holding vs etf
TIP
Re: holding vs etf
Dit fonds lijkt een mogelijkheid te geven om op een passieve manier te beleggen in PE via het overwegen van een mandje met beursgenoteerde bedrijven die aktief zijn in private equity.
Als ik in de toekomst een "speelportefeuille" zou toevoegen aan mijn asset allocation zou dit welleens de volle 5% van de speelportefeuille kunnen krijgen. De risk-adjusted return lijkt wel lager te liggen dan die van de ontwikkelde markten.
Onderaan de grafiek uit het McKinsey rapport over de opsplitising van de PE markt.
Volgens ishares.com dekt het fonds de beursgnoteerde PE en de MLPs af:
Over de sp-listed-private-equity-index:
Kenmerken van het fonds:
Modified Market Cap Weighted; aantal posities (exclusief liquide middelen en derivaten) 59, inbegrepen GIMV; blijkbaar voornamelijk in large cap growth en small cap value; iets meer dan de helft in de USA, de rest verspreid over de andere developed markets, geen EM of FM.
Uitkeringsrendement 3,34% - 2x per jaar
P/E-ratio 13,02 -- P/B-ratio 1,60
Std Deviatie 13,43 %
Sharpe Ratio 1,06
3 Jr Beta 1,00 -
3 Jr Alpha 3,05
Total Expense Ratio 0,75%
Het is een UCITS fond - dus op niveau van het fonds lijkt de bescherming van de belegger ok.
Rendement:
volgt blijkbaar de up en downs van de aandelenmarkt; wel heviger - grotere pieken, diepere dalen.
Q4 vorig jaar -15,92%, Q1 dit jaar +17,46% ( ter referentie: FTSE all-world was -11% en +13% )
1 Jaar - 3 Jaar - 5 Jaar - 10 Jaar - Sinds2007
27,50% - 15,19% - 10,24% - 11,66% - 3,42%
Nog wat info uit M*
Top 10 neemt 50% in van het fonds:
KKR & Co Inc Verenigde Staten 6,30
Brookfield Asset Management Inc Class A Canada 6,22
Blackstone Group Inc Verenigde Staten 6,13
Partners Group Holding AG Zwitserland 5,84
3i Verenigd Koninkrijk 5,67
Ares Capital Corp Verenigde Staten 5,56
BlackRock ICS USD Liquidity Agency Inc Ierland 4,80
Intermediate Capital Group PLC Verenigd Koninkrijk 4,54
Apollo Global Management Inc Class A Verenigde Staten 4,27
Onex Corp Canada 3,82
Marktkapitalisatie % van fonds
Zeer groot 7,03
Groot 20,66
Midden 32,32
Klein 32,21
Micro 7,78
Als ik in de toekomst een "speelportefeuille" zou toevoegen aan mijn asset allocation zou dit welleens de volle 5% van de speelportefeuille kunnen krijgen. De risk-adjusted return lijkt wel lager te liggen dan die van de ontwikkelde markten.
Onderaan de grafiek uit het McKinsey rapport over de opsplitising van de PE markt.
Volgens ishares.com dekt het fonds de beursgnoteerde PE en de MLPs af:
Niet duidelijk hoe complementair dit is met de "holdings" die hier dikwijls gepost word.WAAROM IPRV?
-Een belegging in beursgenoteerde private-equityondernemingen uit Noord-Amerika, Europa en Azië-Pacific die worden verhandeld op beurzen in ontwikkelde landen
-Beleggingen in Master Limited Partnerships (MLP's) zijn begrensd op 20% en worden uitgevoerd via Contract For Differences (CFD's)
Over de sp-listed-private-equity-index:
The S&P Listed Private Equity Index comprises the leading listed private equity companies that meet specific size, liquidity, exposure, and activity requirements. The index is designed to provide tradable exposure to the leading publicly-listed companies that are active in the private equity space.
Kenmerken van het fonds:
Modified Market Cap Weighted; aantal posities (exclusief liquide middelen en derivaten) 59, inbegrepen GIMV; blijkbaar voornamelijk in large cap growth en small cap value; iets meer dan de helft in de USA, de rest verspreid over de andere developed markets, geen EM of FM.
Uitkeringsrendement 3,34% - 2x per jaar
P/E-ratio 13,02 -- P/B-ratio 1,60
Std Deviatie 13,43 %
Sharpe Ratio 1,06
3 Jr Beta 1,00 -
3 Jr Alpha 3,05
Total Expense Ratio 0,75%
Het is een UCITS fond - dus op niveau van het fonds lijkt de bescherming van de belegger ok.
Rendement:
volgt blijkbaar de up en downs van de aandelenmarkt; wel heviger - grotere pieken, diepere dalen.
Q4 vorig jaar -15,92%, Q1 dit jaar +17,46% ( ter referentie: FTSE all-world was -11% en +13% )
1 Jaar - 3 Jaar - 5 Jaar - 10 Jaar - Sinds2007
27,50% - 15,19% - 10,24% - 11,66% - 3,42%
Nog wat info uit M*
Top 10 neemt 50% in van het fonds:
KKR & Co Inc Verenigde Staten 6,30
Brookfield Asset Management Inc Class A Canada 6,22
Blackstone Group Inc Verenigde Staten 6,13
Partners Group Holding AG Zwitserland 5,84
3i Verenigd Koninkrijk 5,67
Ares Capital Corp Verenigde Staten 5,56
BlackRock ICS USD Liquidity Agency Inc Ierland 4,80
Intermediate Capital Group PLC Verenigd Koninkrijk 4,54
Apollo Global Management Inc Class A Verenigde Staten 4,27
Onex Corp Canada 3,82
Marktkapitalisatie % van fonds
Zeer groot 7,03
Groot 20,66
Midden 32,32
Klein 32,21
Micro 7,78
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
En waarom enkel in een speelportefeuille? Lijkt mij inderdaad een belangrijke uitbreiding qua spreiding door toevoeging van niet-beursgenoteerde bedrijven toe te voegen aan een portefeuille?
Ben nog niet overtuigd van de "opzet" van dit fonds en hoe goed het "past" bij de rest van mijn portefeuille.
Dit fonds "benadert" de PE door het beleggen in vrij verhandelbare aandelen. Ben niet overtuigd hoe goed deze benadering is; ik heb begrepen dat "private equity" private is.
Daarom zou ik ze in mijn speel portefeuille plaatsen: een van de regels voor een speelportefeuille is dat de portefeuille maar 1x gevuld word. Dus geen herbalanceren vanuit de rest van de portefeuille als de speelportefeuille verliezen maakt.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 11 december 2019, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Een artikel over de uitdagingen in het opzetten van PE indexen: Research_Private-Equity-Indices-Approaches-Characteristics-and-Implications.pdf.
Compared to the current private equity assets under management worldwide of around EUR 2,600 billion,
the Listed PE universe is estimated to cover a share of merely about 10%.
It is thus not representative of the total private equity market.
Autocorrelation on return time series causes volatility and correlations to be underestimated,
thus limiting the significance of most risk measures.
Mee eens. Het is belangrijk om in het oog te houden dat het hier gaat om beheerders van private equity (fondsen), dus niet om private equity zelf.
Zoals ik al aangaf, heeft Partners Group naar mijn weten b.v. geen of nauwelijks direkte belangen in private equity. Het is een beheerder van private equity zoals Blackrock een beheerder is van beleggingsfondsen.
Deze aandelen zullen dus ongetwijfeld sterk gecorreleerd zijn aan de private equity markten, maar je belegd niet direkt in private equity (fondsen).
Inderdaad.
In het rapport dat ik hierboven vermeldde heb ik deze grafiek gevonden.
- Vandaag beleg ik in beursgenoteerde bedrijvenb"Public Equity"
- Het lijkt een goed idee om ook in "Private Equity" te beleggen; volgens het rapport heeft een "appraised value" index van PE bedrijven een significant hoger rendement met licht hogere volatiliteit. Spijtig genoeg kan men hiet niet in beleggen.
- Ik ben onbeslist of ik via beursgenoteerde private equity bedrijven een korrekte belegging kan maken in PE.
Volgens de grafiek heeft een index van "Listed PE" wel een licht hoger gemiddeld rendement maar zeker ook een veel hogere volatiliteit. Dit komt overeen met de info die het IPRV index fonds zelf publiceert: wel een hoger rendement, met een veel hoger risico, en dus een lager risk-adjueted-return.
Ik ben nog minder overtuigd dat ik uit de "Listed PE" korf de individuele holdings zou kunnen kiezen die me wel het extra rendement van PE zullen geven zonder het extra volatiliteit van de korf van beursgenoteerde PE.
In het rapport dat ik hierboven vermeldde heb ik deze grafiek gevonden.
- Vandaag beleg ik in beursgenoteerde bedrijvenb"Public Equity"
- Het lijkt een goed idee om ook in "Private Equity" te beleggen; volgens het rapport heeft een "appraised value" index van PE bedrijven een significant hoger rendement met licht hogere volatiliteit. Spijtig genoeg kan men hiet niet in beleggen.
- Ik ben onbeslist of ik via beursgenoteerde private equity bedrijven een korrekte belegging kan maken in PE.
Volgens de grafiek heeft een index van "Listed PE" wel een licht hoger gemiddeld rendement maar zeker ook een veel hogere volatiliteit. Dit komt overeen met de info die het IPRV index fonds zelf publiceert: wel een hoger rendement, met een veel hoger risico, en dus een lager risk-adjueted-return.
Ik ben nog minder overtuigd dat ik uit de "Listed PE" korf de individuele holdings zou kunnen kiezen die me wel het extra rendement van PE zullen geven zonder het extra volatiliteit van de korf van beursgenoteerde PE.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zie ook de discussie van een jaar geleden over "holding ETF's"
-
- Hero Member
- Contacteer:
Inderdaad! Of KKR kopen, lees Effect dec 2019.woete schreef: ↑12 december 2019, 21:58 Zie ook de discussie van een jaar geleden over "holding ETF's"
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Interessant topic ...
Je hebt zoals hier eerder al geschreven ook een holding etf namelijk iShares Listed Private Equity UCITS ETF.
101 holdings in één pakket.
10 Jaar geannualiseerd 12,49%
101 holdings in één pakket.
10 Jaar geannualiseerd 12,49%