Schade onderbuur appartement
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Schade onderbuur appartement
Dag allen,
Ik heb een vraag mbt een recent ‘probleem’ dat zich voordoet.
Wij zijn sinds een jaar eigenaar van ons eigen appartement.
Echter zijn we nu aangesproken door onze onderbuur dat er recent soms kleine druppels van haar plafond komen. Ze vermoed dat dit van ons komt en er zal hiervoor een expert worden aangesteld.
Om niet voor onvoorziene hoge kosten te staan, wou ik eens horen welke verzekering(en) wat dekt indien toch zou blijken dat de schade door bv een lek in onze leidingen zou zijn.
Alvast bedankt voor de informatie.
Ik heb een vraag mbt een recent ‘probleem’ dat zich voordoet.
Wij zijn sinds een jaar eigenaar van ons eigen appartement.
Echter zijn we nu aangesproken door onze onderbuur dat er recent soms kleine druppels van haar plafond komen. Ze vermoed dat dit van ons komt en er zal hiervoor een expert worden aangesteld.
Om niet voor onvoorziene hoge kosten te staan, wou ik eens horen welke verzekering(en) wat dekt indien toch zou blijken dat de schade door bv een lek in onze leidingen zou zijn.
Alvast bedankt voor de informatie.
Re: Schade onderbuur appartement
Brandverzekering.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
Bedankt voor de snelle reply.
Ik had ergens vernomen dat de schade aan 3den door de familiale verzekering werd gedekt. Ik weet niet of dit ook in dit geval zo is?
Is het de brandverzekering voor het gebouw of deze voor de inboedel? Mocht er moeten geboord worden in de parket?
Klopt gedeeltelijk , want als het een verdeelleiding is naar andere appartementen zal iedereen zijn brandverzekering kunnen aanspreken . Syndicus zal hierin moeten bemiddelen, als die er is natuurlijk.
Zou ook kunnen dat het condensatie is omdat bovenbuur zijn koudwaterleiding te nip tegen plafond onderbuur ligt??
Zou ook kunnen dat het condensatie is omdat bovenbuur zijn koudwaterleiding te nip tegen plafond onderbuur ligt??
En als de waterschade veroorzaakt wordt door uw fout (vb. slecht onderhouden siliconen rond uw bad/douche) dan dient uw familiale hiervoor tussen te komen (schade aan derden).
In eerste instantie is het aan de polis van de syndicus (blokpolis) om een lekzoekbedrijf aan te stellen om de oorzaak vast te stellen.
In eerste instantie is het aan de polis van de syndicus (blokpolis) om een lekzoekbedrijf aan te stellen om de oorzaak vast te stellen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Bedankt allemaal voor de reacties.
Het lijkt me vrijwel uitzonderlijk dat dit van de badkamer zou zijn, gezien deze toch niet naast het betrokken geval ligt.
Dus alles wordt hoofdzakelijk via de blokpolis en de syndicus geregeld?
Ik heb ook een familiale verzekering dus de schade van de tegenpartij zal dus gedekt zijn.
Ik maak mij voornamelijk zorgen om de schade die het met zich meebrengt indien er effectief een lek zou zijn in de leidingen. Dwz dat de volledige vloer er zal moeten uitgedaan worden.
Het lijkt me vrijwel uitzonderlijk dat dit van de badkamer zou zijn, gezien deze toch niet naast het betrokken geval ligt.
Dus alles wordt hoofdzakelijk via de blokpolis en de syndicus geregeld?
Ik heb ook een familiale verzekering dus de schade van de tegenpartij zal dus gedekt zijn.
Ik maak mij voornamelijk zorgen om de schade die het met zich meebrengt indien er effectief een lek zou zijn in de leidingen. Dwz dat de volledige vloer er zal moeten uitgedaan worden.