Zegelrecht bij banken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Zegelrecht bij banken
Het is maar de laatste paar jaren dat ik dit zegelrecht bij Argenta zo opvallend zie terugkomen.
Tot voor kort was dit weggewerkt door de positieve rente die men toen nog op hun zichtrekeningen kreeg.
Ik herinner me nog van jaren geleden, pas klant geworden bij deze bank, dat ik een opmerking maakte over dit zegelrecht.
De kantoorhoudster gaf me toen 2 € ter compensatie. Dat was genoeg voor langer dan de volgende 10 jaren.
Tot voor kort was dit weggewerkt door de positieve rente die men toen nog op hun zichtrekeningen kreeg.
Ik herinner me nog van jaren geleden, pas klant geworden bij deze bank, dat ik een opmerking maakte over dit zegelrecht.
De kantoorhoudster gaf me toen 2 € ter compensatie. Dat was genoeg voor langer dan de volgende 10 jaren.
Gaat er hier ook al jaren af, geen idee wat de gedachtengang hierachter is en al helemaal geen zin om daar voor 0.15cent bij stil te staan, mijn diesel kost tegenwoordig van stoplicht A naar stoplicht B die 200 meter verder ligt meer.
Sommige mensen hebben echt teveel tijd precies
Muggenzifters en principe kwesties misschien. Alhoewel ze geen poot hebben om op te staan.MP1980 schreef: ↑3 januari 2020, 05:35 Gaat er hier ook al jaren af, geen idee wat de gedachtengang hierachter is en al helemaal geen zin om daar voor 0.15cent bij stil te staan, mijn diesel kost tegenwoordig van stoplicht A naar stoplicht B die 200 meter verder ligt meer.
-
- Jr. Member
Muggenziften of niet, iedereen voelt wel aan dat er iets onrechtvaardigs in dat systeem is. Zelfs de naam 'zegelrecht' klinkt onnozel, er zijn geen zegels meer. Of moeten ze soms elk jaar een brief met een zegel opsturen naar brussel of zo?
Nee, zegelrecht en debetrentes aanrekenen, dat voelt onrechtvaardig aan. Bijna niemand kan nog in het rood gaan op zijn zichtrekening, dus die debetrentes zijn nergens op gebaseerd, enkel op hun eigen valutadata. Die regeltjes zijn allemaal zo dubieus opgesteld dat zijzelf er alleen aan uit kunnen.
Nee, het is dus geen schande om te reclameren op 15 cent, 33 cent of wat al meer.
Massaal protesteren daarop, ze zullen het dan wel gaan afschaffen!
Nee, zegelrecht en debetrentes aanrekenen, dat voelt onrechtvaardig aan. Bijna niemand kan nog in het rood gaan op zijn zichtrekening, dus die debetrentes zijn nergens op gebaseerd, enkel op hun eigen valutadata. Die regeltjes zijn allemaal zo dubieus opgesteld dat zijzelf er alleen aan uit kunnen.
Nee, het is dus geen schande om te reclameren op 15 cent, 33 cent of wat al meer.
Vanwaar haal je de info dat bijna niemand kan nog in het rood gaan op zijn zichtrekening ?? dus die debetrentes zijn nergens op gebaseerd,
Denk dat diegene met vast werk allemaal in het rood kunnen gaan,tenzij ze dit zelf niet willen.
Denk dat diegene met vast werk allemaal in het rood kunnen gaan,tenzij ze dit zelf niet willen.
-
- Jr. Member
Wel, ik zal dan enkel voor mezelf spreken, ik kàn niet onder nul gaan, op geen enkele rekening. Toch betaal ik debetrentes en zegelrecht op bijna élke rekening. En ik let gans het jaar op mijn 'overschrijfgedrag', bv verkochte aandelen wacht ik altijd 2à3 dagen alvorens het geld te versassen. En zo let ik op alles.
Dus ik weet écht niet vanwààr die debetrentes komen.
Het is een onrechtvaardig systeem, met verborgen regeltjes; waarschijnlijk bekostigen ze daarmee hun eindejaarsfeestjes enz...
Dus ik weet écht niet vanwààr die debetrentes komen.
Het is een onrechtvaardig systeem, met verborgen regeltjes; waarschijnlijk bekostigen ze daarmee hun eindejaarsfeestjes enz...
Vraag het aan de bank. Dan krijg je ofwel uitleg, ofwel kom je tot de vaststelling dat ze mis geweest zijn.
Het zou niet de eerste keer zijn..
Nog een reden om onder nul te gaan op je rekening, onverwacht : sommige banken hebben in hun voorwaarden een jaarlijkse kost opgenomen voor een spaarrekening die lange tijd op een zeer laag saldo blijft staan.
Bv Beobank en Axa. AL heb ik bij Axa gezien dat zij oude spaarrekeningen in ons geval altijd geannuleerd hebben en zij geen kosten aanrekenden.
Het zou niet de eerste keer zijn..
Nog een reden om onder nul te gaan op je rekening, onverwacht : sommige banken hebben in hun voorwaarden een jaarlijkse kost opgenomen voor een spaarrekening die lange tijd op een zeer laag saldo blijft staan.
Bv Beobank en Axa. AL heb ik bij Axa gezien dat zij oude spaarrekeningen in ons geval altijd geannuleerd hebben en zij geen kosten aanrekenden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ter vergelijking: ik kan op al mijn rekeningen in het rood gaan en heb nog nooit debet rente aangerekend gekregen. Ik hou mij niet bezig met het dagelijks geld versluizen e.d., ik gebruik mijn zichtrekening als betaalrekening, met enkele doorlopende opdrachten naar de bank waar ik 1) spaar en 2) beleg. Heel simpel en nog nooit in het rood gegaan. Zo ingewikkeld is dat systeem niet ...
Ik denk dat ze met de maandelijkse bijdrage die je voor je zichtrekening betaalt grotere feestjes kunnen geven. Betalen voor je zichtrekening daar heb ik het moeilijk mee maar deze 15 cent nee gaat ermee door. Blijf nog steeds argenta fan owv verschillende factoren.Inleveren bruin muntjes. KBC vroeg 10%, argenta GRATIS. En met de bankencrisis hebben ze het zonder overheidssteun gered. Die grootbanken niet en nu hun redders maar meer en meer laten betalen voor allerlei diensten terwijl hun winsten maar stijgen. Getuigt van veel respect. Ok ze hebben alles terugbetaald. Met intrest?YelitBiros schreef: ↑3 januari 2020, 06:28 Muggenziften of niet, iedereen voelt wel aan dat er iets onrechtvaardigs in dat systeem is. Zelfs de naam 'zegelrecht' klinkt onnozel, er zijn geen zegels meer. Of moeten ze soms elk jaar een brief met een zegel opsturen naar brussel of zo?
Je kan ze de kost niet geven, die in het rood kunnen gaan en dat ook maand na maand doen.YelitBiros schreef: ↑3 januari 2020, 06:28 Bijna niemand kan nog in het rood gaan op zijn zichtrekening
Wanneer hun loon / leefloon / dop / ziekenkas / pensioen / … gestort wordt staan ze even boven 0. Zodra de eerste rekening betaald wordt staan ze opnieuw onder 0, om de rest van de maand steeds verder te dalen. De intresten die ze daarop moeten betalen? Dat nemen ze er maar bij. En voor de banken is dat kassa-kassa.
Wanneer ze dat bij bvb. 100000 klanten afhouden brengt hen dat al gauw 15000 € op !MP1980 schreef: ↑3 januari 2020, 05:35 Gaat er hier ook al jaren af, geen idee wat de gedachtengang hierachter is en al helemaal geen zin om daar voor 0.15cent bij stil te staan, mijn diesel kost tegenwoordig van stoplicht A naar stoplicht B die 200 meter verder ligt meer.
Ook bij mij 0.15 eraf.
Ben zelf klant bij 5 banken en Argenta is de enige die dat doet.
Ben zelf klant bij 5 banken en Argenta is de enige die dat doet.