Negatieve rente is in België gearriveerd
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Negatieve rente is in België gearriveerd
Als het ooit zover komt, dan zal het geen verschil uitmaken of je geld op een zichtrekening of op een spaarrekening laat staan.
Een bank die beslist om negatieve rente te vragen op de geldsommen die bij haar geplaatst worden, zal er geen boodschap aan hebben als alles naar zichtrekeningen wordt overgeschreven.
En dus zullen de banken er wel voor zorgen dat zij hun gemiste inkomsten van de negatieve rentes, op een andere manier kunnen recupereren.
Als negatieve rente op zichtrekeningen niet zou mogen (wat mij zou verwonderen) kunnen ze die bijvoorbeeld zwaar betalend maken.
Maak je geen illusies: ze zullen wel een manier vinden om te doen betalen om je geld bij hen te plaatsen.
Een bank die beslist om negatieve rente te vragen op de geldsommen die bij haar geplaatst worden, zal er geen boodschap aan hebben als alles naar zichtrekeningen wordt overgeschreven.
En dus zullen de banken er wel voor zorgen dat zij hun gemiste inkomsten van de negatieve rentes, op een andere manier kunnen recupereren.
Als negatieve rente op zichtrekeningen niet zou mogen (wat mij zou verwonderen) kunnen ze die bijvoorbeeld zwaar betalend maken.
Maak je geen illusies: ze zullen wel een manier vinden om te doen betalen om je geld bij hen te plaatsen.
Nu er meer en meer sprake is van de 'Great reset' (alle schulden defaulten + verdere financiële repressie enz) vraag ik mij af in wat we nog kunnen investeren om zoveel mogelijk hieraan te ontsnappen.
https://www.vrbank-ffb.de/privatkunden/ ... leich.html
Deze Duitse bank rekent 0,50 % intrest aan op spaartegoeden maar rekent geen intrest aan op tegoeden op de zichtrekening. Wat op zich geen waarborg inhoudt voor de toekomst natuurlijk...
Deze Duitse bank rekent 0,50 % intrest aan op spaartegoeden maar rekent geen intrest aan op tegoeden op de zichtrekening. Wat op zich geen waarborg inhoudt voor de toekomst natuurlijk...
Ik denk aan niet-financiële activa zoals vastgoed, goud, antiek, ...
Idd zorgwekkend. Men doet er alles aan om jan-met-de-pet dom te houden maar de rijken weten wel beter.
En eens de trein vertrokken is ... Het wordt dan eerder een overlevingseconomie denkt men (nu al bezig in de VS). De doos van Pandora die open gaat. In de VS spreekt men van 'preppers'. Vergeet ook niet dat we hier met een reservoir van gangsters/plunderaars opgescheept zitten, met dank aan Groen/Rood.
Wie nu naar landen als Zwitserland en Hongarije verhuist, zit dan goed (ark van Noë).
De echte preppers investeren een gedeelte in goud (wat volgens mij maar in beperkte mate nuttig is) en voor de rest in zaken van eerste levensbehoefte zoals toiletpapier, alcohol (beide goede ruilmiddelen), water en goed bewaarbaar eten).
Dit is allemaal goed wanneer er een major probleem is met sociale onrust, wegvallen van de overheid enzo. Misschien komt het zo ver niet en zullen we alleen financieel bloeden. Ik kan me voorstellen dat men niet alleen een deel van het spaargeld wil aanslagen maar ook van de andere financiële middelen van de mensen zoals aandelen en obligaties. Vraag is hoever ze hier in kunnen gaan als deze assets zich in het buitenland bevinden.
Dit is allemaal goed wanneer er een major probleem is met sociale onrust, wegvallen van de overheid enzo. Misschien komt het zo ver niet en zullen we alleen financieel bloeden. Ik kan me voorstellen dat men niet alleen een deel van het spaargeld wil aanslagen maar ook van de andere financiële middelen van de mensen zoals aandelen en obligaties. Vraag is hoever ze hier in kunnen gaan als deze assets zich in het buitenland bevinden.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik dacht dat jij destijds toch de regels bij Rabobank had vast gelegd Yaris?
Spaarrekening - max 2.500.000€
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Er is nog hoop: de Zweedse centrale bank stopt als eerste met het experiment met de negatieve rente, onder meer uit angst voor de steeds grotere lokale vastgoedzeepbel.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
De NIRP is gewoon de strop rond de nek van de banken.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Vermogende spaarders in Nederland zullen ook bij Rabobank rente moeten betalen op hun spaargeld. Vanaf 1 juli zal de bank in Nederland op betaal-, spaar- en beleggingsrekeningen met een tegoed van meer dan 1 miljoen euro 0,5 procent rente heffen. Volgens Rabobank zal dit gelden voor 400 particuliere klanten en 6.600 zakelijke klanten.
https://www.hln.be/geld/economie/ook-ne ... ~ac7c067d/
https://www.hln.be/geld/economie/ook-ne ... ~ac7c067d/