ECB verlaagt rente: goed voor kredietnemers, slecht voor spaarders
TIP
Re: ECB verlaagt rente: goed voor kredietnemers, slecht voor spaarders
Ik vraag me af waar dit gaat eindigen
Wanneer men nog 1,5% op zijn spaarrekening krijgt wie gaat er dan nog geld uitgeven, de mensen gaan in zo een tijden toch zoveel mogelijk proberen te sparen of zie ik dat verkeerd en kan ik beter een nieuwe auto ofzo gaan aankopen ??
Wanneer men nog 1,5% op zijn spaarrekening krijgt wie gaat er dan nog geld uitgeven, de mensen gaan in zo een tijden toch zoveel mogelijk proberen te sparen of zie ik dat verkeerd en kan ik beter een nieuwe auto ofzo gaan aankopen ??
bij verschillende banken ga je nog 3% + 0,75% krijgen, is toch niet zo slecht
als je natuurlijk bij uw grootbank blijft ga je niet veel meer krijgen !!
Ikzelf ben vorig jaar overgestapt van centea naar bkcp. Had meer dan 2% meer op mijn spaargeld.
En toch blijven nog heel veel mensen hun spaarboekje behouden bij die grootbanken, ik begrijp dat toch niet.
Ik hoop wel dat de leningen eens serieus gaan zakken, kan dan onderhandelen voor herfinanciering van mijn hypotheeklening.
Beter maar enkele % op spaarboekje dan grote sommen kwijt te zijn via aandelen... Ken genoeg mensen die omgepraat waren door hun bankdirecteur om aandelen te kopen en nu met grote kater zitten.
als je natuurlijk bij uw grootbank blijft ga je niet veel meer krijgen !!
Ikzelf ben vorig jaar overgestapt van centea naar bkcp. Had meer dan 2% meer op mijn spaargeld.
En toch blijven nog heel veel mensen hun spaarboekje behouden bij die grootbanken, ik begrijp dat toch niet.
Ik hoop wel dat de leningen eens serieus gaan zakken, kan dan onderhandelen voor herfinanciering van mijn hypotheeklening.
Beter maar enkele % op spaarboekje dan grote sommen kwijt te zijn via aandelen... Ken genoeg mensen die omgepraat waren door hun bankdirecteur om aandelen te kopen en nu met grote kater zitten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
en toch vragen de banken voor een lening op 20j nog 4,24% . Ze zouden eens een serieus stuk mogen zakken nu, tot 3% liefst dan kan ik herfinancieren!!!
De banken nemen serieuze winstmarges op hun leningen vind ik.
Voor ons spaargeld geven ze 1,5% en lenen doen ze aan 4a5%. Bandieten zijn het
De banken nemen serieuze winstmarges op hun leningen vind ik.
Voor ons spaargeld geven ze 1,5% en lenen doen ze aan 4a5%. Bandieten zijn het
Simba, als je in plaats van bij een bank te lenen nu eens leent bij de mensen die maar 1,75 krijgen. Dan kunnen jullie beiden een goede zaak doen!
Heb je al eens aan gepensioneerden gedacht ?ann01 schreef: Ik vraag me af waar dit gaat eindigen
Die kunnen niets kopen, ze hebben de rente op hun spaarboekje NODIG om te overleven.
Tot voor kort maandelijks 1014€ + rente 200€ op zuur verdiende centen. En nu nog 125€ rente.
Ik ben in iedergeval blij dat ik mijn Ethias Firstrekening gehouden heb. Al krijg ik geen bonus, 3.35% is nog altijd meer dan wat er de komende maanden op spaarboekjes te krijgen zal zijn.
Pol,
aan gepensioneerden gedacht? Neen maar daar heb je 2 soorten, de rijke die 2de verblijven hebben en dikke spaarboek en andere die amper rondkomen van hun pensioentje.
Hoe zit dat bij de jongere? Moeten serieus gaan lenen voor woning en dan bijna alle dagen boterhammen met choco eten om rond te komen, en dan moeten ze nog sparen voor later want tegen dat die op pensioen zijn is er misschien geen meer. Als ze natuurlijk wat hulp krijgen van hun ouders lukt dat wel.
Met andere woorden gewone werkmensen verdienen veel te weinig. Als je bruto 2500e verdient blijft er amper 1500e over. Daar zou iets moeten aan veranderen. Vind dat arbeid teveel belast word, men zou kapitaal meer moeten belasten.
aan gepensioneerden gedacht? Neen maar daar heb je 2 soorten, de rijke die 2de verblijven hebben en dikke spaarboek en andere die amper rondkomen van hun pensioentje.
Hoe zit dat bij de jongere? Moeten serieus gaan lenen voor woning en dan bijna alle dagen boterhammen met choco eten om rond te komen, en dan moeten ze nog sparen voor later want tegen dat die op pensioen zijn is er misschien geen meer. Als ze natuurlijk wat hulp krijgen van hun ouders lukt dat wel.
Met andere woorden gewone werkmensen verdienen veel te weinig. Als je bruto 2500e verdient blijft er amper 1500e over. Daar zou iets moeten aan veranderen. Vind dat arbeid teveel belast word, men zou kapitaal meer moeten belasten.
Ik behoor jammer genoeg tot de grote "meerderheid" van amper rond te komen gepensioneerden.... 40 jaar hard gewerkt, je weet wel de babybomers van na de 2-de WO. En inderdaad mijn kinderen moeten regelmatig choco smeren, ondanks mijn financiele hulp. Het is voor beide "groepen" pompen of verzuipen.simba schreef: Pol,
aan gepensioneerden gedacht? Neen maar daar heb je [glow=red,1,300]2 soorten[/glow], de rijke die 2de verblijven hebben en dikke spaarboek en andere die amper rondkomen van hun pensioentje.
Maar wat doet de overheid....? Kapitaal belasten ? Hoe gaan ze dat doen ?
Die met hun 2de verblijf en dikke "zwarte" spaarboek zijn de personen die 't hier voor 't zeggen hebben...en die snijden niet in eigen vel.
Er bestaan systemen op internet waar mensen kleine bedragen aan iemand kunnen uitlenen. Als iemand geld nodig heeft kan hij dan een lening krijgen van bv. enkele tientallen mensen die allemaal een klein bedrag ter beschikking stellen tot het benodigde bedrag bereikt is. Er wordt een rentevoet afgesproken en klaar.
Geen tussenkomst van banken meer, gewoon lenen van particulier tot particulier. Ik weet enkel de naam niet meer. Het zou ook georganiseerd zijn zodat wanbetaling niet zonder gevolg is.
De marges die de banken nu op kredieten nemen, zijn gegeven de ECB rente schandalig hoog. Ze zullen nooit leren dat ze moeten stoppen met hun afzetterij, het wordt alsmaar erger. Ik weiger hier in mee te gaan en zal alles blijven doen om die afzetters zo weinig mogelijk aan mij te laten verdienen.
Geen tussenkomst van banken meer, gewoon lenen van particulier tot particulier. Ik weet enkel de naam niet meer. Het zou ook georganiseerd zijn zodat wanbetaling niet zonder gevolg is.
De marges die de banken nu op kredieten nemen, zijn gegeven de ECB rente schandalig hoog. Ze zullen nooit leren dat ze moeten stoppen met hun afzetterij, het wordt alsmaar erger. Ik weiger hier in mee te gaan en zal alles blijven doen om die afzetters zo weinig mogelijk aan mij te laten verdienen.
Laatst gewijzigd door Jay op 7 maart 2009, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Boober in Nederland is zo'n site. www.boober.nlJay schreef: Er bestaan systemen op internet waar mensen kleine bedragen aan iemand kunnen uitlenen. Als iemand geld nodig heeft kan hij dan een lening krijgen van bv. enkele tientallen mensen die allemaal een klein bedrag ter beschikking stellen tot het benodigde bedrag bereikt is. Er wordt een rentevoet afgesproken en klaar.
Of er in België zijn weet ik niet.
In België is dit verboden.Bartd schreef: Boober in Nederland is zo'n site. www.boober.nl
Of er in België zijn weet ik niet.
En boober is ook geen voorbeeld van goed beheer.
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
Kan iemand uitleggen waarom de hypothecaire rente zo hoog blijft ná het systematisch verlagen van de ECB rente.
Ter illustratie in de UK heeft Bank of Scotland nu na de verlaging naar 0,50%, duizenden dossiers à 0%. Zij hadden enkele jaren geleden een campagne gevoerd dat ze steeds een 0,50% onder het tarief van de Centrale bank van UK zouden gaan. Conclusie: duizenden gelukkigen met gratis hypothecaire lening.
Ter illustratie in de UK heeft Bank of Scotland nu na de verlaging naar 0,50%, duizenden dossiers à 0%. Zij hadden enkele jaren geleden een campagne gevoerd dat ze steeds een 0,50% onder het tarief van de Centrale bank van UK zouden gaan. Conclusie: duizenden gelukkigen met gratis hypothecaire lening.
ECB-rente is korte termijn rente, de hypothecaire is lange termijnrente. De langetermijnrente houd rekening met toekomstige kortetermijnrentes. Zo zal de beslissing van de ECB niet zo'n grote invloed hebben op bvb de formule 20 jaar vast. Daar was al rekening mee gehouden. Misschien zal de 20-jarige rente wel zakken omdat Trichet gezegd heeft dat hij in de toekomst nog dalingen kan doen.centenkliever schreef: Kan iemand uitleggen waarom de hypothecaire rente zo hoog blijft ná het systematisch verlagen van de ECB rente.
ik zie de toekomst niet rooskleurig in !! Hoe kunnen de mensen ooit de banken vertrouwen? Een bank is zoals een winkel, veel winstmaken op de kap van de klant. Als je ziet hoeveel mensen er spaarboekjes hebben met zeer weinig intrest (ligt natuurlijk aan mensen zelf om te veranderen) en toch vragen ze meer dan 4% op leningen. Die banken moeten nogal geld verdienen? Waar gaat dat allemaal naar toe? Feestjes? Bonussen? Riante ontslagvergoedingen,...? Ze zouden beter hun vaste klanten wat meer % geven en een beter rentevoet aanbieden om te lenen. Bandieten zijn het !!!