Zegelrecht bij banken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Zegelrecht bij banken
Drink een pintje of frisdrank minder hé,, ga je minder stress van krijgen dan te reclameren.Maarten schreef: ↑2 januari 2020, 09:48Misschien, maar wel straf. Het is me nog nooit overkomen, maar zeg nooit nooit zeker? En 3 euro is dan ook wel niet mis vind ik.spaarfreakje schreef: ↑2 januari 2020, 00:06 Dat kan vaak met het spel van de 'valutadatum' te maken hebben hé.
Zou mij verbazen als ze verkeerd aangerekend hebben.
Mijn punt is vooral dat 3 euro toch niet kan gaan over 1000 euro die een dag qua valutadatum niet zou kloppen. En voor al mijn grotere uitgaven was er ruim tijd tussen storting op rekening en uitgaande overschrijving.
Het zou mij ook verbazen, er zal inderdaad wel een logische verklaring zijn. Maar met dat te checken doe ik toch niets verkeerd of wel? Ik heb geen stress bij het stellen van een vraag aan een bank.
In dat geval zal ik nog een extra pintje consumeren om het door te spoelen
Juist ingelogd bij Keytrade, en ik kan nergens enig spoor van dat zegelrecht terugvinden.
Raar. Er was bij rubriek TRADING altijd een kostenrekening maar zie ze nu ook niet. Nulstelling op 31/12 ?
-
- Jr. Member
Ik betaal zegelrecht op 1) mijn zichtrekening 2) mijn spaarrekening 3) mijn beleggingsrekening(en)
Waarschijnlijk heb ik sommige overschrijvingen te vlug uitgevoerd, een andere uitleg hep ik er niet voor.
Waarschijnlijk heb ik sommige overschrijvingen te vlug uitgevoerd, een andere uitleg hep ik er niet voor.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Bij mij ook geen spoor van zegelrecht bij keytrade.
Zegelrecht is een belasting die de bank doorrekent (of niet).YelitBiros schreef: ↑2 januari 2020, 21:06 Ik betaal zegelrecht op 1) mijn zichtrekening 2) mijn spaarrekening 3) mijn beleggingsrekening(en)
Heeft niets te maken met de snelheid van uitvoeren van overschrijvingen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hier ook niet. Het zou wel eens kunnen dat het enkel de klanten zijn met een negatieve rente die ook zegelrecht moeten betalen. En ergens is er wel een logica in te vinden, er dienen intresten betaald te worden dus gevolg: zegelrecht.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Dat klopt. Geen interesten betaald betekent geen zegelrecht (belasting). Als er een (positieve of negatieve) intrest is, komt er automatisch een zegelrecht bij.
Inderdaad, bij argenta inhouding van zegelrecht ook al is er geen positieve of negatieve intrest. Dat is absurd.
Bij keytrade is er bij mij geen zegelrecht afgehouden. Ik had ook daar geen negatieve intrest, enkel een paar keer 5 eurocent bonus wegens gedane overschrijvingen.
Ik ben bij KT terechtgekomen na overname van Fortuneo en nu ook Moneyou, maar ben nu systematisch alles aan het overboeken naar NIBC wanneer GP's verworven zijn en ook intresten van termijnrekeningen aan 4,5% bruto die ik destijds bij Fortuneo voor 10 jaar aangegaan ben.
Bij keytrade is er bij mij geen zegelrecht afgehouden. Ik had ook daar geen negatieve intrest, enkel een paar keer 5 eurocent bonus wegens gedane overschrijvingen.
Ik ben bij KT terechtgekomen na overname van Fortuneo en nu ook Moneyou, maar ben nu systematisch alles aan het overboeken naar NIBC wanneer GP's verworven zijn en ook intresten van termijnrekeningen aan 4,5% bruto die ik destijds bij Fortuneo voor 10 jaar aangegaan ben.
Sommige banken betalen geen interest uit als dit minder zou zijn dan het zegelrecht, zodat je niks krijgt ipv een negatief resultaat.
Banken kunnen dit zomaar niet doen.. Ze zullen altijd een detail moeten geven.
Sommige kunnen bankkosten in hun aangifte inbrengen.