Verhuurprijs bepalen appartement
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Verhuurprijs bepalen appartement
Momenteel hebben wij een appartement op het oog om te kopen en vervolgens te verhuren.
Vraagprijs: 200.000 €
Aankoopprijs waarop we hopen: 180.000 €
Registratierechten + notaris: ~ 20.000 €
In totaal komen we dus op 200.000 € ongeveer.
Het appartement is in zeer goede staat (bouwjaar 2008), dus geen aanpassingen nodig.
Oppervlakte ongeveer 90m2 en rustige ligging.
Wij dachten aan een verhuurprijs van 650 € - 700 € per maand.
Dit is een ROI van ongeveer 3,5% - 4% per jaar, meerwaarde niet meegerekend.
(Ik reken op 10 maanden verhuur per jaar, dus leegstand en andere kosten meegerekend).
Is dit een correcte verhuurprijs of moeten we hoger mikken?
Vraagprijs: 200.000 €
Aankoopprijs waarop we hopen: 180.000 €
Registratierechten + notaris: ~ 20.000 €
In totaal komen we dus op 200.000 € ongeveer.
Het appartement is in zeer goede staat (bouwjaar 2008), dus geen aanpassingen nodig.
Oppervlakte ongeveer 90m2 en rustige ligging.
Wij dachten aan een verhuurprijs van 650 € - 700 € per maand.
Dit is een ROI van ongeveer 3,5% - 4% per jaar, meerwaarde niet meegerekend.
(Ik reken op 10 maanden verhuur per jaar, dus leegstand en andere kosten meegerekend).
Is dit een correcte verhuurprijs of moeten we hoger mikken?
Re: Verhuurprijs bepalen appartement
Heb je de volgende website van de vlaamse overheid al geprobeerd?
https://huurschatter.be
https://huurschatter.be
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Kijk naar gelijkaardige appartementen in de buurt. Als je te veel vraagt gaan de potentiële huurders ergens anders.
Gebruik de huurschatter van de Vlaamse overheid, zoals hierboven reeds vermeld!
Aan de hand van de door u ingegeven parameters zal de schatter u een prijsvork geven voor een correcte huurprijs, gebaseerd op actuele huurprijzen van zeer vergelijkbare woningen in de buurt.
Vermits registratie van het huurcontract verplicht is in Vlaanderen, geeft de huurschatter u een perfect beeld van wat een correcte prijs is voor wat u wenst aan te bieden: ze kennen immers alle huurprijzen van andere woningen.
Gedaan met nattevingerwerk, dus.
Aan de hand van de door u ingegeven parameters zal de schatter u een prijsvork geven voor een correcte huurprijs, gebaseerd op actuele huurprijzen van zeer vergelijkbare woningen in de buurt.
Vermits registratie van het huurcontract verplicht is in Vlaanderen, geeft de huurschatter u een perfect beeld van wat een correcte prijs is voor wat u wenst aan te bieden: ze kennen immers alle huurprijzen van andere woningen.
Daarmee kom ik uit op ongeveer 750 € per maand.inquirer schreef: ↑23 januari 2020, 10:20 Gebruik de huurschatter van de Vlaamse overheid, zoals hierboven reeds vermeld!
Misschien toch het proberen waard om aan die prijs te verhuren.
Er vanuit gaande dat je een correcte huurder hebt ( je weet dat nooit op voorhand,en een slechte huurder heb je er zomaar nog ni uit ) kan je beter iets minder huur vragen. Zo zal hij niet snel iets anders en beter gaan zoeken...
Leegstand / opkuis enz. kost je altijd rendement.
Kijk wel welke verschillende soorten huurkontrakten van termijn er zijn.
Leegstand / opkuis enz. kost je altijd rendement.
Kijk wel welke verschillende soorten huurkontrakten van termijn er zijn.
Het lijkt me juist geen goed idee om een lagere huurprijs te vragen.
Ik woon in een appartementsgebouw, en in de statuten staat dat de huurprijs om de 5 jaar 50 euro moet stijgen.
Nu zitten we op 850 euro.
Een van de appartementen werd goedkoper verhuurd, aan 600 of 650, juist weet ik het niet meer. Resultaat : dat appartement is volledig afgeleefd !
Misschien toeval, maar ik denk dat de lagere huurprijs ander volk aantrekt.
Ik woon in een appartementsgebouw, en in de statuten staat dat de huurprijs om de 5 jaar 50 euro moet stijgen.
Nu zitten we op 850 euro.
Een van de appartementen werd goedkoper verhuurd, aan 600 of 650, juist weet ik het niet meer. Resultaat : dat appartement is volledig afgeleefd !
Misschien toeval, maar ik denk dat de lagere huurprijs ander volk aantrekt.
Een lage prijszetting zoals 650 euro/maand zal marginalen (sorry van de uitdrukking maar is wel belangrijk om te weten) aantrekken. Daarmee moet je voorzichtig zijn.
Mag ik weten in welke gemeente het gelegen is?
Mag ik weten in welke gemeente het gelegen is?
De huurschatter schat op basis van de gekende huurprijs van zeer vergelijkbare woonsten in de buurt (zelfde gebouw, zelfde wijk, zelfde lay-out, ligging, oriëntatie, etc.), dus de opgegeven prijs is sowieso correct.TrX schreef: ↑23 januari 2020, 10:54Daarmee kom ik uit op ongeveer 750 € per maand.inquirer schreef: ↑23 januari 2020, 10:20 Gebruik de huurschatter van de Vlaamse overheid, zoals hierboven reeds vermeld!
Misschien toch het proberen waard om aan die prijs te verhuren.
Persoonlijk neem ik altijd net middenin de prijsvork die geschat wordt, dan heb je zeker dat je een gemiddelde prijs vraagt. Huurders kennen huurschatter.be ook, en als ze zien dat je het maximum vraagt, verwachten ze vaak ook de kwaliteit van een nieuwbouw, en voor die 10 euro wil ik niet na 2 weken al moeten horen dat er iemand moet langskomen omdat er een schroefje weg is uit een keukenkast bv, ik zeg maar wat!
jeetje, ik schrik me een hoedje van die huurprijzen voor een appartement zeg. Ik dacht dat je voor 750 al een huis huurde. 850 voor een appartement te huren vind ik wel heeeeeeel veel
Ben ik blij dat ik een huis gekocht heb... ik betaal minder af voor de lening dan dat.

Ben ik blij dat ik een huis gekocht heb... ik betaal minder af voor de lening dan dat.
Je moet in sommige regio's eens gaan rondkijken je zou verschieten. In Brussel betaal je bijvoorbeeld al gauw 1000 euro voor een vrij klein appartementje indien je niet in een bouwval wilt gaan zitten
.

-
- Newbie
Dus betaalbare woningen trekken alleen marginalen aan? Alle al die spaargidsers die elke euro omdraaien zijn dan marginalen?
Die argumenten maken enkel gierige geldvretende verhuurder die maar al te graag de marktprijs bepalen.
Geen wonder dat meerdere mensen in mijn omgeving liever kopen.
In Gent betaal je toch ook al snel 750 euro voor een appartementje met 2 slaapkamers.NS2SN schreef:Je moet in sommige regio's eens gaan rondkijken je zou verschieten. In Brussel betaal je bijvoorbeeld al gauw 1000 euro voor een vrij klein appartementje indien je niet in een bouwval wilt gaan zitten.
Zimmo leert mij dat een huis met 2 slaapkamers huren rond de 850 euro/maand zit.
Ik zou daar ook voor kopen. Maar sommige mensen kunnen niet sparen en hebben dus geen startkapitaal. Vaak wordt er toch al snel 40.000 euro verwacht als je wil kopen.
Nee, niet alleen marginalen. Als je geluk hebt een jong koppel die het beste voor heeft maar van zodra die een kapitaaltje hebben of de relatie is stabiel beginnen die ook rond te kijken om te kopen.Idoitlikekingsdo schreef:Dus betaalbare woningen trekken alleen marginalen aan? Alle al die spaargidsers die elke euro omdraaien zijn dan marginalen?
Die argumenten maken enkel gierige geldvretende verhuurder die maar al te graag de marktprijs bepalen.
Ik wil niet veralgemenen maar het is wel een vaststaand feit dat OCMW-hangers zich geroepen voelen bij appartementen/huizen onder de 650 euro. Test het eens zou ik zeggen

In mijn familie heb ik 2 nonkels die een huis verhuren. Hun prijzen liggen ook in die klasse. Ze zeggen beiden (los van elkaar) dat de meerderheid die langskomt nieuwe Belgen zijn. Als het dan echte Vlamingen zijn zijn het toch ook niet de meest fantastische huurders hoor.
-
- Newbie
Zover ik weet, maatschappelijk werkers in onze familie, worden de huren van die ocmwers als eerste betaald wanneer ze in bemiddeling terecht komen. Dus gegarandeerd uw geld. Daarbij er zitten heel wat veel te brave kneusekes bij het ocmw ook die gewoonweg onderdrukte mensen zijn die niet beter weten en in de naieviteit gehouden worden.Kevva schreef: ↑23 januari 2020, 19:43Nee, niet alleen marginalen. Als je geluk hebt een jong koppel die het beste voor heeft maar van zodra die een kapitaaltje hebben of de relatie is stabiel beginnen die ook rond te kijken om te kopen.Idoitlikekingsdo schreef:
Dus betaalbare woningen trekken alleen marginalen aan? Alle al die spaargidsers die elke euro omdraaien zijn dan marginalen?
Ik wil niet veralgemenen maar het is wel een vaststaand feit dat OCMW-hangers zich geroepen voelen bij appartementen/huizen onder de 650 euro. Test het eens zou ik zeggen
In mijn familie heb ik 2 nonkels die een huis verhuren. Hun prijzen liggen ook in die klasse. Ze zeggen beiden (los van elkaar) dat de meerderheid die langskomt nieuwe Belgen zijn. Als het dan echte Vlamingen zijn zijn het toch ook niet de meest fantastische huurders hoor.
Ik ken mensen met meer geld die elke dag met hun vuil schoenen binnenkomen en weinig respect hebben voor hetgeen ze hebben. Hoe zouden ze dan met jouw goed omgaan?
Een bepaalde groep afschrijven als teen of tander is niet correct. Procentueel en statistisch gezien kan u wel gelijk hebben maar voor zover ik weet word in het onderzoeken van deze feiten weinig verdiend en dus ook niet gedaan.
Terzijde, Ik vind een appartement met 2 slaapkamers voor 850 wel erg veel geld. Beetje schandalig eigenlijk. Gaat om een appartement he... niet om een huisje buiten de stad. Schandalig dat je zo durft te handelen. Rijk zijn stinkt niet zeggen ze. Op deze manier vind ik van wel. Snap nog altijd niet waarom men deze vicieuze cirkel blijft betreden. Bitterheid word gecreëerd, het is aan ons ieder om te kiezen of we de citroen uitknijpen of niet.
U kan ook kiezen aan een sociaal bedrag te verhuren aan uw neven of nichten of kennissen. Hopelijk zullen ze de lagere huurprijs en vrijgevigheid appreciëren en uw goed respecteren.