Afsluiten rekeningen Deutsche bank...
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Afsluiten rekeningen Deutsche bank...
Eind vorig jaar wilde ik alle rekeningen bij DB afsluiten.
Ik stuurde hen een mail met de vraag hoe ik het beste kon doen.
Ik kreeg een mail terug met een formulier die ik moest invullen en mijn rekeningen leeg maken.
19/12 was het zover, rekeningen waren leeg en mailde het ingevulde formulier terug.
23/12 kreeg ik een bevestiging dat ze snel mogelijk gevolg zullen geven aan mijn mail.
Op 27/12 heb ik hen verschillende keren proberen te bellen maar steeds muziekje… (lange tijd gewacht maar muziekje bleef zich herhalen…)
Uiteindelijk terug een mail gestuurd…
Op 3/01 kreeg ik opnieuw een mail met volgende boodschap:
Uw dossier wordt geanalyseerd en we komen zo snel mogelijk bij u terug.
Iemand gelijkaardige ervaringen bij DB?
Iemand reeds rente ontvangen van DB in 2020?
Ik stuurde hen een mail met de vraag hoe ik het beste kon doen.
Ik kreeg een mail terug met een formulier die ik moest invullen en mijn rekeningen leeg maken.
19/12 was het zover, rekeningen waren leeg en mailde het ingevulde formulier terug.
23/12 kreeg ik een bevestiging dat ze snel mogelijk gevolg zullen geven aan mijn mail.
Op 27/12 heb ik hen verschillende keren proberen te bellen maar steeds muziekje… (lange tijd gewacht maar muziekje bleef zich herhalen…)
Uiteindelijk terug een mail gestuurd…
Op 3/01 kreeg ik opnieuw een mail met volgende boodschap:
Uw dossier wordt geanalyseerd en we komen zo snel mogelijk bij u terug.
Iemand gelijkaardige ervaringen bij DB?
Iemand reeds rente ontvangen van DB in 2020?
Re: Afsluiten rekeningen Deutsche bank...
Hier zelfde verhaal. Rekeningen leeggemaakt en met document afsluiting gevraagd begin december. Vandaag intresten ontvangen op rekening andere bank. Ik kan nog steeds inloggen op DB, maar rekeningen hebben wel status 'alleen-lezen'. Ze zijn dus 'in afsluiting', maar dat duurt toch zo lang bij DB vind ik. 
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Waarom zitten jullie er zo achter dat jullie rekeningen afgesloten worden? Ondervinden jullie er schade van? Een bank heeft nog wel andere dingen te doen dan rekeningen afsluiten.
Een rekening afsluiten in een kantoor duurt 1 minuut.
Je zal maar komen te overlijden als het zo lang duurt om je rekeing officieel afgesloten te hebben, kunnen je erfgenamen nog kosten gaan betalen voor je nalatenschaps dossier.
Als je in de waan bent dat je rekening is afgesloten, en het is niet zo, en er worden nog kosten aangerekend, kan je daardoor op de zwarte lijst van de NBB terechtkomen als die onbetaald blijven omdat je van niets weet.
Je zal maar komen te overlijden als het zo lang duurt om je rekeing officieel afgesloten te hebben, kunnen je erfgenamen nog kosten gaan betalen voor je nalatenschaps dossier.
Als je in de waan bent dat je rekening is afgesloten, en het is niet zo, en er worden nog kosten aangerekend, kan je daardoor op de zwarte lijst van de NBB terechtkomen als die onbetaald blijven omdat je van niets weet.
In december in kantoor voor mastercard opgezegd: receptie was onbemand en de staanloketten ook.
Komt er iemand van achter glas kijken, vertrekt met mijn kaart, komt 5 minuten later terug om nog een kopie van mijn id te vragen en vertrekt weer...
Via telefoon een aandeeltransactie uitvoeren: na 10 minuten kreeg ik iemand aan de lijn.
Nu wil ik weer iets doen dat online niet kan, zucht.
Het is overduidelijk dat DB terug aan het keren is naar een private bank en de rest laten ze doodbloeden.
Komt er iemand van achter glas kijken, vertrekt met mijn kaart, komt 5 minuten later terug om nog een kopie van mijn id te vragen en vertrekt weer...
Via telefoon een aandeeltransactie uitvoeren: na 10 minuten kreeg ik iemand aan de lijn.
Nu wil ik weer iets doen dat online niet kan, zucht.
Het is overduidelijk dat DB terug aan het keren is naar een private bank en de rest laten ze doodbloeden.
Eerlijk gezegd weet ik het ook niet meer. Papieren ingevuld en opgestuurd. Nadien op vraag een paar weken later kreeg ik een mail met deze tekst:
Dat was dan wel direct in orde.
Zal eens proberen om 1 cent naar mijn oude rekening te sturen. Zien wat dat geeft en hopelijk zijn er dan geen kosten voor deze "test". Het afsluiten van een account is voor sommigen toch wel heel moeilijk blijkbaar;
Dat was half november, eind november krijg ik dan een brief dat mijn online access is gedisabled op initiatief van de bank? Maar ondertussen heb ik ook nog niets van interest bij de nieuwe bank zien verschijnen. En ik kan zelf niet meer zien of mijn rekening er nu nog is of niet want geen online access meerUw rekeningen staan klaar voor afsluiting. Deze rekening zal begin volgende maand afgerekend worden indien het saldo op nul staat.
De maand daaropvolgend zullen deze rekeningen definitief verdwijnen.
Indien aan bovenstaande voorwaarden voldaan is, zullen er voor deze rekeningen geen kosten meer aangerekend worden.

Zal eens proberen om 1 cent naar mijn oude rekening te sturen. Zien wat dat geeft en hopelijk zijn er dan geen kosten voor deze "test". Het afsluiten van een account is voor sommigen toch wel heel moeilijk blijkbaar;
-
- Hero Member
- Contacteer:
1 minuut? Ik heb er destijds een kwartier gestaan om dan buiten te stappen en te merken dat de verkeerde rekening was gesloten, terug binnengestapt, nog is een kwartier aan de balie gestaan en het was in orde. Laat ons dus zeggen: een dik halfuurludo schreef: ↑7 januari 2020, 13:54 Een rekening afsluiten in een kantoor duurt 1 minuut.

Als je een rekening afsluit moet je daarvoor tekenen en krijg je een dokument mee..
Als je dan niet nakijkt of controleert voor dat je tekent en voor welke rekening de afsluiting van toepassing is
Tja ... Dat laatste kwartierke is dan wel volledig uw foutje, je hebt ervoor getekend... Had voorkomen kunnen worden als je eerst leest wat je tekent.
Als je dan niet nakijkt of controleert voor dat je tekent en voor welke rekening de afsluiting van toepassing is

Tja ... Dat laatste kwartierke is dan wel volledig uw foutje, je hebt ervoor getekend... Had voorkomen kunnen worden als je eerst leest wat je tekent.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ter duiding: ze hebben de rekening van een andere klant afgesloten met exact dezelfde naam. Ik had geen zin om 3 pagina's te gaan lezen om dan op te merken dat mijn naam juist was, maar mijn IBAN niet. Ik heb het gemerkt al buitenstappend door het saldo dat ze overgemaakt hadden naar mijn aangegeven tegenrekening, gelukkig was de betalingsbatch nog niet verwerkt voor hun. ik noem het amateurisme en vraag mij nog steeds af wat ze met mijn ID hebben gedaan die ze in hun ID lezer hebben gestopt, dat was duidelijk voor de showludo schreef: ↑7 januari 2020, 15:40 Als je een rekening afsluit moet je daarvoor tekenen en krijg je een dokument mee..
Als je dan niet nakijkt of controleert voor dat je tekent en voor welke rekening de afsluiting van toepassing is![]()

DB heeft op korte tijd veel van hun spelregels veranderd.
Lees veel minder rente en sinds 1/01/2020 kosten op een zichtrekening als er geen €25.000 op de rekeningen staat. Ik heb geen zin om geld te laten staan op een rekening die veel minder opbrengt dan bij sommige andere banken. Maar nog minder om daarvoor extra kosten te betalen.
Daarom heb ik gevraagd mijn rekeningen af te sluiten, hoe sneller hoe liever…
Ik heb in het verleden nog rekeningen afgesloten bij andere banken met ongeveer dezelfde redenen. (weinig rente) Dit is altijd vlot verlopen…
Inloggen bij DB?
Sinds vanmorgen is de site al de hele dag "in onderhoud". Te veel exits???
Sinds vanmorgen is de site al de hele dag "in onderhoud". Te veel exits???

Zopas kunnen inloggen en gemerkt dat de rente gisteren gestort werd.
Wat doe ik nu best?
Wachten of rente verplaatsen naar andere bank?
Wat doe ik nu best?
Wachten of rente verplaatsen naar andere bank?
Slapende rekeningen altijd afsluiten.ludo schreef: ↑7 januari 2020, 13:54 Een rekening afsluiten in een kantoor duurt 1 minuut.
Anders zadel je erfgenamen op met onnodige kosten.
Ik heb hetzelfde voor en heb vandaag de interest zelf overgeschreven
De ketel verwijt de pot dat hij zwart ziet.Jiraisking schreef: ↑7 januari 2020, 16:14Ter duiding: ze hebben de rekening van een andere klant afgesloten met exact dezelfde naam. Ik had geen zin om 3 pagina's te gaan lezen om dan op te merken dat mijn naam juist was, maar mijn IBAN niet. Ik heb het gemerkt al buitenstappend door het saldo dat ze overgemaakt hadden naar mijn aangegeven tegenrekening, gelukkig was de betalingsbatch nog niet verwerkt voor hun. ik noem het amateurisme en vraag mij nog steeds af wat ze met mijn ID hebben gedaan die ze in hun ID lezer hebben gestopt, dat was duidelijk voor de showludo schreef: ↑7 januari 2020, 15:40 Als je een rekening afsluit moet je daarvoor tekenen en krijg je een dokument mee..
Als je dan niet nakijkt of controleert voor dat je tekent en voor welke rekening de afsluiting van toepassing is![]()
Tja ... Dat laatste kwartierke is dan wel volledig uw foutje, je hebt ervoor getekend... Had voorkomen kunnen worden als je eerst leest wat je tekent.![]()
Je verwijt iemand een fout begaan te hebben, en amateurisme, daar waar jezelf in de fout gaat en alleen maar moet kijken of de naam en het rekening Nr. juist is, want dat is je vraag om die af te sluiten, dat zijn maar 2 regels en geen drie blz.
Als jij altijd alles zo maar klakkeloos alles ondertekend,en nadien gaan klagen en de fout bij iemand gaan anders leggen. Een pot materne confituur is een merk, maar de inhoud ervan kan verschillend zijn, als je dat niet nakijkt, zal je dikwijls met de verkeerde pot thuis komen.
Laatst gewijzigd door ludo op 7 januari 2020, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.