De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Loopt de winstgevendheid in de US evenredig op met de beurskoers? Daar heb je je antwoord.
Weet niet wat je precies bedoelt, maar de bedrijven in Amerika zijn natuurlijk van betere kwaliteit: hogere marges en sterkere groei. Het aandeel van Financials, Utilities en Energy is samen ook een stuk groter in de MSCI Europe vergeleken met de MSCI USA. Dus misschien zijn dat de redenen dan. De forward P/E voor de MSCI Europe is 14,6 (eind december) en 18,8 voor de MSCI USA.
Ik ben blij dat ik in mijn portefeuille het gewicht van Amerikaanse aandelen fors opgetrokken heb. Zit nu aan ong. 50/50.
Ik ben blij dat ik in mijn portefeuille het gewicht van Amerikaanse aandelen fors opgetrokken heb. Zit nu aan ong. 50/50.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Daar komt nog de politieke onzekerheid in Europa bij: twijfels over het voortbestaan van de Europese Unie en de euro, de Brexit, de migrantencrisis, de opkomst van populistische partijen, zwakke en onstabiele regeringen overal.
Toch hou ik nog een groot deel Europa in portefeuille voor het geval de toestand in de Verenigde Staten hard zou verslechteren en die in Europa hard zou verbeteren. Je weet nooit natuurlijk. Ik streef naar een globaal evenwicht: 40% Europa, 40% Amerika en 20% Azië.
Toch hou ik nog een groot deel Europa in portefeuille voor het geval de toestand in de Verenigde Staten hard zou verslechteren en die in Europa hard zou verbeteren. Je weet nooit natuurlijk. Ik streef naar een globaal evenwicht: 40% Europa, 40% Amerika en 20% Azië.
Al mijn Belgen zijn ferm omlaag gegaan terwijl mijn Amerikanen verticaal gaan.
Ik hou mijn hart vast. De Amerikaanse beurzen kunnen toch niet iedere dag opnieuw een nieuw record neerzetten?
Soms ben je toch wel heen tegenstrijdig.Yaris schreef: ↑22 januari 2020, 19:29 Daar komt nog de politieke onzekerheid in Europa bij: twijfels over het voortbestaan van de Europese Unie en de euro, de Brexit, de migrantencrisis, de opkomst van populistische partijen, zwakke en onstabiele regeringen overal.
Europa ziet er niet goed uit maar europa kan er wel goed uitkomen dus hou ik dit aan.
Zelfde als: de techaandelen gaan zeker te hoog maar ik koop wel in want je weet maar nooit.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Idd mijn CSPXkes zijn goed aan het groeien!
Nja, dat lijkt zo omdat je de amerikaanse politiek automatisch minder kent. De perikelen rond de afzetting van het ongeleide projectiel dat zich POTUS mag noemen door een slecht democratisch systeem, het ontbreken van een sociaal vangnet waardoor elke crisi dubbel zo hard toeslaat, een populistische partijd die meer dan 50% van de senaat bevolkt, een enorm overgecompliceerd rechts- en democratisch systeem dat tot immobiliteit en conservatisme leidt, armoede, ongelijkheid,...
Laatst gewijzigd door sintorama op 22 januari 2020, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
@Crassus: de winnaars van vandaag kunnen de verliezers van morgen zijn en omgekeerd. Zoals het niet goed is al je geld in één aandeel te steken is het ook niet goed alles in één regio te beleggen.
Het lijkt vooral dat je echt overal in wil zitten, je
had toch meer dan 40 fondsen?
Het lijkt me eerder op fomo + te veel spreiding.
Spreiding heeft maar tot een zeker punt nut, daarna is er steeds minder meerwaarde aan.
Maar hopelijk gaat het je goed, ieder zijn ding. Het begon hier trouwens heel stil te worden op de beurs vandaag, opvallend
had toch meer dan 40 fondsen?
Het lijkt me eerder op fomo + te veel spreiding.
Spreiding heeft maar tot een zeker punt nut, daarna is er steeds minder meerwaarde aan.
Maar hopelijk gaat het je goed, ieder zijn ding. Het begon hier trouwens heel stil te worden op de beurs vandaag, opvallend
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Ik heb die indruk ook Crassus. Yaris is een twijfelaarke!
Ik heb mijn strategie uitgeschreven en daarin staat, maximaal 10 lijnen.
And stick to the plan!
Ik heb mijn strategie uitgeschreven en daarin staat, maximaal 10 lijnen.
And stick to the plan!
Daar heb je een punt. Er zijn heel wat studies over gedaan. Indien je via directe lijnen belegt verhoogt een extra lijn diversificatie/risicospreiding.
Als ik mij niet vergis dacht ik dat dit optimaal werkte tot een 20 tal lijnen daarna werd dit effect steeds minder.
Als ik mij niet vergis dacht ik dat dit optimaal werkte tot een 20 tal lijnen daarna werd dit effect steeds minder.
Zolang de winst en omzet, elk kwartaal stijgt met de koers, is er toch geen probleem….bij enkele stijgt de koers zelfs te traag….
Maar allicht zal er wel eens een klein dipje komen…
Amerikanen hebben nu eenmaal een neus voor toekomst, Europeanen voor het verleden…
Trump praat op TV wel over extra steenkoolmijnen, voor zijn goedgelovige kiezers, maar zijn regering /staten steunt/subsidieert intussen wel windmolens, zonneparken, waterstof projecten… (idem met Obama-care….)..
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Welke amerikanen zou je dan moeten hebben ?
Ik heb enkel Berkshire en technologie via een fonds.
Misschien toch eens Disney kopen.