De toepassing van de Bogleheads Investement Principles in Belgie
TIP
Re: De toepassing van de Bogleheads Investement Principles in Belgie
Wat is hier nu concreet de impact van? Heeft iemand de FSMA al gecontacteerd om verduidelijking?
Bij lancering rekende Binck ook 1.32% aan, en heeft later gewijzigd naar 0.12%. Niks belet hen om bij nieuwe inzichten of controle terug naar 1.32% te gaan.
En het retroactief te moeten toepassen...
Laatst gewijzigd door B7H4long op 16 januari 2020, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Een fonds is een bedrijf; met statuten en jaarrekeningen etc. Het is "onafhankelijk" .
(Tegenvoorbeeld: een tak21 is geen afzonderlijk bedrijf. Het is een deel de verzekeringsmaatschappij, samen met alle andere activiteiten: andere tak21, andere levensverzekeringen. Het is niet onmogelijk dat het een het ander subsidieert. )
Een fonds heeft dikwijls meerdere klassen: distributie/kapitaliserend, in EUR/USD/GBP/..., Met andere aankoopkosten, met andere lopende jaarlijkse kosten, op een ander beurs, voor een ander land met verschillende wetgeving. Er is een strategie, een pool van assets, ... De klassen worden op verschillende manieren aan de man gebracht; hebben verschillende isin code, dezelfde of andere tickers
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Van Bolero heb ik nog geen nieuws ontvangen maar ik ben intussen ook in contact met Vanguard in de hoop dat zij iets kunnen betekenen. Met z'n allen geraken we er hopelijk wel uit, zoniet vrees ik dat VWCE voor Belgen niet interessant is.