De toepassing van de Bogleheads Investement Principles in Belgie
TIP
Re: De toepassing van de Bogleheads Investement Principles in Belgie
Berkshire_Hathaway is een conglomeraat van meer dan honderd bedrijven.
Mr. Buffett heeft aan de uitvoerders van zijn testament aangeraden om de erfenis voor 90% in de S&P500 te beleggen en de overblijvende 10% in obligaties.
Als je dus evenveel weet als Mr. Buffett kan je jouw beleggingsportefeuille beperken tot hetzelfde aantal als BH of de erfgenamen van Buffet. Als je niet zo goed bent als Mr. Buffett kan het geen kwaad om goed te diversifiëren: over verschillende sectoren, over verschillende regio's, over verschillende kapitalisaties van bedrijven.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 27 december 2019, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Vergissing van mijnentwege, ik was opzoek naar tracker small caps gebaseerd op FTSE.Ik versta niet waar VFEG in dit verhaal past? VWCE heeft reeds EM?
Maar op justETF vind ik enkel IUSN en ZPRS terug, beiden MSCI.
Er is een FTSE Global Small Cap index (hier).karelvanhoof schreef: ↑27 december 2019, 10:22Vergissing van mijnentwege, ik was opzoek naar tracker small caps gebaseerd op FTSE.Ik versta niet waar VFEG in dit verhaal past? VWCE heeft reeds EM?
Maar op justETF vind ik enkel IUSN en ZPRS terug, beiden MSCI.
Ik vond geen fondsen die deze index volgen die toegankelijk zijn voor een Belgische belegger.
Vanguard Europe heeft een reeks global small-cap indexfondsen zoals bvb
vanguard-global-small-cap-index-fund-pound en ook hier.