De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
... En wij zijn overgeleverd aan de Sansculotten. Let maar op, ze zullen het Engels in de EU proberen monddood te maken. Hun Duitse voegveeg zal hun dat niet beletten, hopelijk wel Oost-Europa.
Waarom zouden we voor de officiële communicatie binnen de EU de taal blijven gebruiken van twee landen die geen lid van de EU zijn en die de EU vijandig gezind zijn (GB en USA)? Maar het Engels zal niet helemaal verdwijnen omdat Ierland en Malta ook nog lid zijn.
Omdat het uitgerekend door het vertrek van het VK een neutralere taal wordt?
PS: Engels is een officiële landstaal in Malta en Ierland, tot nader orde blijven beide lid.
PS: Engels is een officiële landstaal in Malta en Ierland, tot nader orde blijven beide lid.
Hoe meer financiële publicaties je leest, hoe minder je weet.
- Gisteren in De Tijd: JPMorgan: 'Stap in aandelen, blijf uit goud'
- Vandaag op Beursduivel: Citigroup: 'Koop goud'
De grote verliezers zijn (eens te meer) de opiniepeilers.
'The London bubble is in a state of shock. The pollsters, the pundits - and even many tetchy Tory politicians - failed to see one of the most dramatic realignments in British history was about to unfold.'
https://www.telegraph.co.uk/politics/20 ... ke-coming/
Tiens tiens, waar hebben we dat nog gehoord, De Schandaard en Co ?
Dat kan geen toeval meer zijn. Kaaiman zal er wel een parler over doen.
'The London bubble is in a state of shock. The pollsters, the pundits - and even many tetchy Tory politicians - failed to see one of the most dramatic realignments in British history was about to unfold.'
https://www.telegraph.co.uk/politics/20 ... ke-coming/
Tiens tiens, waar hebben we dat nog gehoord, De Schandaard en Co ?
Dat kan geen toeval meer zijn. Kaaiman zal er wel een parler over doen.
Goed, laten we ff meegaan in die redenering. Welke taal stel jij voor als voertaal en waarom?
En de transactietaksen en vermogenswinstbelastingen zullen rond de oren kletteren hou u maar vast nu....
Bij het Brexit-referendum in juni 2016 gingen de beurzen onderuit omdat "leave" won ... drie en een half jaar later zijn ze euforisch omwille van de Brexit ... rare jongens, die Romeinen (dixit Obelix)
Misschien omdat het de taal van de wetenschap is ondertussen?Yaris schreef: ↑13 december 2019, 09:26 Waarom zouden we voor de officiële communicatie binnen de EU de taal blijven gebruiken van twee landen die geen lid van de EU zijn en die de EU vijandig gezind zijn (GB en USA)? Maar het Engels zal niet helemaal verdwijnen omdat Ierland en Malta ook nog lid zijn.
Misschien omdat in deze taal rechts- en politieke principes beschreven zijn die ooit voor een ongekende welvaart en vrijheid gezorgd hebben voor de gewone burger in de Angelsaksische landen? Iets waar we in continentaal Europa enkel van konden dromen.
Als de officiële communicatie in de EU dan toch niet in het Engels kan, stel ik het Latijn voor. Veel EU talen stammen er rechtstreeks van af, het geeft ons opnieuw een houvast naar wie we zijn en vanwaar we komen, en Latijn is een Indo-Europese (of Arische in 'verouderde' terminologie) taal die op de meeste andere 'Europese' talen een zeer grote invloed heeft gehad.
Tweede optie, Duits, zou ik zeggen, om voor de hand liggende redenen.
Derde opties, Russisch.
La langue ..., allerlaatste optie, ook weer om voor de hand liggende redenen, en in feite totaal geen optie.
Soit.
De beurs vandaag. Wat een prachtige dag, weer een limiet aangetikt en flink kunnen cashen. Dat zal ik met plezier spenderen tijdens de feestdagen. Buiten Belziek, welteverstaan natuurlijk. Verder mag het van mij zo nog eventjes doorgaan en een eindejaarsrally worden in de traditionele zin van het woord, dan kunnen er nog wat limieten aangetikt worden. Of het mag compleet crashen, mijn lijstje met potentiële koop-waardigen wordt voorlopig alleen maar langer, dan kan er eindelijk weer wat cash in stock omgezet worden.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Aandelenmarkten reageren dikwijls sterker op onderliggende zaken dan de op zuivere feiten.
Aandelenmarkten houden niet van onzekerheid en verassingen.
De leave vote in 2016 was een verrassing en leidde tot veel onzekerheid over de toekomst; gewettigd.
De uitslag van de verkiezingen zijn duidelijk en verminderen de onzekerheid over de brexit.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Esperanto
(gigantische kost van tolken en vertalen van honderdduizenden bladzijden van de baan) ... en dan zouden onze politiekers kunnen bewijzen dat ze intelligent genoeg zijn om ons te vertegenwoordigen.
Niemand spreekt, schrijft, of begrijpt esperanto. Er zal dus juist heel veel extra vertaal- en vertolkwerk zijn.
De meest logische keuze zou het Duits zijn. Economisch de meest zwaarwichtige taal, gesproken door het grootst aantal EU burgers, en het grootst aantal EU burger die dit als 2de taal hebben geleerd. U begrijpt wellicht hoe onaanvaardbaar franstaligen dit vinden.
Esperanto zou de beste keuze zijn:
- niemand spreekt, schrijft of begrijpt Esperanto, maar daardoor is het juist politiek neutraal: niemand wordt bevoordeeld of benadeeld;
- het is een gemakkelijke taal om te leren omdat er geen uitzonderingen zijn.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ja, veel handiger dan het vervloekte Engels dat al enkele decennia over zowat heel de wereld de lingua franca is...
Zelfs in francofone landen beginnen ze het nut van de kennis van deze taal in te zien, en dat wil wat zeggen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Heb je al eens nagedacht hoeveel uitzonderingen er in het Engels zijn? Neem gewoon de vervoegingen van werkwoorden. Engels is de huidige lingua franca in de wereld maar dat komt gewoon door de dominantie van de VS sinds WO II. Hadden de Duitsers de oorlog gewonnen dan was het Duits de lingua franca geweest. Voor de oorlog was het Duits al de taal van de wetenschap.