Holdings
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Holdings
Carnaygee schreef: ↑11 januari 2020, 08:21 Als ik dit zo lees zit er nog veel opwaarts potentieel in de beurskoers van Sofina,althans volgens mijn -bescheiden- mening:
https://www.tijd.be/tech-media/technolo ... 97823.html
Sofina 4x, Brederode 1x, Gbl 2x volgens "Tips om binnen tien jaar te oogsten". Uw bescheiden mening is meer dan welkom. Ik weet niet of ik nog tien jaar zal leven; ik ga er maar even vanuit. Ik verkoop deze holdings niet meer, ik heb ze wel verkocht; niet slim! Maar we leren elke dag meer....
Jozefien1969 schreef: ↑ Ik verkoop deze holdings niet meer, ik heb ze wel verkocht; niet slim!
Ik heb Brederode in mijn portefeuille en 2019 gaf een goed resultaat.Jozefien1969 schreef: ↑18 januari 2020, 22:02 Sofina 4x, Brederode 1x, Gbl 2x volgens "Tips om binnen tien jaar te oogsten". Uw bescheiden mening is meer dan welkom. Ik weet niet of ik nog tien jaar zal leven; ik ga er maar even vanuit. Ik verkoop deze holdings niet meer, ik heb ze wel verkocht; niet slim! Maar we leren elke dag meer....
Verkocht....maar je kunt ht nog steeds terugkopen?
Doemdenkers die aanraden om defensieve aandelen zoals Sofina (dat intussen al 121 jaar bestaat) na een forse stijging te verkopen, verkondigen dezelfde illusie, het einde van de wereld, als de getuige van Jehova.
Beurs makelaar /banken doen dit gewoon om omzet te creëren, met een heleboel goedgelovige volgelingen
Mocht Sofina 5 jaar op rij zakken, zoals ons Belgische wereldster aandeel (= koers van 2013), dan verkocht ik het ook wel (allicht al na 2 jaar daling...)
Beurs makelaar /banken doen dit gewoon om omzet te creëren, met een heleboel goedgelovige volgelingen
Mocht Sofina 5 jaar op rij zakken, zoals ons Belgische wereldster aandeel (= koers van 2013), dan verkocht ik het ook wel (allicht al na 2 jaar daling...)
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Het nadeel voor degenen die willen kopen is dat Brederode, Sofina en sinds kort zelfs GBL rond all time high niveau's noteren.
Ackermans zit daar nog niet aan, maar gaat ook die kant op en zat deze week al aan een jaarrecord.
Waarde van Sofina gestegen naar 227 EUR p/a. Noteert tegen de slotkoers van vandaag (210) dus tegen een korting van 7,5%
https://www.tijd.be/ondernemen/financie ... 00520.html
https://www.tijd.be/ondernemen/financie ... 00520.html
Mooi, Sofina aan 210€ = aan maal 5 sedert ik ze kocht in 2004. En dan tellen we 16 opeenvolgende jaren van dividenduitkeringen er nog niet eens bij.
En als je ook nog eens brederode bezit oogt het nog mooier gezien sofina daar de grootste positie is.
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
Brederode heb ik nog langer in bezit dan Sofina Carnaygee (met dank aan Prof. Em. van der Elst), maar - off topic - dit soort “kruisbestuivingen” hoeft niet echt voor mij als LT belegger die streeft naar holding diversificatie.
Tip voor wie de Tijd van dit WE gemist heeft : ga naar de bib en blader eens door de aandelen voor 2020 bijlage. De Belgische holdings die in dit topic het meest aan bod komen worden allen besproken met cijfers en grafieken 2014 - 2019.
Ook de min en max koersen over die jaren zijn netjes Opgelijst, idem dividenden.
Lees dat eerst en kom dan pas discuteren hier of een Belgische holding nu al dan niet “duur” is. Of ween je de ogen uit je hoofd dat je niet eerder hebt gekocht...
Tip voor wie de Tijd van dit WE gemist heeft : ga naar de bib en blader eens door de aandelen voor 2020 bijlage. De Belgische holdings die in dit topic het meest aan bod komen worden allen besproken met cijfers en grafieken 2014 - 2019.
Ook de min en max koersen over die jaren zijn netjes Opgelijst, idem dividenden.
Lees dat eerst en kom dan pas discuteren hier of een Belgische holding nu al dan niet “duur” is. Of ween je de ogen uit je hoofd dat je niet eerder hebt gekocht...
Ik vermoed dat vele aandelen al een hele tijd all time high staan.
Stapte je er vorig jaar niet in, dan mistte je een rendement van minimaal 20%.
Ik denk dat je er steeds in kunt stappen omdat de fundamenten momenteel goed zijn, en Brederode is een holding om lange tijd te behouden...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Jonie, dat ‘’wereldsteraandeel” ging over bier? Vtec, ik ween nog steeds achteraf, als ik alles wist vooraf! Maar helaas ik kan pas leren achteraf. Kort samengevat voor een leek zoals ik : Koop Belgische holdings wanneer ze een beetje omlaag gaan, ze doen het gemiddeld beter dan holdings in andere landen. Er zijn uitzonderingen maar die ga ik hier niet vertellen aangezien ik een leek ben.
Voor de beginnende beleggers ( zoals ik ) U leest beter wat een Carnaygee en consorten te hebben vertellen. Zij hebben meer ervaring.
Voor de beginnende beleggers ( zoals ik ) U leest beter wat een Carnaygee en consorten te hebben vertellen. Zij hebben meer ervaring.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Jonie, dat ‘’wereldsteraandeel” ging over bier?
Vtec, ik ween nog steeds achteraf, als ik alles wist vooraf! Maar helaas ik kan pas leren achteraf.
Kort samengevat voor een leek zoals ik : Koop Belgische holdings wanneer ze een beetje omlaag gaan, ze doen het gemiddeld beter dan holdings in andere landen. Er zijn uitzonderingen maar die ga ik hier niet vertellen aangezien ik een leek ben.
Vtec, ik ween nog steeds achteraf, als ik alles wist vooraf! Maar helaas ik kan pas leren achteraf.
Kort samengevat voor een leek zoals ik : Koop Belgische holdings wanneer ze een beetje omlaag gaan, ze doen het gemiddeld beter dan holdings in andere landen. Er zijn uitzonderingen maar die ga ik hier niet vertellen aangezien ik een leek ben.
Sofina en Prosus gekocht, Wendel verkocht.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Hal trust kwam gisteren met een stand van zaken:NAV bedraagt164€.Een beetje te laag ,gezien HAL de niet genoteerde deelnemingen wel héél conservatief in de boeken zet.Is zeker 169€ waard maar dit terzijde.Het dividend stijgt van 5.1€ naar 5.8€.(Enkel belgische R.V).De koers zou naar 150€ moeten nu .Dat betekent een korting van 10% wat correct zou zijn.Met Boskalis,Coolblue zit daar heel wat potentieel.Halfweg 2020 zal de verkoop van grandvision afgerond worden waarna HAL over 40% casch zal beschikken.Hal is (terug) koopwaardig.
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.