hoe afsluiten
hoe afsluiten
heeft er iemand ervaring mee hoe het afsluiten van een rekening verloopt bij Rabobank? Ik dit een moeilijke zaak of kan je alles zelf regelen en hoe snel verloopt dit? Voorlopig wil ik dit niet doen, maar het is maar om niet voor te veel verrassingen te komen te staan mocht dit nodig zijn.
Dank voor info.
Dank voor info.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: hoe afsluiten
Beste €uros,
In deze rubriek kan je vragen rechtstreeks stellen aan Rabobank.be en proberen wij een antwoord te voorzien. Als je dus graag van andere forumbezoekers hoort wat hun ervaringen zijn met het afsluiten van een rekening, dan kan je je vraag best opnieuw stellen onder een andere rubriek.
Om je al op de hoogte te brengen van hoe het afsluiten van een rekening bij Rabobank.be juist werkt, vind je hieronder de te ondernemen stappen:
-Schrijf het volledige saldo van je rekeningen over naar een rekening bij een andere bank zodat het totaalsaldo van je rekeningen 0 EUR is
-Stuur ons een brief waarin je vraagt om de rekeningen af te sluiten. Vermeld in je brief om welke Rabobank.be rekeningen het gaat en naar welke rekening bij een andere bank wij de intresten mogen overschrijven. De brief dient ondertekend te worden door àlle rekeninghouders (in geval het een rekening op meerdere namen betreft)
-De brief mag gericht worden aan de Rabobank.be Klantendienst, Uitbreidingstraat 86 bus 3, 2600 Berchem
-Bij ontvangst van uw brief berekenen wij de intresten en schrijven deze over naar de door u opgegeven rekening
-Uw rekeningen blijven nog enkele weken online toegankelijk voor het opvragen van rekeninguittreksels
Het afsluiten van uw rekeningen is gratis. Wel horen we graag van u om welke reden u de rekeningen wenst af te sluiten. Op die manier kunnen wij rekening houden met uw mening om onze dienstverlening in de toekomst te verbeteren.
In deze rubriek kan je vragen rechtstreeks stellen aan Rabobank.be en proberen wij een antwoord te voorzien. Als je dus graag van andere forumbezoekers hoort wat hun ervaringen zijn met het afsluiten van een rekening, dan kan je je vraag best opnieuw stellen onder een andere rubriek.
Om je al op de hoogte te brengen van hoe het afsluiten van een rekening bij Rabobank.be juist werkt, vind je hieronder de te ondernemen stappen:
-Schrijf het volledige saldo van je rekeningen over naar een rekening bij een andere bank zodat het totaalsaldo van je rekeningen 0 EUR is
-Stuur ons een brief waarin je vraagt om de rekeningen af te sluiten. Vermeld in je brief om welke Rabobank.be rekeningen het gaat en naar welke rekening bij een andere bank wij de intresten mogen overschrijven. De brief dient ondertekend te worden door àlle rekeninghouders (in geval het een rekening op meerdere namen betreft)
-De brief mag gericht worden aan de Rabobank.be Klantendienst, Uitbreidingstraat 86 bus 3, 2600 Berchem
-Bij ontvangst van uw brief berekenen wij de intresten en schrijven deze over naar de door u opgegeven rekening
-Uw rekeningen blijven nog enkele weken online toegankelijk voor het opvragen van rekeninguittreksels
Het afsluiten van uw rekeningen is gratis. Wel horen we graag van u om welke reden u de rekeningen wenst af te sluiten. Op die manier kunnen wij rekening houden met uw mening om onze dienstverlening in de toekomst te verbeteren.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dan ga ik er eens werk van maken om m'n laatste 5 € (van de meer dan 50.000 half dit jaar) op 0€ te zetten. Zal niet veel meer opbrengen toch aan 4,25% -0,05%.Rabobank.be schreef: Beste €uros,
Beste moderatorRabobank.be schreef:
Wel horen we graag van u om welke reden u de rekeningen wenst af te sluiten.
dank voor uw snelle en duidelijke reactie; Zoals ik schreef, ligt het geenszins in mijn bedoeling een rekening bij Rabobank af te gaan sluiten.
Maar een mens blijft niet op hopen geld zitten, het moet rollen en dan weet je toch beter op voorhand hoe en wat.
Bedankt
Ik zal mijn rekening in de nabije toekomst zeker niet afsluiten.
Liever permanent 4,20 dan een paar maanden 4,25 en dan terug naar een paar percenten zoals de grootbanken. Of 4,25 + 2 + 1 en een geblokkeerde spaarrekening.
Liever permanent 4,20 dan een paar maanden 4,25 en dan terug naar een paar percenten zoals de grootbanken. Of 4,25 + 2 + 1 en een geblokkeerde spaarrekening.
de termijnrekening is ni zo intressant bij Rabo (3,25 % en 3,27% netto). Denk toch om daar ook een deel weg te halen (rekening ni afsluiten) van de spaarrekening en bij Argena te plaatsen.
Laatst gewijzigd door nomoney op 17 november 2008, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
beste,
moet men enkel de rekening meegeven waar de intrest op gestort moet worden? of ook de naam van die bank?
ik ga dus mijn rekening bij Rabobank.be afsluiten, niet omdat ik ontevreden ben, maar wel omdat ik van 6 banken naar wat minder wil gaan. Momenteel ben ik ook aan het bouwen en het geld smelt dus als sneeuw voor de zon
en maak ik dus keuze uit welke bank ik blijf behouden en welke niet. Degene met de lening, bankkaart,kredietkaart etc ... blijven behouden, de andere, die enkel als spaarbank diende (zoals dus oa rabo), zullen dus verdwijnen.
ik veronderstel dat bovenstaand adres nog correct is?
alvast bedankt, ook voor de voorbije jaren als klant van Rabobank.be!
moet men enkel de rekening meegeven waar de intrest op gestort moet worden? of ook de naam van die bank?
ik ga dus mijn rekening bij Rabobank.be afsluiten, niet omdat ik ontevreden ben, maar wel omdat ik van 6 banken naar wat minder wil gaan. Momenteel ben ik ook aan het bouwen en het geld smelt dus als sneeuw voor de zon
en maak ik dus keuze uit welke bank ik blijf behouden en welke niet. Degene met de lening, bankkaart,kredietkaart etc ... blijven behouden, de andere, die enkel als spaarbank diende (zoals dus oa rabo), zullen dus verdwijnen.
ik veronderstel dat bovenstaand adres nog correct is?
alvast bedankt, ook voor de voorbije jaren als klant van Rabobank.be!
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
-De naam van de bank waar een rekening loopt kunnen wij afleiden uit de 3-cijferige code aan het begin van een rekeningnummer. Deze hoeft u dus niet meer specifiek te vermelden.
-Het adres dat in onze voorgaande reactie werd opgegeven is nog steeds correct.
-Zoals u weet zijn de rekeningen bij Rabobank.be volledig kostenloos en zonder verplichtingen. Mocht u ooit in de toekomst van plan zijn uw rekeningen bij Rabobank.be opnieuw te gaan gebruiken dan hoeft u deze nu niet per sé af te sluiten. Zelfs wanneer er geen geld op een rekening staat, kost deze u nog steeds niets. Zo zou u gemakkelijk uw rekeningen opnieuw in gebruik kunnen nemen wanneer u weer een spaarbedrag te beleggen heeft.
-Zoals u weet zijn de rekeningen bij Rabobank.be volledig kostenloos en zonder verplichtingen. Mocht u ooit in de toekomst van plan zijn uw rekeningen bij Rabobank.be opnieuw te gaan gebruiken dan hoeft u deze nu niet per sé af te sluiten. Zelfs wanneer er geen geld op een rekening staat, kost deze u nog steeds niets. Zo zou u gemakkelijk uw rekeningen opnieuw in gebruik kunnen nemen wanneer u weer een spaarbedrag te beleggen heeft.
Mag ik uit uw laatste reactie afleiden dat de rekeningen zelfs na een periode van 6 jaar zonder gebruik (of met een klein saldo slapend geld) niet geblokkeerd worden?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Goeie vraag.Vaganzza schreef: Mag ik uit uw laatste reactie afleiden dat de rekeningen zelfs na een periode van 6 jaar zonder gebruik (of met een klein saldo slapend geld) niet geblokkeerd worden?
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
In principe is het mogelijk om een rekening open te houden gedurende meerdere jaren zonder er iets mee te doen, maar wel op voorwaarde dat u op regelmatige basis contact houdt met de bank zodat dit geen echte slapende rekening wordt.
Er bestaat immers een wetgeving rond slapende gelden en slapende rekeningen die erin voorziet dat de bank na 5 jaar dient te controleren of de rekeninghouder niet overleden is en of de adresgegevens nog kloppen. De bank zal hiervoor de nodige stappen ondernemen. In het geval echter dat we op geen enkele manier de rekeninghouder meer kan traceren of contacteren, dienen de eventuele tegoeden op de rekeningen aan de overheid te worden overgedragen.
Daarom is het aan te raden geen rekeningen bewust open te laten indien u niet van plan bent daar de komende jaren iets mee te gaan doen.
Als u nog niet goed weet hoe u uw financiën binnen enkele maanden gaat regelen en alle opties wenst open te houden, dan kan u gerust uw Rabobank.be rekening behouden zodat u niet teveel administratie meer hoeft te doorlopen om de rekeningen terug in gebruik te nemen. Bent u niet van plan de rekeningen binnen een redelijke termijn terug te gaan gebruiken, dan sluit u ze best af.
Er bestaat immers een wetgeving rond slapende gelden en slapende rekeningen die erin voorziet dat de bank na 5 jaar dient te controleren of de rekeninghouder niet overleden is en of de adresgegevens nog kloppen. De bank zal hiervoor de nodige stappen ondernemen. In het geval echter dat we op geen enkele manier de rekeninghouder meer kan traceren of contacteren, dienen de eventuele tegoeden op de rekeningen aan de overheid te worden overgedragen.
Daarom is het aan te raden geen rekeningen bewust open te laten indien u niet van plan bent daar de komende jaren iets mee te gaan doen.
Als u nog niet goed weet hoe u uw financiën binnen enkele maanden gaat regelen en alle opties wenst open te houden, dan kan u gerust uw Rabobank.be rekening behouden zodat u niet teveel administratie meer hoeft te doorlopen om de rekeningen terug in gebruik te nemen. Bent u niet van plan de rekeningen binnen een redelijke termijn terug te gaan gebruiken, dan sluit u ze best af.
klopt, ik hoef ze niet perse te sluiten, maar de eerste jaren zal ik toch weinig sparen en ook zowieso de intrest (al is het maar 100 van dit jaar), krijg ik dan nog deze maand ipv 1 januari 2010Rabobank.be schreef: -De naam van de bank waar een rekening loopt kunnen wij afleiden uit de 3-cijferige code aan het begin van een rekeningnummer. Deze hoeft u dus niet meer specifiek te vermelden.
bij deze is de brief onderweg, en nogmaals, ik ga niet weg als ontevreden klant!
Wat houdt dit in?Rabobank.be schreef: op regelmatige basis contact houdt met de bank zodat dit geen echte slapende rekening wordt.
Inloggen op regelmatige basis...overschrijvinkje doen....
Laatst gewijzigd door lila op 6 maart 2009, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Af en toe inloggen op je rekeningen (of een overschrijving doen) is inderdaad de beste oplossing. Regelmatig een E-mail sturen kan ook, maar is minder effectief omdat de bank altijd in eerste instantie gaat kijken naar het actieve beheer van een rekening.lila schreef:Wat houdt dit in?Rabobank.be schreef: op regelmatige basis contact houdt met de bank zodat dit geen echte slapende rekening wordt.
Inloggen op regelmatige basis...overschrijvinkje doen....
Uiteindelijk komt het erop neer dat de bank dient na te gaan of de eigenaars van een inactieve rekening nog wel gekend zijn en nog kunnen instaan voor het beheer van de rekeningen. Als we contact hebben gehad met u (via uw persoonlijke rekeningen, E-mail, brief, ...) en we hebben hier het bewijs van, dan hoeft u zich geen zorgen te maken dat dit een slapende rekening kan worden.
Bedankt!