MeDirect Maandsparen Max (0,70%)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: MeDirect Maandsparen Max (0,70%)
Getrouwheid w 4 x per jaar uitbetaald stond op site. Had me bijna laten vangen. Om deze te verwerven moet geld idd eerst een jaar op de rekening staan.platin schreef: ↑27 december 2019, 11:31 Toen een paar jaar terug de grootbanken met zoiets starten waren de meesten Happy.
Nu Me het zelfde doet gaat men twijfelen.
Indertijd was het een lokkertje.
Nu natuurlijk ook en het grote probleem is die verworven getrouwheid premie pas een jaar na storting.
Altijd maar nieuwe rekening uitvinden. Ze kunnen ook gewoon Fidelity Sparen weer optrekken hé. Ze komen daar van 0,80% naar 0,55%.
De getrouwheidspremie wordt effectief 4 X per jaar uitbetaald.
Maar zoals ook bij alle andere banken het geval is, wordt de getrouwheidspremie pas verworven voor bedragen die er een gans jaar opstaan.
Dus je kon je 'niet laten vangen' hebben, want dit is de normale gang van zaken.
Ja maar mensen die de getrouwheidspremie niet goed begrijpen denken dat ze effectief om de drie maanden een rente-uitbetaling zullen krijgen.
als je elke maand spaart, zal je een jaar later, en elke 3 maanden daarna, interest ontvangen, maar dat is een gecumuleerde intrest; een correcte berekening 'uit het hoofdje' zal niet lukken. Of je moet de schoondochter van einstijn zijn.
Inderdaad. Steeds nieuwe rekeningen uit de hoed toveren terwijl de huidige rekeningen steeds minder aantrekkelijk gemaakt worden, het begint toch wel een ambetante gewoonte te worden bij MeDirect.
Dan toch de knoop doorgehakt en een maandspaarrekening geopend:
-> ik bedacht intussen dat ik nog enkele termijnrekeningen heb, die bijna aan hun vervaldag zijn, en waarvoor ik andere mogelijkheden zocht.
Nieuwe termijnrekeningen openen is geen optie meer, want ze brengen niets meer op.
Dus plaats ik de eerste 500 € alvast op de MeDirect "Maandsparen Max". De rest voorlopig elders, zodat ik voor de volgende maanden ook nog iets over heb om bij te storten.
1,05% netto op de 5-jaar termijnrekening, 0,7% nu op het maandsparen (voorlopig).
Als je van plan bent minstens 5 jaar te sparen is een termijnrekening toch nog steeds een betere oplossing? Na 3,5 jaar doe je al pure winst vs 5 jaar maandsparen.
Als je van plan bent minstens 5 jaar te sparen is een termijnrekening toch nog steeds een betere oplossing? Na 3,5 jaar doe je al pure winst vs 5 jaar maandsparen.
Inderdaad; maar vanaf een bepaalde leeftijd, kan men beter niet teveel meer vast zetten voor lange of middellange termijnen.
En ik heb een vrij groot deel van mijn spaargeld op langere termijnen vaststaan; waarvan ik nu stilaan begin om deze terug beschikbaar te maken.
Ik spaar immers niets meer bij (wel in tegendeel), en ik wil over een deel onmiddellijk kunnen beschikken voor in geval van nood.
Ja iedereen heeft uiteraard andere noden en behoeften, gelieve mijn commentaar zeker niet als 'kritiek' te beschouwen indien het zo overkwam!
Als je maar max. 500 euro kan sparen/maand, heeft het dan zin om zoiets te openen? Na een jaar kan je 6000 euro max. sparen. Wanneer krijg je hier de volledige GP van, het volgende jaar
Dat is nog geen 200 euro interest na 4 jaar sparen !
Of mag je daar bvb. 10.000 euro insteken en dan max. 500 euro per maand bijsparen?
Dat is nog geen 200 euro interest na 4 jaar sparen !
Of mag je daar bvb. 10.000 euro insteken en dan max. 500 euro per maand bijsparen?
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Neen, je moet starten met 0 euro en daar kan dan maximaal iedere maand 500 euro bijkomen.
Veronderstel de volgende situatie:
Een belegger wenst maandelijks 500Euro te sparen op een spaarboekje? Wat is het beste spaarboekje in dit geval?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Bij MeDirect zit je het best.
https://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html
https://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html
Neen hoor: ik heb dat helemaal niet als kritiek beschouwd; maar als een goede raad, die ik onder andere omstandigheden zeker zou opgevolgd hebben.