrimineerd en de rollen worden volgens de vrouw verdient omgedraaid.
Vrouwen, ja. Gedrochten, nee. Let's face it, de wereld wordt gerund door vrouwen en daar heb ik geen probleem mee, dat is altijd zo geweest. En maar goed ook, eigenlijk.Sebastiaan1985 schreef: ↑10 december 2019, 18:36 let's face it, mannen zonder een vrouwelijke invloed dat loopt vroeg of laat fout![]()
Waar ik een probleem me heb zijn zieke geesten met een verwrongen wereldbeeld die menen, omdat zij van de norm afwijken, dat de norm naar hun aangepast moet worden met allerlei priviléges zoals 'emancipatie'. Emancipatie in de zin van ik mag doen en zeggen wat ik wil, maar als ik dezelfde consequentie daarvoor moet ondergaan als een man ben ik een kwetsbare vrouw die kost wat kost beschermd moet worden, door, laat ons wel wezen, draconische wetgeving en cultuurvernietiging.
Als we het dan toch over mannen en vrouwen hebben, kunnen we misschien een en ander definiëren.
Japanners zijn zeer sterk in het juist beschrijven en aflijnen van wat ze nu precies bedoelen. Een yamato nadeshiko is een vrouw die alle kenmerken van een vrouw heeft. Vergis u niet, dit is niet enkel een Japans concept, de meeste vrouwen in onze westerse wereld waren, in een niet zo ver verleden, bijna allemaal (het was de norm) zo, en dit zonder er moeite voor te doen, dat werd van huis uit meegegeven. Dat was onze cultuur, sterke moeders die sterke, gezonde, kinderen de wereld in stuurden. Moeder zijn is meer dan een kind baren (en dan terug aan de carrière 'werken') en er misschien een paar uur per dag in 'vermoeide' toestand mee bezig zijn. Moeder zijn is meer dan een dubbele dagtaak, 24/7, voor de rest van je leven. Vandaar dat mannen nooit een moederrol op zich kunnen nemen, de sterkste man is hier niet sterk genoeg voor. Waarom onze cultuur eraan moet geloven zou zo langzamerhand iedereen duidelijk moeten worden, daar hoef je enkel je ogen voor open te doen.
Hier 2 links voordat men bij de anime aberraties uitkomt. De 2de link met commentaar vanuit neo-westers perspectief.
https://www.sljfaq.org/afaq/yamatonadeshiko.html
https://www.japantimes.co.jp/life/2013/ ... -they-die/
Eén van de vele kenmerken van een man, in onze culturele context, is dat hij de eer van zijn vrouw met zijn leven verdedigt. Een man met een eerloze vrouw heeft geen eer om te verdedigen en is dus per definitie geen man, nog altijd in deze culturele context. Wat als je nu in een maatschappij leeft waar je je vrouw moet kiezen uit een pool waar de meerderheid, gewillig, hele regimenten over zich heen heeft gehad? Dan ben je al ontmand nog voor je ooit de kans hebt gehad man te worden. Dit is in analogie met het 'wettelijk' gebruik in onze streken van de 'heer' die het 'recht' had de bruid te consumeren op de huwelijksnacht.
En ondertussen wrijft dat herdersvolk zich, opnieuw, de handjes warm.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Mooi artikeltje, de auteur heeft overschot van gelijk. Topwijf! ;-)CarpeNoctem schreef: ↑11 december 2019, 10:36 Tussen al de hysterische reacties hier nog een nuchtere, komende van -jawel- een vrouw:
(...)
Waarmee bewezen werd dat (sommige?) vrouwen best wel rationeel kunnen zijn.
Mag ik vaststellen dat in deze draad nog geen enkele vrouw heeft gereageerd?
Half over Jeff, half over Paul z'n reactie over regeringsvorming:
Is het eigenlijk logisch dat de plaatsen 1 en 2 op een verkiezingslijst naar verschillende geslachten MOETEN gaan?
Gaan we nu ff toegeven dat er op elke lijst excustruzen staan, gewoon omdat er nu eenmaal hun aantal vrouwen moeten halen?
Vinden we dat een goede zaak?
Dat mannen bij de uitslag een pak meer voorkeursstemmen hebben maar de volgende keer toch weer achter treesje op de lijst staan?
Positieve discriminatie is óók discriminatie. Dat is mijn mening.
Dat geldt voor vrouwen, migranten, gehandicapten etc.
Elke partij moet in mijn ogen haar lijst kunnen opstellen in functie van de competenties, en niet 'omdat het nu eenmaal moet om dat plekjr aan die of die te geven'.
Wat is het volgende? Verplicht iemand met blauwe ogen ergens in de top-5? Verplicht een holibi in de top-5? Verplicht een 'gendertwijfelaar'.........
Op dat vlak heeft Jeff overschot van gelijk, de slinger is doorgeslagen.
Is het eigenlijk logisch dat de plaatsen 1 en 2 op een verkiezingslijst naar verschillende geslachten MOETEN gaan?
Gaan we nu ff toegeven dat er op elke lijst excustruzen staan, gewoon omdat er nu eenmaal hun aantal vrouwen moeten halen?
Vinden we dat een goede zaak?
Dat mannen bij de uitslag een pak meer voorkeursstemmen hebben maar de volgende keer toch weer achter treesje op de lijst staan?
Positieve discriminatie is óók discriminatie. Dat is mijn mening.
Dat geldt voor vrouwen, migranten, gehandicapten etc.
Elke partij moet in mijn ogen haar lijst kunnen opstellen in functie van de competenties, en niet 'omdat het nu eenmaal moet om dat plekjr aan die of die te geven'.
Wat is het volgende? Verplicht iemand met blauwe ogen ergens in de top-5? Verplicht een holibi in de top-5? Verplicht een 'gendertwijfelaar'.........
Op dat vlak heeft Jeff overschot van gelijk, de slinger is doorgeslagen.
Nee, dat mag je niet!
D'r loopt hier een Vip rond die haar/zijn gender niet wil onthullen. Maar aan zijn/haar bijdragen te merken betreft het hier mossel noch vis.
D'r loopt hier een Vip rond die haar/zijn gender niet wil onthullen. Maar aan zijn/haar bijdragen te merken betreft het hier mossel noch vis.
-
- Newbie
Met jouw flauwe kul hou ik mij niet bezig hoor. Probeer eens wat te gaan werken.sintorama schreef: ↑11 december 2019, 11:12Kun je die stelling eens kracht bij zetten met een praktijkvoorbeeld?Ilikebigbutts schreef: ↑11 december 2019, 10:59 Als de man nog maar iets zegt is het al aiaiai. We worden gewoon weg gediscrimineerd en de rollen worden volgens de vrouw verdient omgedraaid.
@ More or Less
Nee, dat mag je niet!
D'r loopt hier een Vip rond die haar/zijn gender niet wil onthullen. Maar aan zijn/haar bijdragen te merken, betreft het hier mossel noch vis.
Nee, dat mag je niet!
D'r loopt hier een Vip rond die haar/zijn gender niet wil onthullen. Maar aan zijn/haar bijdragen te merken, betreft het hier mossel noch vis.
Nadine Van Der Linden lijkt het wel te snappen wat JH probeert te zeggen, zonder in te zoomen op zijn meest controversiele uitspraak. Eén van de belangrijkste maatschappelijk relevante stukken in de vlaamste media over het verschil tussen mannen en vrouwen van de afgelopen maanden en jaren, wat mij betreft.
Aan iedereen die zich nu beledigd voelt: Ik heb geen behoefte aan al die overgevoeligheid en ditto extreme feminisme. Ik verkies een vrouwelijke babysit, een mannelijke brandweerman, een mannelijke openhartchirurg, en mannelijke bouwvakker, een vrouwelijke verpleegster, een vrouwelijke air hostess, etc. Als U niet akkoord gaat, doe dat gerust het omgekeerde, ik ben verdraagzaam.
Aan iedereen die zich nu beledigd voelt: Ik heb geen behoefte aan al die overgevoeligheid en ditto extreme feminisme. Ik verkies een vrouwelijke babysit, een mannelijke brandweerman, een mannelijke openhartchirurg, en mannelijke bouwvakker, een vrouwelijke verpleegster, een vrouwelijke air hostess, etc. Als U niet akkoord gaat, doe dat gerust het omgekeerde, ik ben verdraagzaam.