Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Waar kan je je YTD vinden bij bolero?
Ja, die Sharp Ratio die ik gaf is iets te rooskleurig, dan de werkelijkheid, maar alleen bij X-ray zichtbaar...B7H4long schreef: ↑3 januari 2020, 16:38Ik zie dat je Morningstar Xray gebruikt om je portefeuille te analyseren.
Belangrijk is hier te beseffen dat het merendeel van de resultaten die je op de XRay pagina ziet niet gaan over jouw-portefeuille-over-de-voorbije-jaren-heen maar een analyse zijn van het verleden van de posities-die-je-vandaag-in-je-portefeuille-hebt.
Natuurlijk als je de laatste 3 jaar geen transacties deed zijn beide getallen hetzelfde.
+/- 50% van mijn belegging zijn + 3 tot 8 jaar, vandaar dat mijn jaarlijks rendement na 3 jaar geen +27%/jaar is maar slechts 21%/jaar. (zichtbaar op lange termijn / persoonlijk) (zonder kosten en dividend = +/- gelijk.)
Er is evenwel, nog steeds een + evolutie... dus ik ben tevreden
ps
Uiteraard is zelfs die 21% per jaar, een samengestelde meerwaarde % en geen individueel jaarlijkse %. Want per individueel jaar is dat slechts gemiddeld +/- 17,5% dankzij het afgelopen jaar
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
-
- Full Member
- Contacteer:
Heb nu al een stijging van 10% in het nieuwe jaar. Rhodium doet het helemaal. Wat een succesverhaal. 1000 dollar stijging op één dag.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: 450%
Jaarprestatie MSCI world ~ +22%
Jaarprestatie grootste 10 market cap bedrijven USA: ~ +44%
Worden de grote echt groter, of is dit weer één of ander pervers effect?
Jaarprestatie grootste 10 market cap bedrijven USA: ~ +44%
Worden de grote echt groter, of is dit weer één of ander pervers effect?
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Jaarprestatie MSCI World is eerder 30%.
Zover ik weet is het 1 jaar rendement van MSCI world iets minder dan 30%.
youtube die de evolutie van de 15 grootste bedrijven visualiseert over de jaren heen
awealthofcommonsense.com : artikel over de 10 grootste stocks van de SP500 door de jaren heen.
+ The turnover in the ranks of the top 10 stocks is fairly healthy. Every five years there has been an average of 4.5 new companies that enter the top 10. I view this as a good thing as this is capitalism at work.
+ There isn’t that much variation in how much the top 10 companies comprise of the overall index. It’s fairly stable over time plus or minus a few points around 20%.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 8 januari 2020, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Haalde mijn data hier:
https://www.tijd.be/markten-live/aandel ... 18589.html
Exact 22% op 1 jaar: 1935,79 -> 2364,49
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Er zitten nogal wat "the winner takes it all" bedrijven in die US index (Facebook, Google, MS, Amazon,...). Deze hebben allemaal goed gepresteerd. Het grootste bedrijf uit die US index (AAPL) heeft er vorig jaar een rit opzitten van bijna 70%.
Cijfers van reteiP zijn juist. +22% (voor de Price-versie van de index)
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Als Europeaan reken ik in Euro.reteiP schreef: ↑8 januari 2020, 10:46Haalde mijn data hier:
https://www.tijd.be/markten-live/aandel ... 18589.html
Exact 22% op 1 jaar: 1935,79 -> 2364,49
Als belegger tel ik ook de dividenden mee.
Volgens MSCI zelf ( https://www.msci.com/end-of-day-data-search) is de MSCI world EUR gross return = 29.85% en 29,11% net return index.
(ter vergelijking: IWDA : +29,33% volgens Morningstar)
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Eigen port: 5,4%
Port dochter: 6,5%
Particuliere leningen: 5,5%
Heb bijna geen aandelen meer ( foute inschatting van 2019) en koopjes vinden op de obligatiemarkt is ook een moeilijkheid geworden. 2020 mag dezelfde resultaten geven. Safety first.
Port dochter: 6,5%
Particuliere leningen: 5,5%
Heb bijna geen aandelen meer ( foute inschatting van 2019) en koopjes vinden op de obligatiemarkt is ook een moeilijkheid geworden. 2020 mag dezelfde resultaten geven. Safety first.
-
- Newbie
- Contacteer:
Aan Koenhaver: op welke manier beleg je in rhodium? Ik zit al dagen te zoeken maar vind geen enkele manier. Kan je advies geven?
Er bestaat o.a. een ETF uitgegeven door Deutsche Bank onder DB Physical Rhodium (XRH0)holderdebolder schreef: ↑13 januari 2020, 04:38 Aan Koenhaver: op welke manier beleg je in rhodium? Ik zit al dagen te zoeken maar vind geen enkele manier. Kan je advies geven?
Opletten XRH0 is een ETC en geen ETF.svcauwen schreef: ↑13 januari 2020, 10:36Er bestaat o.a. een ETF uitgegeven door Deutsche Bank onder DB Physical Rhodium (XRH0)holderdebolder schreef: ↑13 januari 2020, 04:38 Aan Koenhaver: op welke manier beleg je in rhodium? Ik zit al dagen te zoeken maar vind geen enkele manier. Kan je advies geven?
De reglementering rond ETC is substantieel anders dan voor (UCITS) ETFs