De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Jozefien1969 schreef: ↑10 januari 2020, 23:13Als er geen beleggingen zijn waarmee je jezelf rijk''er' zal maken, waarom dan de moeite doen om te beleggen?
Gaarne uw definitie van beleggen.
+ Het doel van mijn beleggingen : mijn huidige levensstandaard behouden tot aan het einde van mijn leven.
+ Het voorbije decennium is een evenwichtige portefeuille ongeveer verdubbeld.
Een verdubbeling op 10 jaar gaat je niet in een "hogere rijkdom categorie" belanden.
De kans dat we dit het volgende decennium terug krijgen is eerder klein.
+ Een manier om rijk te worden (in volgorde van belangrijkheid):
meer ontvangen - > minder uitgeven - > meer beleggen - > geen fouten maken bij het beleggen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Een verzekering afsluiten = gokken ?
Zijn port veilig stellen door opties (puts kopen) = gokken ?
Zijn port veilig stellen door opties (puts kopen) = gokken ?
En wie nu nog in euro belegt moet onder curatele gesteld worden.
of trouwen met een rijke persoon, bv met de dochter van Marc CouckenbakB7H4long schreef: ↑11 januari 2020, 18:00Jozefien1969 schreef: ↑10 januari 2020, 23:13
Als er geen beleggingen zijn waarmee je jezelf rijk''er' zal maken, waarom dan de moeite doen om te beleggen?
Gaarne uw definitie van beleggen.+ Het doel van mijn beleggingen : mijn huidige levensstandaard behouden tot aan het einde van mijn leven.
Een verdubbeling op 10 jaar gaat je niet in een "hogere rijkdom categorie" belanden.
meer ontvangen - > minder uitgeven - > meer beleggen - > geen fouten maken bij het beleggen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat is een simpele oplossing maar als die vrouw of man zo lelijk en akelig is, wat te doen dan? Gaarne uw oplossing!paul schreef: ↑11 januari 2020, 19:51of trouwen met een rijke persoon, bv met de dochter van Marc CouckenbakB7H4long schreef: ↑11 januari 2020, 18:00
+ Het doel van mijn beleggingen : mijn huidige levensstandaard behouden tot aan het einde van mijn leven.
Om jullie theorie helemaal compleet te maken. Het kan niet zo zijn dat ik de op een na belangrijkste man van België afschiet. Om vervolgens te bewijzen dat ik het goed heb gedaan. België zal reageren.
Per ongeluk heeft Iran ook nog een vliegtuig uit de lucht gehaald ( het raketsysteem was ‘’even’’ niet optimaal ) kan gebeuren uiteraard. Maar wat bleek er zaten ook nog Iraniërs in het vliegtuig. Dat is natuurlijk niet goed. Hoe gaan we dat verklaren? En dat ondanks dat het Iraniërs zijn die ik niet meer in mijn land wil hebben…blijven het toch Iraniërs.
Hoe het verder gaat verlopen weet ik niet. Maar volgens mij is het te simpel om te denken: Laat gaan! Wellicht heeft Iran e.e.a. bewust gedaan; men noemt het testen…….het gaat wel heel ver…maar zo zie ik het, maar wie ben ik?
Bh74long, handelen in effecten is uiteindelijk om meer te verdienen toch?
Gegroet, ik leer veel van jullie
9/11 was de zoveelste hoax die men handig gebruikt heeft om onze vrijheden nog verder drastisch in te perken. Crimineel drastisch als men even stilstaat bij wat overheden zich, in de naam van veiligheid of fraudebestrijding of ..., allemaal permiteren sinds 2001.Jozefien1969 schreef: ↑10 januari 2020, 22:12 Edward Saïd omschreef min of meer wat het probleem is over de stereotypen sinds 11 september 2001. Het is zij of wij, volgens ons. Oriëntalisten ( moeilijk boek, zo belezen ben ik in ieder geval niet ). Gemakkelijker leesbaar is Cultuur en imperialisme…een aanrader….
Greendean, ik kende de lyric cq song niet. Maar inderdaad geeft het heel veel weer. Dank voor de verwijzing. Helaas is er wel een wij of zij probleem. Zolang wij dat niet overwinnen, blijft het wij of zij.
Het is altijd een wij/zij verhaal geweest, lang voor 9/11. Herodotus gaf hier al een frappante beschrijving van, lang voordat er van Christus of mohanmad nog maar sprake was. Ik vind het zeer jammer dat hij (Herodotus) het niet gepast vond om de reden van hun afkeer van varkens uit de doeken te doen. Dat hij het zo ongepast vond, dat hij het niet neer wilde schrijven, roept toch ook vraagtekens op bij die afkeer. Terwijl wij en heel Azië dat dier o.a. als een zeer belangrijke en productieve bron van eiwitten zien, nog los van de medische mogelijkheden die dit dier opent.
Henry Ford belichtte de tegenstellingen ook zeer mooi en dit nog niet zolang geleden, maar toch lang voor 9/11.
Dat heb ik nu ook weer niet gezegd. Mijn punt was, dat van beslissing tot uitvoering minder dan 1% van de wereldbevolking een vinger in de pap heeft bij het doden van mensen. En met die vinger in de pap bedoel ik stembusgang en stemgedrag incluis, want er worden geen referenda gehouden voor men een raket afvuurt of een regiment ergens naartoe stuurt! Waaruit volgt dat ik en die 99% anderen daar niets mee te maken hebben, en het dus een valse beschuldiging is van te zeggen "wij hebben iemand vermoord".Jozefien1969 schreef: ↑10 januari 2020, 22:12 Uiteraard Greendean wil u zoals de rest van de wereldbevolking niemand kwaad doen. Ik hoop overigens dat u gelijk heeft met uw 99%. Het lijkt erop, althans in Europa dat nationalistische bewegingen zoals M. le Pen, G. Wilder, F. Dewinter etc steeds meer invloed krijgen. Daarbovenop komen er OOK steeds meer ‘’aparte leiders” in Europa. We adapt?
Ik ga ervan uit dat +90% van de import (inclusief die hier al +1000 jaar zitten) mij wel kwaad wil doen. Dat merk ik aan hun opmerkingen, lichaamstaal en daden. Noem het intuïtie of ervaring, maar ik herken een bedreigende situatie/omgeving wanneer ik ermee geconfronteerd word en dat heeft al dikwijls mijn hachje gered. Iedereen die niet geforceerd ontkent heeft die intuïtie, die ondertussen, laat ons wel wezen, door feiten bevestigd wordt.
Omgekeerd wil ik hun, vanuit hun perspectief, ook kwaad doen, want ik wil ze hier niet. Dit is voor mij een kwestie van zelfbehoud, en op relatief korte termijn letterlijk overlevingsdrang. En met mij +90% van de autochtone westerling, alleen durft de meerderheid van die +90% het voorlopig nog niet zo duidelijk te stellen als ik.
Wat die politieke bewegingen betreft, denk ik "wait and see". Ze hebben voorlopig, op al die jaren, concreet nog niks gedaan, buiten de mogelijke oplossingen op de lange baan helpen schuiven. Ene pot nat met de rest denk ik dan, alleen op een nog slinksere manier en het zal op termijn wel blijken of dit volksverraad op rioolniveau is.
Heeft dit te maken met de beurs vandaag? Ja. Je probeert de wereld om je heen te begrijpen om gefundeerde beslissingen te kunnen nemen. Om het systeem te begrijpen kan je het concept 'geld' volgen en ontrafelen. Als je door de hedendaagse bomen het bos niet meer ziet, kan je teruggrijpen op de geschiedenis. Want een wijs man zei ooit: "er is helemaal niets veranderd, alleen de kleren zijn wat anders".
Veel beurs- en ander succes gewenst voor 2020.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Welke pillen pakt gij man?!GreenDean schreef: ↑12 januari 2020, 11:35 9/11 was de zoveelste hoax die men handig gebruikt heeft om onze vrijheden nog verder drastisch in te perken.
....
Ik ga ervan uit dat +90% van de import (inclusief die hier al +1000 jaar zitten) mij wel kwaad wil doen. Dat merk ik aan hun opmerkingen, lichaamstaal en daden. Noem het intuïtie of ervaring, maar ik herken een bedreigende situatie/omgeving wanneer ik ermee geconfronteerd word en dat heeft al dikwijls mijn hachje gered. Iedereen die niet geforceerd ontkent heeft die intuïtie, die ondertussen, laat ons wel wezen, door feiten bevestigd wordt.
Omgekeerd wil ik hun, vanuit hun perspectief, ook kwaad doen, want ik wil ze hier niet. Dit is voor mij een kwestie van zelfbehoud, en op relatief korte termijn letterlijk overlevingsdrang. En met mij +90% van de autochtone westerling, alleen durft de meerderheid van die +90% het voorlopig nog niet zo duidelijk te stellen als ik.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Geen pillen. Is een mens als een ander die gewoon te veel naar TV kijkt; nooit een boek leest. Kan nog goed komen.
De meeste mensen deugen.
De meeste mensen deugen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Nog wat speculatieWimble schreef: ↑11 januari 2020, 13:56Opletten met zaken te denken of aannemelijk te achten want dat is speculatie volgens Polled!CarpeNoctem schreef: ↑11 januari 2020, 12:12Na dagen van staalhard ontkennen geeft het Iraanse regime nu toch toe dat ze het passagiersvliegtuig hebben neergehaald. Voorlopig (?) houden ze het nog op per ongeluk, wat me aannemelijk lijkt. Maar er waren toch wel wat veel tegenstanders van het regime aan boord ...
Iran keeps concocting fake news on downed jet
"This attack on PS-752 was no accident. It was a criminal act that must have been authorized by the Revolutionary Guard force that runs Tehran’s missile defenses."
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Je vergeet nog…troglodytes schreef: ↑12 januari 2020, 12:12 Geen pillen. Is een mens als een ander die gewoon te veel naar TV kijkt; nooit een boek leest. Kan nog goed komen.
De meeste mensen deugen.
• Sapiens
• .
• .
• De wereld is rond
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
of van die blauwe pillen ?
Ik denk dat Polled al aan de relatine zit van al dat speculeren hier.CarpeNoctem schreef: ↑12 januari 2020, 12:32Nog wat speculatie
Iran keeps concocting fake news on downed jet
"This attack on PS-752 was no accident. It was a criminal act that must have been authorized by the Revolutionary Guard force that runs Tehran’s missile defenses."
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Nog meer speculatie:
Hier een namenlijst van de vlucht. Volgens mij praktisch allemaal ofwel Iraniërs, ofwel mensen van Iraanse afkomst die het regime ontvlucht waren. Er zullen er daar wel enkele tussen gezeten wiens dood het regime niet slecht uitkwam ...
Hier een namenlijst van de vlucht. Volgens mij praktisch allemaal ofwel Iraniërs, ofwel mensen van Iraanse afkomst die het regime ontvlucht waren. Er zullen er daar wel enkele tussen gezeten wiens dood het regime niet slecht uitkwam ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.