Klimaathysterie
-
- Jr. Member
Re: Klimaathysterie
daar zou ik toch zo zeker niet af zijn, frankrijk is niet de dwarsligger hoor!
unaniem?zappiduppi schreef: ↑30 december 2019, 15:39 Dat is louter te wijten aan de koppigheid van Frankrijk. De EU wil al lang van dat verhuiscircus af, maar dat moet anoniem worden goedgekeurd en Frankrijk ligt dwars. Maar het is zoals gewoonlijk de EU die met de vinger wordt gewezen...
jij bent de dwarsligger denk ikYelitBiros schreef: ↑30 december 2019, 15:44 daar zou ik toch zo zeker niet af zijn, frankrijk is niet de dwarsligger hoor!
-
- Jr. Member
zonder dwarsliggers reed geen enkele trein
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb het hier toch al vermeld? De politiek ligt niet wakker van het klimaat. Ze gaan wel héél veel geld nodig hebben onder het mom van 'het klimaat' maar het zal aangewend worden om de banken/systeem te proberen redden. Of tenminste kicking the can...morse schreef: ↑30 december 2019, 15:22 Ondertussen werken ze in de EU volop aan hun Green deal !
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/eu ... ~a67a0fe4/
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Proberen, dat zeg je goed. Maar is dat werkelijk de echte reden ? De schuldencrisis is oa volgens Kurt Steeland immers onoplosbaar. Die Gedanken sind frei ...Spruitekop schreef: ↑30 december 2019, 19:24 Ik heb het hier toch al vermeld? De politiek ligt niet wakker van het klimaat. Ze gaan wel héél veel geld nodig hebben onder het mom van 'het klimaat' maar het zal aangewend worden om de banken/systeem te proberen redden. Of tenminste kicking the can...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Bij een reset zullen inderdaad héél véél schulden kwijtgescholden moeten worden, gewoon omdat het niet anders kan en niemand er kan voor opdraaien.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Hoe zou dit dan in zijn werk gaan, zo een reset?Spruitekop schreef: ↑30 december 2019, 22:18 Bij een reset zullen inderdaad héél véél schulden kwijtgescholden moeten worden, gewoon omdat het niet anders kan en niemand er kan voor opdraaien.
Stel dat alle schulden van België en de andere landen en de bedrijven worden kwijtgescholden. Dan zijn alle staatsobligaties en de obligaties van de bedrijven niets meer waard, want ze zijn kwijtgescholden.
Maar bijna al het geld van de aanvullende pensioenen is dan weg, want het is belegd in die obligaties. Dus het geld van de groepsverzekeringen, individueel pensioensparen voor werknemers (3e pijler) en zelfstandigen (VAPT, IPT,..) is dan weg. Foetsie, verdwenen.
Beleggingsfondsen en EFTs die beleggen in obligaties: niets meer waard.
Hypothecaire leningen ook kwijtgescholden. Maar dat geld komt van spaargeld. Dat spaargeld is dan ook weg. Iedereen is zijn spaargeld dan kwijt.
Dus dat is jouw oplossing? Al het spaargeld en pensioenen "resetten" en op 0 zetten?
Jouw cash is dan trouwens ook niets meer waard want cash is een schuld van de Nationale Banken, en ook die schulden zijn kwijtgescholden.
En wij worden dan uitgescholden.
Ik denk niet dat dit een oplossing is van @Spruitekop. Het is een rampscenario waar steeds meer rekening mee wordt gehouden.NTO schreef: ↑31 december 2019, 08:07Spruitekop schreef: ↑30 december 2019, 22:18 Bij een reset zullen inderdaad héél véél schulden kwijtgescholden moeten worden, gewoon omdat het niet anders kan en niemand er kan voor opdraaien.
Dus dat is jouw oplossing? Al het spaargeld en pensioenen "resetten" en op 0 zetten?
@NTO
Dat zeg je goed. Een waarschijnlijk scenario in dat geval is het onderwerp van De Mandibles (in je BIB of op google-books). Door jou vermelde gevolgen komen uitvoerig aan bod (en nog vele, ergere, andere). Denk bv aan Venezuela. Vergeet ook niet dat we hier met een reservoir van gangsters opgescheept zitten.
Dat zeg je goed. Een waarschijnlijk scenario in dat geval is het onderwerp van De Mandibles (in je BIB of op google-books). Door jou vermelde gevolgen komen uitvoerig aan bod (en nog vele, ergere, andere). Denk bv aan Venezuela. Vergeet ook niet dat we hier met een reservoir van gangsters opgescheept zitten.
@SparSpaar. Ik kende het boek. Ik heb het al gelezen. Maar ik denk dat de auteur onderschat dat schulden een internationaal en geen nationaal gebeuren zijn.
Je bedoelt dat ze zich beperkt tot de VS en de rest van de wereld aan de ramp ziet ontsnappen door hun gezamenlijke munt de Bancor zeg maar Euro ?
Volledig akkoord. Volgens De Tijd lopen de EU schulden op tot ongeveer 10 biljoen euro terwijl 22 biljoen $ voor de VS.
Denk dat dit boek meer in de belangstelling zal komen. Het beste lijkt me nog uitwijken naar Zwitserland of Hongarije.
Volledig akkoord. Volgens De Tijd lopen de EU schulden op tot ongeveer 10 biljoen euro terwijl 22 biljoen $ voor de VS.
Denk dat dit boek meer in de belangstelling zal komen. Het beste lijkt me nog uitwijken naar Zwitserland of Hongarije.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad niet 'mijn' oplossing maar waar het uiteindelijk zal in resulteren en mogelijk algemene onteigening (incl. vastgoed) ook. Iets waar de overheid dan een 'waarde' zal op kleven en die je weer hypothecair zal mogen aflossen als je het wenst te behouden. Iets in het genre zoals men in Duitsland heeft gedaan na WOII, daar werden alle immobiliën onteigend en droegen de eigenaars die nog een vastgoed (met waarde) hadden af om zo de herstelkosten mee te dragen van de eigenaars van vastgoed met lage waarde (door geleden schade van bombardementen)MoreOrLess schreef: ↑31 december 2019, 08:27Ik denk niet dat dit een oplossing is van @Spruitekop. Het is een rampscenario waar steeds meer rekening mee wordt gehouden.