Beleggen, hoe begin je er aan?
TIP
Re: Beleggen, hoe begin je er aan?
Kan het ook zijn dat er een minimum aankoopbedrag moet zijn? Door de verdeling van mijn fondsen zou ik €40 aankopen van Vector Navigator C1, maar die blijft open staan. Ik vind deze voorwaarde wel nergens in hun fiches terug...annetje schreef: ↑10 januari 2020, 11:26 Op de 5e van de maand worden de orders naar de beurs gestuurd. Maar dit was nu een zondag.
Hierdoor werden de orders pas op de 6e verstuurd. Afhankelijk van het uur worden de fondsen dezelfde dag of enkele dagen later gekocht. Dit is normaal gezien per fonds terug te vinden op de site van Keytrade.
Er is ook een verschil tussen de dag dat jij de fondsen ziet verschijnen en de achterliggende koopdatum. Per fonds kan je een aankoopdocument terugvinden via de site (beveiligde omgeving) met daarop alle details.
Soms zijn er fondsen die maar 1 keer per week gekocht kunnen worden. In het verleden was Merclin zo'n voorbeeld. Geen idee of er nu ook zo'n fondsen in het Keyplan zitten.
Het enige waar ik weet van heb, is 25 euro per keer je belegd (per maand/kwartaal...).
Als ik de grafiek bekijk, heb ik de indruk dat het dagelijks noteert.
Misschien eens bij Keytrade informeren ?
Als ik de grafiek bekijk, heb ik de indruk dat het dagelijks noteert.
Misschien eens bij Keytrade informeren ?
Er zal wel iets met Vector zijn. Bij mij staat ie ooo nog open.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als je belegt wordt er verondersteld dat je geld hebt. 20-30 duizend euro.
Met jou 100 euro ga je niets bereiken.
Met jou 100 euro ga je niets bereiken.
100 euro is inderdaad misschien wat weinig, maar je hebt zeker geen 20-30 duizend euro nodig om te beginnen.
Met 1000 euro eerste instap zit je zeker goed.
En dan stap je met 1000 Euro in op een zeer slecht moment (zoals nu) bam!Beewee schreef:100 euro is inderdaad misschien wat weinig, maar je hebt zeker geen 20-30 duizend euro nodig om te beginnen.
Gespreid beleggen.
En wat is het probleem met 100€ voor u en ik? De procenten zijn gelijk of je met 10 of met 100000€ belegt.
Waarom is het nu een zeer slecht moment om in te stappen?
Beleggen, hoe begin je er aan?
Dat ligt eraan inderdaad maar de GOGI scores laten zien dat het voor het merendeel van de fondsen een STOP is.Polled schreef:Waarom is het nu een zeer slecht moment om in te stappen?
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
GOGI scores zijn niet meer of niet minder dan een poging tot market timing.
Good luck with that.
Good luck with that.
GOGI-scores zijn zo tenies ...
Antwoord van Keytrade:
Beste,
Bedankt voor uw bericht.
Als gevolg van een wijziging bij de uitgever van het fonds, hebben de uitvoeringen van de orders van Vector vertraging.
Deze orders zullen vanaf vandaag worden uitgevoerd. U zal dus binnen enkele werkdagen de bevestiging van de uitvoering moeten kunnen terugvinden.
Vriendelijke groeten,
Frederik De Boes
Keytrade Bank, Belgian branch of Arkéa Direct Bank SA (France)
Vorstlaan 100 Boulevard du Souverain
B-1170 Brussel
De GoGi scores hebben voor het meerdendeel van het 2019 een STOP getoond.
Wie de GoGi scores gevolgd heeft vorig jaar heeft 10-20-30% verloren tov de andere beleggers.
De GoGi volgers zitten reeds een jaar of zo met cash en misten zo misschien het beste jaar uit hun beleggingscarriere.
De beursen moeten al met 25% dalen, opdat de GoGi volgers een positief resultaat zouden hebben; in de veronderstelling dat GoGi en GoGi invers dan een GO zouden geven. Maar wie gaat zijn cash dat hij opzij gezet heeft tijdens een heel jaar investeren als de berus juist 25% gedaald is?
Ja, ik denk dat 2019 duidelijk getoond heeft wat GoGi waard is.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Bij een belegging voor de lange termijn mag je alleen maar instappen als de koersen in mekaar gestuikt zijn.
Nu maken we het omgekeerde mee: een parabolische stijging die steeds gevolgd wordt door een daling.
Kijk maar naar deze en de vorige parabolische stijging op de grafiek van de S&P. De hele wereld doet de S&P min of meer na.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.