De crash van 2020
TIP
Re: De crash van 2020
Als men een strafrente op zijn spaartegoed moet betalen (negatieve rente) dan ligt het toch voor de hand om naar edele metalen over te stappen ?proxman schreef: ↑26 december 2019, 12:09 Groot gelijk hebben ze. Aandelen is maar virtueel geld. Heb de voorbije jaren alles van aandelen verkocht en in bouwrond vastgoed en goud gestoken. Aandelen kunnen ze gewoon naar waardeloos herleide' en wie een beetje de actualiteit volgt weet dat het ondertussen 5 na 12 is op econmisc vlak. Europa wordt ovetspoeld door illegalen die hier alles komen leegzuigen dus wees slim en verkoop aandelen voor het te laat is. Beter iets tastbaar in de hand dan iets virtueel die ze naar 0 herleiden wanneer het schip zinkt
Het IMF spreekt nu reeds over 5% debetrente, weliswaar enkel bij crisis. Maar die kan vlug komen, in het Midden Oosten. Iran zet namelijk door. Geef iedereen hier de raad https://www.debka.com/ te volgen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Slechts 10% van wat de website publiceert, is waar. Hoe weten we welke 10% waar is? Moeten we vergelijken met waarheidsgetrouwe bronnen?SparSpaar schreef: ↑26 december 2019, 12:36 Geef iedereen hier de raad https://www.debka.com/ te volgen.
Is het dan niet veel efficiënter om alleen betrouwbare websites te lezen?
Waarom denk je dat?
De volatiliteit van goud en andere edelmetalen is toch iets helemaal anders dan voor cash?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Jazeker, BHlong, maar het goud heeft toch de wind in het voordeel me dunkt. Kurt Van Steeland vindt dat ook. Een verdeling van 50/50 lijkt me daarom gezond.
Met een aandeel heb je een deel van een bedrijf in handen. Een bedrijf met kantoorgebouwen, fabrieken, menselijk kapitaal, intellectual property, merken, voorraden etc. Als jij iets van deze bedrijven wil kopen met je goud, zal je een deeltje aan mij betalen en mij rijker maken. Je edele metalen produceren niks. Op lange termijn zal het ongeveer even goed doen als inflatie.SparSpaar schreef: ↑26 december 2019, 12:36Als men een strafrente op zijn spaartegoed moet betalen (negatieve rente) dan ligt het toch voor de hand om naar edele metalen over te stappen ?proxman schreef: ↑26 december 2019, 12:09 Groot gelijk hebben ze. Aandelen is maar virtueel geld. Heb de voorbije jaren alles van aandelen verkocht en in bouwrond vastgoed en goud gestoken. Aandelen kunnen ze gewoon naar waardeloos herleide' en wie een beetje de actualiteit volgt weet dat het ondertussen 5 na 12 is op econmisc vlak. Europa wordt ovetspoeld door illegalen die hier alles komen leegzuigen dus wees slim en verkoop aandelen voor het te laat is. Beter iets tastbaar in de hand dan iets virtueel die ze naar 0 herleiden wanneer het schip zinkt
Het IMF spreekt nu reeds over 5% debetrente, weliswaar enkel bij crisis. Maar die kan vlug komen, in het Midden Oosten. Iran zet namelijk door. Geef iedereen hier de raad https://www.debka.com/ te volgen.
@Ignition
Had het hier over de verdeling van de liquide middelen ('cash').
Had het hier over de verdeling van de liquide middelen ('cash').
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ik zie het probleem niet. Na een crash gaat de beurs doorgaans terug omhoog.
Spreek mij gerust tegen mocht dit niet zo zijn ...
Spreek mij gerust tegen mocht dit niet zo zijn ...
Uw statements, lees je vast op...CarpeNoctem schreef: ↑26 december 2019, 12:38
Ben je niet vergeten links te plaatsen naar geraaskal op de wereld morgen?
https://www.foxnews.com/
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Bekijk de aandelen zoals Xerox, Yahoo, ... eens na de 'dot-com'-crash.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Meteen ook de reden waarom ik een 100% lange termijn index belegger ben...Spruitekop schreef: ↑26 december 2019, 14:24Bekijk de aandelen zoals Xerox, Yahoo, ... eens na de 'dot-com'-crash.
- volgens de gemiddelden zou ik nog 45 jaar leven
- ik heb een huis en ook grote onverwachte uitgaven zijn geen probleem
Wie is Kurt Van Steeland?
Als ik de grafiek van goud bekijk is dit niet vergelijkbaar met cash, het is is heel anders. Goud kan niet de rol van cash vernemen in een portefeuille.
Een deel van je portefeuille in goud steken is hopen dat je later iemand vind die er meer voor wil geven dan dat jij nu deed; dit is niet beleggen, dit voldoet aan de standaard definitie van speculatie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
1- De markt is meer dan twee aandelen. :-)Spruitekop schreef: ↑26 december 2019, 14:24Bekijk de aandelen zoals Xerox, Yahoo, ... eens na de 'dot-com'-crash.
Om het risico met individuele aandelen te vermijden moet je spreiden over een voldoende groot aantal aandelen.
Om zekerder te zijn om de opwaartse beweging van de markt mee te nemen moet je zeer breed spreiden
2- Vergeet de dividenden niet mee te tellen om het totaal rendement