Mijn Top 5 voor 2019
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Mijn Top 5 voor 2019
Beter laat dan nooit en hopelijk beter dan 2018:
AMG
Ter Beke
Greenyard
Volkswagen
BASF
AMG
Ter Beke
Greenyard
Volkswagen
BASF
Order klaargezet om Melexis & Bekaert aan te kopen.
Was van plan dit pas eind februari te doen maar nadat de voorbije aan en bijkopen zo'n goed resultaat hebben gehad portefeuille nog wat uitbreiden. Als we terug op de koers van januari 2018 komen is dit voor deze aandelen huidige koers bijna x2.
Laat de flow van afgelopen 10 dagen dus maar voortgaan. Zoveel mogelijk terug op groen geraken.
Was van plan dit pas eind februari te doen maar nadat de voorbije aan en bijkopen zo'n goed resultaat hebben gehad portefeuille nog wat uitbreiden. Als we terug op de koers van januari 2018 komen is dit voor deze aandelen huidige koers bijna x2.
Laat de flow van afgelopen 10 dagen dus maar voortgaan. Zoveel mogelijk terug op groen geraken.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
1. IWDA(/EMIM/IUSN)
2. Wendel
3. BERK.B.
4. GBL
5. BREB
2. Wendel
3. BERK.B.
4. GBL
5. BREB
Ik twijfel nog over Balta ...
Met nog slechts 6 maand te gaan, is mijn verwachting,
Nel Asa
Oersted As
Danaher
Grieg Seafood
GN Store Nord
Nel Asa
Oersted As
Danaher
Grieg Seafood
GN Store Nord
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Inderdaad, hier hun scorebord, van vandaag
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Gemiddeld +44,82% dus (zonder dividend). Op RPS na geen enkele in port echter Eigen YTD +22% incl. dividenden en kosten. Zeker tevreden, maar bij Apple en Roche pikt het toch een beetje, aangezien ik ze eind december serieus overwogen heb.DeZatteNonkel schreef: ↑28 december 2018, 20:27 Ook maar eens een poging doen. Willekeurige volgorde:
Bayer +15,68%
RPS Group +4,29%
Apple +65,88%
Galapagos +118,63%
Roche +19,60%
1. Wynn Resorts
104,4 $/share -> 138,05 $/ounce = +32,2% (YTD, bijna 1jaar dus)
Palladium (chart)
1198.8 $/ounce - > 1808,9 $/ounce = +50,9% (YTD, bijna 1jaar dus)
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Tussentijdse resultaten:
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mooie rendementen voor deze 5. Hoe presteerder de andere aandelen van je selectie van een jaar geleden?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Mijn overweight EM en Europe blijft voorlopig wat underperformen tov. de klassieke bogleheadsportefeuille.jvdc schreef: ↑11 december 2018, 18:05 Ik ga voor een klassieke bogleheads portefeuille (eerste drie) met overweight EM en Europe (laatste twee):
- IWDA (MSCI World) -> 31,37%
- WSML (World Small cap) -> 28,37%
- EMIM (MSCI Emerging Markets) -> 19,59%
- EMIM (MSCI Emerging Markets) -> 19,59%
- IMAE (MSCI Europe) -> 26,51%
Op LT hoop ik dat het eens kantelt, maar ook met deze rendementen kan ik gerust leven.