Voorwaarden Visakaart bij Keytrade
Re: Voorwaarden Visakaart bij Keytrade
Ik heb een gelijkaardige uitleg gekregen rond de weigering van Visa Gold, waarin bovenstaande aspecten eveneens vernoemd werden om de beoordeling te maken. In mijn geval lijkt het probleem te zijn dat de recurrente inkomsten en tegoeden bij Keytrade niet voldoen.Uranium schreef: ↑31 juli 2019, 14:38 Was het topic wat uit het oog verloren. Het antwoord van Keytrade op mijn vraag wat de reden van de weigering is:
Als u een aanvraag bij ons indient voor een Visa kaart, dan baseren onze experten zich op een aantal elementen, waaronder:
•Uw historiek bij Keytrade Bank;
•Uw maandelijkse netto inkomsten;
•De bedragen die maandelijks op uw rekeningen bij ons gecrediteerd worden;
•Het totaal van uw activa bij Keytrade Bank;
•...
Na analyse werd besloten dat wij u helaas geen Visa Platinum-kaart kunnen bezorgen.
Misschien probeer ik later wel om de Gold te krijgen als ik wat langer klant ben. Waarschijnlijk heeft dit momenteel nog geen zin als pas nieuwe klant.
Aangezien ik op 100-500 euro na geen geld op rekeningen van Keytrade heb, kan ik de beslissing begrijpen. Ik heb gevraagd wat ze dan verwachten, maar ik verwacht niet snel en zeker geen duidelijk antwoord.
Kan er iemand die een Visa Gold toegewezen heeft gekregen, aangeven over hoeveel recurrente inkomsten en tegoeden het zou kunnen gaan?
Ik had in december een VISA Classic kaart aangevraagd bij Keytrade gekoppeld aan de gemeenschappelijke zichtrekening van mijn vrouw (dat veronderstelde ik toch). Maar vandaag kreeg ik onderstaand bericht vanwege Keytrade :
Intussen heb ik hierover wel emails gestuurd naar Keytrade en zullen nu afwachten hoe Keytrade reageert.
Bij nazicht bleek dat het bedrag van mijn persoonlijk rekening gehaald was, die daardoor negatief geworden is. Nergens kon ik online echter terugvinden aan welke rekening mijn VISA kaart nu eigenlijk gekoppeld is. Maar in elk geval vind ik blokkering en een blokkeringskost van 14,00 Euro niet wat je mag verwachten van een "gratis' VISA kaart, zeker niet voor een eerste afrekening en zonder enige verwittiging en zonder de limiet van de kaart overschreden te hebben !Bij de domiciliëring van de uitgaven van uw visakaart vertoonde uw rekening een ontoereikend saldo. Als gevolg daarvan hebben we uw kaart moeten blokkeren. Dit in overeenstemming met de bijzondere voorwaarden van uw visakaart.
Om uw kaart te deblokkeren, dient u:
1. het nog verschuldigde bedrag terug te betalen, vermeerderd met de tijdelijke blokkeringskosten van 14,00 EUR en de verlopen en nog te verlopen intresten. En dat voor 13/01/2020 op het rekeningnummer BEXXXXXXXXXX0076. U kunt dit doen via een interne overschrijving op onze transactiesite of via overschrijving van bij een andere bank.
2. ons na de aanzuivering een mailtje te sturen op credit@keytradebank.com waarin u de deblokkering van uw kaart vraagt.
Intussen heb ik hierover wel emails gestuurd naar Keytrade en zullen nu afwachten hoe Keytrade reageert.
-
- Jr. Member
Je kan op de website van Keytrade zeer duidelijk zien aan welke rekening deze gekoppeld is, zelfs op verschillende manieren. Als het over een gemeenschappelijke rekening gaat, staat op deze kaart toch enkel jou naam vermeld, echter, het kaartnummer is anders; dààraan kan je dus simpel zien met welke rekening deze kaart verbonden is.
Uw argument houdt dus geen steek. Bovendien heb je zeker 6 dagen tijd rond de vervaldag om je rekening te voorzien van voldoende saldo.
Dus je verkoopt hier wat zever.
Uw argument houdt dus geen steek. Bovendien heb je zeker 6 dagen tijd rond de vervaldag om je rekening te voorzien van voldoende saldo.
Voordat je zulke nonsens schrijft en mensen uitmaakt, zou je beter zelf zowel een privé als een gemeenschappelijke zichtrekening nemen bij Keytrade en een nieuwe VISA kaart bestellen gekoppeld aan die gemeenschappelijke rekening, en dan op de website van Keytrade zelf eens gaan zoeken aan welke zichtrekening die gekoppeld is. En op de VISA kaart staat enkel mijn naam en het VISA kaartnummer, nergens een verwijzing naar de zichtrekening waaraan ze gekoppeld is, zoals gewoonlijk bij elke VISA en MastercardYelitBiros schreef: ↑4 januari 2020, 19:15 Je kan op de website van Keytrade zeer duidelijk zien aan welke rekening deze gekoppeld is, zelfs op verschillende manieren. Als het over een gemeenschappelijke rekening gaat, staat op deze kaart toch enkel jou naam vermeld, echter, het kaartnummer is anders; dààraan kan je dus simpel zien met welke rekening deze kaart verbonden is.
En het gaat hem hier niet om het aanzuiveren van de rekening (want dat is al lang gebeurd), maar wel om het blokkeren van de kaart en de blokkeringsboete van 14 euro, zonder enige verwittiging en zonder overschrijden van de kaartlimiet !
-
- Jr. Member
Je moet eens eerst leren lezen wat ik schrijf, want dat is helemaal iets anders dan wat je schrijft als antwoord.
Per toeval hebben wij 4 visakaarten van keytrade, 2 persoonlijke, en 2 van de gemeenschappelijke rekening.
Dus ik weet best wat ik zeg. Aan de kaart zelf kan je niet zien met welke rekening ze gekoppeld is, wat ik ook niet beweerd heb, maar jij leest verkeerd, maar je kan de kaartlink wel zien online op de website.
Per toeval hebben wij 4 visakaarten van keytrade, 2 persoonlijke, en 2 van de gemeenschappelijke rekening.
Dus ik weet best wat ik zeg. Aan de kaart zelf kan je niet zien met welke rekening ze gekoppeld is, wat ik ook niet beweerd heb, maar jij leest verkeerd, maar je kan de kaartlink wel zien online op de website.
Ik vroeg begin december 2019 een visa gold aan bij Keytrade maar deze werd geweigerd zonder ook maar enige uitleg waarom.
Ik schets even mijn situatie.
Ik ben daar ongeveer 2 jaar klant nu en heb ook al enkele nieuwe klanten aangebracht.
Als key account manager bij een internationaal bedrijf heb ik een redelijk mooi inkomen met nog wat extra's en mijn echtgenote is een vast benoemde ambtenaar ( onderwijs ).
Wij bezitten een ruime, vrijstaande lage energiewoning met een marktwaarde van + € 500.000 waarop nog 7 jaar een hypothecaire lening rust met een maandelijkse afbetaling die een pak lager ligt dan de gemiddelde huurprijs van een bescheiden appartementje.
Voor de rest heb ik geen enkele lening lopen en heb ik een blanco strafblad bij de kredietcentrale van de Nationale bank.
Ik stel me dan de vraag welke waarborgen Keytrade dan nog nodig heeft
Op die vraag wilde ik een antwoord...
Dus ik bel naar Keytrade voor wat meer uitleg maar dat kon niet telefonisch ; ik moest antwoorden op de mail die ik ontvangen had...
Na 2 weken nog steeds geen antwoord. ( Eerdere mails met vraag om informatie werden trouwens ook niet beantwoord )
Ik neem opnieuw telefonisch contact op met Keytrade en wordt gewoonweg afgeblokt met het antwoord : " Wij geven geen informatie waarom uw aanvraag werd geweigerd "
Mijn vraag om een verantwoordelijke te spreken die mij wel info kon geven daarover : " Wij geven geen informatie waarom uw aanvraag werd geweigerd "
Of je je kwaad maakt of beleefd alsjeblief vraagt, het maakt niet uit, het antwoord wordt tot in den treure herhaald : " Wij geven geen informatie waarom uw aanvraag werd geweigerd "
Als klant ben je op die moment zoals Don Quichot die het opneemt tegen een windmolen.
Ik werk al meer dan 30 jaar in een commerciële functie ; dit soort arrogantie heb ik nog nooit meegemaakt.
Het is meer dan duidelijk dat klanten bij Keytrade meer een last zijn dan een aanwinst.
Dit neem ik zeker mee in mijn volgende commerciële trainingen. met de titel "Hoe schop ik mijn klanten buiten"
Als klantenbinding kan dat tellen, namelijk een dikke nul op tien, gebuisd over de ganse lijn en met een levenslang verbod op herkansing.
Ik kreeg zelfs geen antwoord aan welke voorwaarden ik dan wél moest voldoen.
Ik had nog wat spaarcenten klaar staan om aan Keytrade toe te vertrouwen in één van hun fondsen
maar na deze fenomenale klantenmishandeling zijn zij bij ook "GEWEIGERD"
Ik schets even mijn situatie.
Ik ben daar ongeveer 2 jaar klant nu en heb ook al enkele nieuwe klanten aangebracht.
Als key account manager bij een internationaal bedrijf heb ik een redelijk mooi inkomen met nog wat extra's en mijn echtgenote is een vast benoemde ambtenaar ( onderwijs ).
Wij bezitten een ruime, vrijstaande lage energiewoning met een marktwaarde van + € 500.000 waarop nog 7 jaar een hypothecaire lening rust met een maandelijkse afbetaling die een pak lager ligt dan de gemiddelde huurprijs van een bescheiden appartementje.
Voor de rest heb ik geen enkele lening lopen en heb ik een blanco strafblad bij de kredietcentrale van de Nationale bank.
Ik stel me dan de vraag welke waarborgen Keytrade dan nog nodig heeft
Op die vraag wilde ik een antwoord...
Dus ik bel naar Keytrade voor wat meer uitleg maar dat kon niet telefonisch ; ik moest antwoorden op de mail die ik ontvangen had...
Na 2 weken nog steeds geen antwoord. ( Eerdere mails met vraag om informatie werden trouwens ook niet beantwoord )
Ik neem opnieuw telefonisch contact op met Keytrade en wordt gewoonweg afgeblokt met het antwoord : " Wij geven geen informatie waarom uw aanvraag werd geweigerd "
Mijn vraag om een verantwoordelijke te spreken die mij wel info kon geven daarover : " Wij geven geen informatie waarom uw aanvraag werd geweigerd "
Of je je kwaad maakt of beleefd alsjeblief vraagt, het maakt niet uit, het antwoord wordt tot in den treure herhaald : " Wij geven geen informatie waarom uw aanvraag werd geweigerd "
Als klant ben je op die moment zoals Don Quichot die het opneemt tegen een windmolen.
Ik werk al meer dan 30 jaar in een commerciële functie ; dit soort arrogantie heb ik nog nooit meegemaakt.
Het is meer dan duidelijk dat klanten bij Keytrade meer een last zijn dan een aanwinst.
Dit neem ik zeker mee in mijn volgende commerciële trainingen. met de titel "Hoe schop ik mijn klanten buiten"
Als klantenbinding kan dat tellen, namelijk een dikke nul op tien, gebuisd over de ganse lijn en met een levenslang verbod op herkansing.
Ik kreeg zelfs geen antwoord aan welke voorwaarden ik dan wél moest voldoen.
Ik had nog wat spaarcenten klaar staan om aan Keytrade toe te vertrouwen in één van hun fondsen
maar na deze fenomenale klantenmishandeling zijn zij bij ook "GEWEIGERD"
Sinds Keytrade overgenomen is door een Franse bankengroep, is de service er duidelijk op achteruit gegaan, en worden klanten van het Belgische Keytrade blijkbaar langzaam maar zeker geduwd in de richting van klanten van een Franse bank. Hun nieuwe VISA kaarten zijn daar waarschijnlijk al een voorbeeld van : pincode kan niet meer door de klanten veranderd worden, klanten mogen blijkbaar niet meer kiezen of zien aan welke rekening ze gekoppeld wordt of is, toekenning gebeurt wellicht op basis van puur Franse criteria, automatische blokkering van de kaart zelfs als de kaartlimiet niet overschreden wordt en relatief hoge blokkeringsboete voor wie toevallig eens minimaal op een negatief saldo uitkomt ... Allemaal zaken die wij hier in België niet of niet meer gewoon zijn. En als je dan een bericht daarover stuurt moet je een paar dagen wachten op een dikwijls onbevredigend antwoord.
Mijn VISA kaart bij Keytrade is intussen alvast opgezegd en ik gebruik wel met plezier een kredietbank van andere financiële instellingen die daar soepeler mee om gaan
Mijn VISA kaart bij Keytrade is intussen alvast opgezegd en ik gebruik wel met plezier een kredietbank van andere financiële instellingen die daar soepeler mee om gaan
Als ik uw profiel lees zou ik eerder denken aan VISA platinum dan gold. Ik zou het bijna ook een Gold gaan aanvragen om eens te zien wat ze daarvan zeggen. Mijn profiel is in verhouding veel bescheidener al heb ik toch ook wel een zeer respectabel bedrag daar staan in Keyplannen naar mijn normen. Maar als ze het zouden goedkeuren dan zit ik met die kaart die ik toch niet nodig heb.
Maar dat men niets wil zeggen; dat is tegenwoordig normaal. Werk zelf ook in een callcenter. De Klant (met een hoofdletter) die gaat bepalen wat je mag doen, wat je mag zeggen. Zeker bij zo'n iets gevoelig als een financieel project zijn die instructies zeer expliciet.
Als Keytrade in al zijn wijsheid besloten heeft dan haar klantendienst enkel kan en mag zeggen 'Wij geven geen informatie waarom uw aanvraag werd geweigerd' dan is daar op dat punt verder niets over te zeggen.
Een verantwoordelijke spreken is normaal gezien ook niet mogelijk. De 'baas' van die agent, de team leader ofzo , dat gaan meestal inhoudelijk er nog veel minder vanaf weten dan de agent. In het beste geval kan de agent doorverbinden naar een back-office van de Klant zelf.
Het enige wat je dan kunt doen is;
Of vragen 'Wat is de klachtenprocedure, waar kan ik terecht als ik ontevreden ben over de werking van (in dit geval) Keytrade?
Of eventueel uw conclusie trekken. Mogelijk nadat u na het volgen van de klachtenprocedure mogelijk de zelfde boodschap kreeg.
Kan die pincode nu nog steeds niet aangepast worden? Wat een amateurisme!
Zijn er hier nog andere spaargidsers die sinds gisteren hun online-bestellingen niet (meer) kunnen betalen met hun nieuwe Keytrade VISAkaart?
Nieuwe VISA vanmiddag nog gebruikt on-line, met softkey.
Ik heb ze nog niet gebruikt en ben ik ook niet van plan zolang ik de pincode niet kan wijzigen.
Heb je nagekeken bij de instellingen van de kaart of onlinebetalingen aangevinkt zijn? Bij werkt het wel
Ja, de instelling voor online betalingen is aangevinkt.