Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Hier in de buurt niet. Wij wel, gans deze wijk. Maar rij de straat uit en je hebt rijwoningen zonder voortuin en met beurtelings parkeren. Het ganse centrum: niemand een eigen oprit. Allemaal gesloten bebouwing tot tegen de straat, appartementen,...
Als ik wat verder ga. Die 'blokken' op Linkeroever. Daar woont alles samen een paar duizend man. Om dan nog aan 80% met eigen oprit te komen, moogt ge veel residentiële wijken neerpoten.
Als ik wat verder ga. Die 'blokken' op Linkeroever. Daar woont alles samen een paar duizend man. Om dan nog aan 80% met eigen oprit te komen, moogt ge veel residentiële wijken neerpoten.
Vergeet die 80% maar. Ik vind geen totale cijfers, maar 1 op de 3 woont in een appartement!
https://m.hln.be/geld/economie/1-op-3-b ... ~aad9eaf6/
Dan nog iedereen die een rijwoning zonder voortuin heeft, etc.
Edit: dit zal er ook geen goed aan doen.
https://m.standaard.be/cnt/dmf20191011_04658398
https://m.hln.be/geld/economie/1-op-3-b ... ~aad9eaf6/
Dan nog iedereen die een rijwoning zonder voortuin heeft, etc.
Edit: dit zal er ook geen goed aan doen.
https://m.standaard.be/cnt/dmf20191011_04658398
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Umi schreef: ↑12 januari 2020, 05:58 In Vlaanderen heeft pakweg 80% van de bewoners een eigen oprit. https://www.standaard.be/cnt/dmf20181211_04026663
De bewering van Umi van die 80% lijkt mij inderdaad onhaalbaar. Iemand met een DS-abonnement die hier het artikel kan/wil quoten?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Volgens DS stemt 7% van de Vlamingen op het VB.CarpeNoctem schreef: ↑12 januari 2020, 13:00Umi schreef: ↑12 januari 2020, 05:58 In Vlaanderen heeft pakweg 80% van de bewoners een eigen oprit. https://www.standaard.be/cnt/dmf20181211_04026663De bewering van Umi van die 80% lijkt mij inderdaad onhaalbaar. Iemand met een DS-abonnement die hier het artikel kan/wil quoten?
Dacht enkele weken geleden gelezen te hebben dat in Vlaanderen 70 of 80% een eigen oprit had/of de mogelijkheid om de auto aan de deur te parkeren. Maar kan me vergissen, vind helaas de link ook niet meer.Fakkel schreef: ↑12 januari 2020, 09:12 @Umi: ik kan uw artikel over ruimte in Vlaanderen niet lezen, maar beweert u of het artikel werkelijk dat 80% van de Vlamingen een eigen oprit heeft?
Dat kan toch totaal niet kloppen...
Schrap iedereen in een appartement, een groot deel van de rijhuizen.
Een eigen oprit lijkt me meer iets voor de elite.
Soit & er zijn ook veel appartementen buiten de grotere steden & die hebben vaak staanplaatsen aan de deur of garageboxen. Men is ook al geruime tijd verplicht bij grote projecten ondergrondse parkeerplaats te voorzien & ook daar is er geen probleem om die te voorzien van de nodige oplaadinfrastructuur. (Zie parking Oslo airport +700 chargers...) https://www.youtube.com/watch?v=mvTxH72e7nM
ps dat artikel ging niet specifiek over die eigen oprit
80% Ook diegenen die in residentiële woonwijken met voortuintjes, garages, en opritten wonen, zullen wel eens door het centrum van een gemeente rijden, toch.
In mijn straat en bij uitbreiding in het grootste gedeelte van het gemeente-centrum, dateren bijna alle woningen van vóór de tijd dat doorsnee-gezinnen zich een autootje konden veroorloven.
Dus werden die rijhuizen indertijd gebouwd zónder garage en ze hebben ook géén voortuintjes.
Bij sommige huizen (ook het mijne) werd er later door de oorspronkelijke eigenaars, een garage ingebouwd, ten koste van de woonruimte. Maar die garages waren voorzien op de afmetingen van de kleine auto's die toen normaal waren.
De meeste jonge koppels die de laatste tijd hun intrek namen in de voormalige woningen van hun grootouders, hebben tegenwoordig véél grotere gezinswagens, die helemaal niet passen in de te kleine garages, en in veel gevallen is er ook méér dan 1 auto per gezin.
Al die auto's staan gewoon in de straten geparkeerd, soms vér van de woning.
Dit is mijn ervaring in middelgrote gemeenten, maar in de grotere steden is dit parkeerprobleem nog veel erger. Want alleen in de duurdere buitenwijken heeft men de luxe om zijn auto(s) op zijn eigendom te parkeren (hetzij oprit en/of garage).
In mijn straat en bij uitbreiding in het grootste gedeelte van het gemeente-centrum, dateren bijna alle woningen van vóór de tijd dat doorsnee-gezinnen zich een autootje konden veroorloven.
Dus werden die rijhuizen indertijd gebouwd zónder garage en ze hebben ook géén voortuintjes.
Bij sommige huizen (ook het mijne) werd er later door de oorspronkelijke eigenaars, een garage ingebouwd, ten koste van de woonruimte. Maar die garages waren voorzien op de afmetingen van de kleine auto's die toen normaal waren.
De meeste jonge koppels die de laatste tijd hun intrek namen in de voormalige woningen van hun grootouders, hebben tegenwoordig véél grotere gezinswagens, die helemaal niet passen in de te kleine garages, en in veel gevallen is er ook méér dan 1 auto per gezin.
Al die auto's staan gewoon in de straten geparkeerd, soms vér van de woning.
Dit is mijn ervaring in middelgrote gemeenten, maar in de grotere steden is dit parkeerprobleem nog veel erger. Want alleen in de duurdere buitenwijken heeft men de luxe om zijn auto(s) op zijn eigendom te parkeren (hetzij oprit en/of garage).
Dat % is feitelijk bijzaak of dat nu 60 of 80% is, het gaat erom dat het merendeel van de Vlamingen comfortabel de plaats hebben voor zonnepanelen+wallbox/laadpaal+EV.
Vandaag ook nog op gelet vanwege de reactie hier; zo'n 70km gereden over secundaire wegen & door enkele 'stads/dorp'centra. Er zijn hier feitelijk veel rijhuizen met oprit/parking/garage voor de deur. Daarnaast zijn die centra vrij klein ivg met de totaliteit van de steden/gemeenten.
Moet gezegd dat de elite dus blijkbaar in Limburg wonen . In Antwerpen zal dat uiteraard een ander beeld zijn vanwege de grotere bevolkingsdichtheid & grotere centra/lintbebouwing. Hoewel, buiten de stad was dat toch ook allemaal parking?
ps ook voor rijhuizen zijn er oplossingen
https://www.youtube.com/watch?v=QksqWRqEfy0
Het opladen van een electrische auto hoeft niet thuis te gebeuren, om te genieten van je pv-installatie.
Het zal gaan, juist zoals met electriciteitsleveranciers, die hebben ook niet allemaal een kabel tot bij jou thuis.
Als je een auto oplaadt, steek jij je badge in de machine, en die lading gebeurt dus op jou conto, en afgerekend op jou electriciteitsfactuur; dus je kan eender waar opladen, alleen het tijdstip van de dag in het oog houden.
's Maddags is het goedkoopst, snachts het duurst.
Het zal gaan, juist zoals met electriciteitsleveranciers, die hebben ook niet allemaal een kabel tot bij jou thuis.
Als je een auto oplaadt, steek jij je badge in de machine, en die lading gebeurt dus op jou conto, en afgerekend op jou electriciteitsfactuur; dus je kan eender waar opladen, alleen het tijdstip van de dag in het oog houden.
Ik geef toe dat ik dit alleen beoordeeld had vanuit mijn eigen woonomgeving.
Waarschijnlijk zal dit wel kloppen voor de provincies Limburg en West-Vlaanderen. Maar voor het gemiddelde van de 5 Vlaamse provincies samen, inclusief de dichtsbevolkte, heb ik toch nog mijn twijfels of het wel om een meerderheid gaat.
Toch prachtig, hé ! Eugène was tenminste een goede chauffeur. Ik heb hem nog persoonlijk gekend.Umi schreef: ↑12 januari 2020, 20:56 …
ps ook voor rijhuizen zijn er oplossingen
https://www.youtube.com/watch?v=QksqWRqEfy0
Dat type garages bedoelde ik dus, maar die van hem was wel extreem smal.
Zou de huidige generatie chauffeurs zoveel moeite doen om hun auto te kunnen opladen
http://www.ecloudcompany.eu/Bnhy332 schreef: ↑13 januari 2020, 09:37 Het opladen van een electrische auto hoeft niet thuis te gebeuren, om te genieten van je pv-installatie.
Belgisch bedrijf dat daar al op inzet. Ze zetten voorlopig vooral in op de leasemarkt. Maar het idee is dus om je stopcontact te gaan verhuren aan anderen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Eigenlijk, rekening gehouden met de 4.000 deeltjes in de omgevingslucht zou de stand moeten zijn.CarpeNoctem schreef: ↑10 januari 2020, 11:44 Welke auto is de properste voor het milieu?
Wat fijnstof betreft steekt een moderne diesel er met kop en schouders bovenuit. Hij zuivert zelfs de lucht.
In de omgevingslucht zitten er 4000 deeltjes per cm³. Hij haalt er daar 2500 uit.
"Wij namen de proef op de som en testten het fijnstof in de uitlaat van zowel een diesel, een benzine als een auto op CNG. En de resultaten waren verrassend: de diesel was de beste van de drie. Hij stootte 1.500 deeltjes per cm³ uit. Dat waren er maar liefst 2.500 minder dan in de omgevingslucht, die 4.000 deeltjes bevatte. "
Op:
1) Diesel (-2.500), negatieve output: 4.000 in, 1.500 out.
2) Elektrisch (0), neutraal: niets in, niets uit. (geen verbranding)
3) CNG/aardgas (1.000): positieve output: 4.000 in, 5.000 out.
4) Benzine (11.000): positieve output: 4.000 in, 15.000 out.
Maar dat kan een linkse zender als VRT niet maken natuurlijk. Ze moeten een groen karakter uitstralen.
Of hoe fake nieuws wel kan zijn...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Kijk dan naar de VTM héé ... man, man : hoe slaag je er iedere keer in alles te herleiden naar een links - rechts verhaal ... zucht ... de VRT links ... der Sigfried, Jan Becaus, Diederik Demuynck en wellicht nog veel andere voorbeelden ... zitten naar mijn bescheiden mening toch ook bij de nva ? Wat moet de VRT dan doen fake-rechtse verhalen brengen misschien (genre : illegalen kopen woning met achterstallig kindergeld)Spruitekop schreef: ↑14 januari 2020, 01:46 Maar dat kan een linkse zender als VRT niet maken natuurlijk. Ze moeten een groen karakter uitstralen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Eigenlijk is het nog veel erger dan dat. Er worden twee heel belangrijke zaken convenient weggelaten.Spruitekop schreef: ↑14 januari 2020, 01:46 Eigenlijk, rekening gehouden met de 4.000 deeltjes in de omgevingslucht zou de stand moeten zijn.
Op:
1) Diesel (-2.500), negatieve output: 4.000 in, 1.500 out.
2) Elektrisch (0), neutraal: niets in, niets uit. (geen verbranding)
3) CNG/aardgas (1.000): positieve output: 4.000 in, 5.000 out.
4) Benzine (11.000): positieve output: 4.000 in, 15.000 out.
1) Uitstoot: ter plaatse kan die dan van een elektrische wagen wel 0 zijn, in onze technofobe angstcultuur wekken we onze electriciteit nog steeds niet 100% nucleair op. Dus ook daar uitstoot.
2) Doordat een elektrische wagen loodzwaar is verslijten die veel meer banden (en remmen). En laat deze nu net de grootste veroorzaker van fijnstof zijn.
Fijnstof door banden factor 25 tov uitlaat.
Tja, had je het anders verwacht?Spruitekop schreef: ↑14 januari 2020, 01:46 Maar dat kan een linkse zender als VRT niet maken natuurlijk. Ze moeten een groen karakter uitstralen.
Positieve effecten elektrische auto op luchtkwaliteit overschat
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
De pot verwijt de ketel. Jij doet niets anders.geebee schreef: ↑14 januari 2020, 08:42Kijk dan naar de VTM héé ... man, man : hoe slaag je er iedere keer in alles te herleiden naar een links - rechts verhaal ... zucht ... de VRT links ... der Sigfried, Jan Becaus, Diederik Demuynck en wellicht nog veel andere voorbeelden ... zitten naar mijn bescheiden mening toch ook bij de nva ? Wat moet de VRT dan doen fake-rechtse verhalen brengen misschien (genre : illegalen kopen woning met achterstallig kindergeld)Spruitekop schreef: ↑14 januari 2020, 01:46 Maar dat kan een linkse zender als VRT niet maken natuurlijk. Ze moeten een groen karakter uitstralen.