CPI - Care Property Invest
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: CPI - Care Property Invest
keuzedividend zie https://carepropertyinvest.be/
Wat zouden jullie kiezen? Dividend in cash of effecten?
Herinvesteringsprijs is 21,726. Huidige koers 23,90.
Herinvesteringsprijs is 21,726. Huidige koers 23,90.
Nog een bijkomende vraag:
Hoe weet ik hoeveel nieuwe aandelen ik kan kopen aan 21,726?
Ratio bruto cash dividenduitkering per effect: EUR 0,72
Ratio netto cash dividenduitkering per effect: EUR 0,612
Aangezien ik nu 112 aandelen heb van CPI: 112*0.612=68,544 dus 3 veronderstel ik dan? Wat gebeurt er dan met het restbedrag? Wordt dit dan gewoon uitbetaald?
Hoe weet ik hoeveel nieuwe aandelen ik kan kopen aan 21,726?
Ratio bruto cash dividenduitkering per effect: EUR 0,72
Ratio netto cash dividenduitkering per effect: EUR 0,612
Aangezien ik nu 112 aandelen heb van CPI: 112*0.612=68,544 dus 3 veronderstel ik dan? Wat gebeurt er dan met het restbedrag? Wordt dit dan gewoon uitbetaald?
Wanneer je het bedrag wil herinvesteren in CPI is het uiteraard beter om dat via keuzedividend in aandelen te doen dan cash uit te laten betalen want via aandelen heb je korting op de prijs en je vermijdt ook transactiekosten.
Bij het keuzedividend van CPI krijg je 2 nieuwe aandelen per 71 aandelen in je bezit. De rest krijg je in cash uitbetaald. In jouw geval is dat dus 2 nieuwe aandelen + 25,09 Euro cash.
( 112-71=41
41*0,612= 25,092 )
Bij het keuzedividend van CPI krijg je 2 nieuwe aandelen per 71 aandelen in je bezit. De rest krijg je in cash uitbetaald. In jouw geval is dat dus 2 nieuwe aandelen + 25,09 Euro cash.
( 112-71=41
41*0,612= 25,092 )
-
- Full Member
- Contacteer:
Heb ik het goed, dat je op 1 april ( ex coup 10) aandeelhouder moest zijn om een (keuze)dividend te kunnen genieten?
Iemand een idee waarom er vandaag meer dan 5% stijging is?
+19,2% even...
Het viel mij al op toen ze naar €27 gingen. Een paar dagen terug had KBC het koersdoel op €27 gezet dus zag ik daarin de reden van de stijging. Een uur later zie ik dat ze opeens boven €30 noteren
De meeste recente investering is van 6 augustus in Zeist (NED). Maar daar zie ik niet direct de reden waarom het opeens even boven de 30 ging.
Volgens de tijd komt het door recessievrees waardoor industriële aandelen zakken en defensieve dividend aandelen stijgen. Kan echter moeilijk geloven dat CPINV alleen daardoor even naar €31 ging. Ook het volume was groot voor CPINV.
De meeste recente investering is van 6 augustus in Zeist (NED). Maar daar zie ik niet direct de reden waarom het opeens even boven de 30 ging.
Volgens de tijd komt het door recessievrees waardoor industriële aandelen zakken en defensieve dividend aandelen stijgen. Kan echter moeilijk geloven dat CPINV alleen daardoor even naar €31 ging. Ook het volume was groot voor CPINV.
CPINV heeft er een mooie rit opzitten in 2019. Het nieuwe jaar begint alvast met een nieuwe (private) kapitaalronde @29 EUR peraandeel. (https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... perty.aspx)
In dit soort gevallen plaats ik een aankooporder dat onder de 29 EUR ligt.
Misschien een domme vraag, maar is dit nieuws positief of negatief voor de aandeelhouders?sintorama schreef: ↑15 januari 2020, 13:55 CPINV heeft er een mooie rit opzitten in 2019. Het nieuwe jaar begint alvast met een nieuwe (private) kapitaalronde @29 EUR peraandeel. (https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... perty.aspx)
Tja beiden he.
Het is voor de bestaande aandeelhouder slecht nieuws in die zin dat je aandeelhoudersschap kleiner geworden is. Je was al maar een scampi en nu ben je helemaal een grijze garnaal. De garnalen mochten niet meedoen met de kapitaalronde.
Anderzijds, de geslaagde kapitaalronde geeft aan dat er (doorgaans zeer goed geinformeerde) partijen zijn die in het bedrijf willen investeren aan 29 EUR per aandeel, slechts een fractie onder de huidige beurskoers. Dat is een signaal dat het aandeel niet overgewaardeerd is. Bovendien dient het geld om een nieuwe investering te doen die meer winst moet betekenen op termijn, waar de garnaaltjes dan toch weer van profiteren.
Het is voor de bestaande aandeelhouder slecht nieuws in die zin dat je aandeelhoudersschap kleiner geworden is. Je was al maar een scampi en nu ben je helemaal een grijze garnaal. De garnalen mochten niet meedoen met de kapitaalronde.
Anderzijds, de geslaagde kapitaalronde geeft aan dat er (doorgaans zeer goed geinformeerde) partijen zijn die in het bedrijf willen investeren aan 29 EUR per aandeel, slechts een fractie onder de huidige beurskoers. Dat is een signaal dat het aandeel niet overgewaardeerd is. Bovendien dient het geld om een nieuwe investering te doen die meer winst moet betekenen op termijn, waar de garnaaltjes dan toch weer van profiteren.
-
- Full Member
- Contacteer:
15/01/2020 8:29:39
Care Property verhoogt kapitaal
(ABM FN) Care Property heeft twee woonzorgcentra in Bergen en Bernissart aangekocht na een kapitaalverhoging. Dit meldde de zorgvastgoedinvesteerder woensdagochtend in een persbericht.
Care Property heeft zijn kapitaal met 33,6 miljoen euro verhoogd door de uitgifte van ongeveer 1,3 miljoen nieuwe aandelen. De uitgifteprijs was circa 26,87 euro per aandeel.
“Deze verwerving betreft een aanzienlijke uitbreiding van onze Belgische portefeuille, niet alleen wat betreft de waarde van het vastgoed en de capaciteit ervan, maar ook qua geografische invulling”, aldus CEO Peter Van Heukelom van Care Property in een toelichting.
Aangezien er een private plaatsing van Care Property Invest-aandelen op til staat is de handel in het aandeel tijdelijk geschorst, aldus Care Property.
Door: ABM Financial News.
pers@abmfn.be
Redactie: +32(0)78 486 481
15/01/2020 12:11:33
Succesvolle plaatsing nieuwe aandelen Care Property
(ABM FN) Care Property heeft met succes ongeveer 1,13 miljoen nieuwe aandelen geplaatst aan 29,00 euro per stuk. Dit meldde de zorgvastgoedinvesteerder woensdag.
Care Property heeft de nieuwe aandelen uitgegeven om de aankoop van twee woonzorgcentra in Wallonië te betalen.
De handel van het aandeel Care Property Invest werd vanochtend naar aanleiding van deze private plaatsing geschorst en zal nu volgens het bedrijf zo spoedig mogelijk weer worden hervat.
pers@abmfn.be
2 verschillende prijzen bij de plaatsing 26,87 en 29 euro
Welke te geloven?
Care Property verhoogt kapitaal
(ABM FN) Care Property heeft twee woonzorgcentra in Bergen en Bernissart aangekocht na een kapitaalverhoging. Dit meldde de zorgvastgoedinvesteerder woensdagochtend in een persbericht.
Care Property heeft zijn kapitaal met 33,6 miljoen euro verhoogd door de uitgifte van ongeveer 1,3 miljoen nieuwe aandelen. De uitgifteprijs was circa 26,87 euro per aandeel.
“Deze verwerving betreft een aanzienlijke uitbreiding van onze Belgische portefeuille, niet alleen wat betreft de waarde van het vastgoed en de capaciteit ervan, maar ook qua geografische invulling”, aldus CEO Peter Van Heukelom van Care Property in een toelichting.
Aangezien er een private plaatsing van Care Property Invest-aandelen op til staat is de handel in het aandeel tijdelijk geschorst, aldus Care Property.
pers@abmfn.be
Redactie: +32(0)78 486 481
15/01/2020 12:11:33
Succesvolle plaatsing nieuwe aandelen Care Property
(ABM FN) Care Property heeft met succes ongeveer 1,13 miljoen nieuwe aandelen geplaatst aan 29,00 euro per stuk. Dit meldde de zorgvastgoedinvesteerder woensdag.
Care Property heeft de nieuwe aandelen uitgegeven om de aankoop van twee woonzorgcentra in Wallonië te betalen.
De handel van het aandeel Care Property Invest werd vanochtend naar aanleiding van deze private plaatsing geschorst en zal nu volgens het bedrijf zo spoedig mogelijk weer worden hervat.
pers@abmfn.be
2 verschillende prijzen bij de plaatsing 26,87 en 29 euro
Welke te geloven?
Volgens CPI zelf was de uitgifteprijs €26,8671327902923.
(Bron: https://carepropertyinvest.be/wp-conten ... art-nl.pdf).
(Bron: https://carepropertyinvest.be/wp-conten ... art-nl.pdf).
Moeilijk te zeggen. Men zal het totale plaatje moeten maken, inclusief de bankkosten die gepaard zouden gaan met een kapitaalsverhoging waaraan bestaande aandeelhouders kunnen deelnemen. Veronderstel dat het uiteindelijk positief zal zijn voor de aandeelhouders, omdat aandeelhouderswaarde creeeren nu eenmaal één van de taken is van een vennootschap.