Investeren in consumenten leningen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Investeren in consumenten leningen
heb de indruk dat de leningen weer langzaam wat stijgen. Het gewogen gemiddelde (bij mij)bedraagt 10,5%. Daar 30% belastingen af en er schiet nog schoon rendement over.
1 van de betrouwbaarste LO's heeft nu zelf een platform met rendement 12%: lendermarket
wel geen secondaire markt, waardoor ik nog een beetje twijfel.
1 van de betrouwbaarste LO's heeft nu zelf een platform met rendement 12%: lendermarket
wel geen secondaire markt, waardoor ik nog een beetje twijfel.
Zit nu op mintos sinds midden augustus. Tot nu toe gaat het vlot en haal ik een percentage van 10,5% op jaarbasis. De belgische fiscus komt wel nog eens langs, maar al bij al een beter rendement dan spaarboekje.
Ook een groter risico. Per ongeluk zit er 1,05 euro vast in een LO die nu in default is. Dus deze ben ik misschien kwijt.
Ik heb ook maar een account geopend op lendermarket. Daar geven ze tot nu toe 12%. En een cashback van 1% voor wat je de eerste 2 maand investeert.
Ook een groter risico. Per ongeluk zit er 1,05 euro vast in een LO die nu in default is. Dus deze ben ik misschien kwijt.
Ik heb ook maar een account geopend op lendermarket. Daar geven ze tot nu toe 12%. En een cashback van 1% voor wat je de eerste 2 maand investeert.
Op zich kunnen we hier nog niet spreken van woeker intresten. Als je weet dat grootbanken in onzen Belgenland tussen de 9% & 13% vragen voor een zakelijk kaskrediet.
Op zich zou ik het etisch wel verantwoord vinden om mensen in minder bedeelde landen zo geld te lenen.
Misschien iets om eens iets verder te onderzoeken.
Op zich zou ik het etisch wel verantwoord vinden om mensen in minder bedeelde landen zo geld te lenen.
Misschien iets om eens iets verder te onderzoeken.
Hier mijn rendement: https://www.webuildcapital.com/investing/mintos-review/
Onderaan het artikels links voor wat cashback.
Let wel op Mintos heb je risico voor insolvabiliteit van loan originator/platform en regularisatie risico.
Daarnaast in de groei van de industrie nog niet gestopt, wanneer deze stagneert kunnen de koppen beginnen rollen. Er zijn al enkele spelers die gestopt zijn vanwege de hoge rivaliteit tussen de platformen.
Als je zoekt naar een gezond alternatief voor obligaties, is Mintos uiteraard wel een goede keuze.
Blijf alleen weg van loan originators uit Kosovo. Die hebben de licentie van Monego en Iutecredit teruggetrokken. In de Filippijnen is Duterte bezig loan sharks op te doeken, dus Cashwagon zou ik ook vermijden.
Ben waarschijnlijk 1488 EUR kwijt op Kuetzal. Platform overgelaten aan nieuwe eigenaar met een strafblad van witwassing.
Onderaan het artikels links voor wat cashback.
Let wel op Mintos heb je risico voor insolvabiliteit van loan originator/platform en regularisatie risico.
Daarnaast in de groei van de industrie nog niet gestopt, wanneer deze stagneert kunnen de koppen beginnen rollen. Er zijn al enkele spelers die gestopt zijn vanwege de hoge rivaliteit tussen de platformen.
Als je zoekt naar een gezond alternatief voor obligaties, is Mintos uiteraard wel een goede keuze.
Blijf alleen weg van loan originators uit Kosovo. Die hebben de licentie van Monego en Iutecredit teruggetrokken. In de Filippijnen is Duterte bezig loan sharks op te doeken, dus Cashwagon zou ik ook vermijden.
Ben waarschijnlijk 1488 EUR kwijt op Kuetzal. Platform overgelaten aan nieuwe eigenaar met een strafblad van witwassing.
De bedrijfsstructuur van Mozzeno is wel beter opgezet dan zijn concurrenten. Ook zijn de leningen met PROTECT gedekt door een derde partij of verzekeringsagent.
Dat zal wellicht wel te maken hebben met belgische regelgeving zou ik dan denken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ben zeer goed bekend met één land waar dit soort van leningen toegelaten is. Ik gok dat deze leningen weldegelijk duurder wordt aangerekend aan de eindklant dan wat jij ervan ziet...
Kan je wat meer vertellen welk land en de intresten.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat zijn inderdaad woekerintresten
Geeft Mintos de 30% roerende voorheffing zelf aan?
Lanius schreef: ↑8 januari 2020, 10:07 Zit nu op mintos sinds midden augustus. Tot nu toe gaat het vlot en haal ik een percentage van 10,5% op jaarbasis. De belgische fiscus komt wel nog eens langs, maar al bij al een beter rendement dan spaarboekje.
Alles wat buiten Belgie is zelf in te vullen op het jaarlijks briefje.TimDe schreef: ↑24 januari 2020, 21:46 Geeft Mintos de 30% roerende voorheffing zelf aan?
Lanius schreef: ↑8 januari 2020, 10:07 Zit nu op mintos sinds midden augustus. Tot nu toe gaat het vlot en haal ik een percentage van 10,5% op jaarbasis. De belgische fiscus komt wel nog eens langs, maar al bij al een beter rendement dan spaarboekje.
Estate Guru believer.
Voor mintos heel gemakkelijk tax report op te vragen. Je ziet dan welke interesten je hebt verdient, en die aangeven zeker; Daar gaat dan 30% van af.
Beste Be-Usa
Is dit gelukt?
Is dit gelukt?
Be_Usa schreef: ↑25 september 2019, 20:42 Ergens ander op dit forum (belastingssoep-t26406.html?hilit=p2p#p392136) vond ik het volgende voor een Degiro rekening, ik denk dat ik het ook zo ga proberen voor mijn Mintos account.
ik heb dit gedaan, zowel voor Mintos en lendermarket; Wel nog geen bericht ontvangen per post dat dit gelukt is (maar dat zou 90 dagen kunnen duren)