De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Elk nieuwsfeit van de laatste 10 jaar kon aanzet zijn tot een stevige correctie want we zitten al 10 jaar in die 'all time high'. Als je het lang genoeg blijft herhalen zal het natuurlijk ooit wel een keer uitkomen...
Kheb schrik jongens!
Wat vervloek ik mezelf dat ik heel de bullmarket heb gemist, en pas ben ingestapt 2019.
Ik was al aan het investeren, maar liet het doen door derden. Een gigantische fout.
En nu ga ik mogen inleveren omdat ik bijna op de piek heb ingekocht. Offcourse.
Wat vervloek ik mezelf dat ik heel de bullmarket heb gemist, en pas ben ingestapt 2019.
Ik was al aan het investeren, maar liet het doen door derden. Een gigantische fout.
Wd zijn 2 procent omlaag gegaan vandaag na een stijging van hoeveel maanden? Als je hier al schrik van krijgt laat je je geld beter op een spaarrekening.
Hopelijk die langverwachte correctie, maar eerlijk, ik vrees dat het van korte duur gaat zijn.
Waarom? Vs beweegt minder emotioneel dan de anderen, vix index piekt even maar hecht daar weinig geloof aan. Zoals vaker gezegd, er is geen beter alternatief dan de beurs momenteel.
Wat doe je er anders mee?
Waarom? Vs beweegt minder emotioneel dan de anderen, vix index piekt even maar hecht daar weinig geloof aan. Zoals vaker gezegd, er is geen beter alternatief dan de beurs momenteel.
Wat doe je er anders mee?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Sintorama, uw vorige berichten waren niet echt vrolijk. Maar waarschijnlijk wel wijs! We gaan -19% afwachten, -20% is toch ietwat teveel! Met dank voor uw inzicht.
Al wie nu al wit weg trekt bij een daling van 2% kan best al zijn beleggingen verkopen en alles veilig op een spaarrekening laten staan. In dat geval is de beurs niets voor u.
Laat ons zien waar we binnen 2 weken staan. Ik heb in elk geval nog cash om te investeren.
Laat ons zien waar we binnen 2 weken staan. Ik heb in elk geval nog cash om te investeren.
https://awealthofcommonsense.com/2014/0 ... ket-timer/Lerre schreef: ↑27 januari 2020, 21:43 Kheb schrik jongens!
Vreemd 4% verlies vandaag voor de diagnosticaproducenten (biocartis en curetis) door het coronavirus. Ik verwachtte juist een positieve correlatie tussen een virusuitbraak en de vraag naar de diagnostica apperatuur (unyvero A50 & ydilla).
In de US hadden ze met CODX wel de juiste reactie:
https://finance.yahoo.com/news/co-diagn ... 41151.html
In de US hadden ze met CODX wel de juiste reactie:
https://finance.yahoo.com/news/co-diagn ... 41151.html
Laatst gewijzigd door Tycoon op 27 januari 2020, 23:44, 3 keer totaal gewijzigd.
Vreemde opmerking wel dat het vandaag een zware dag is.
Er zijn gewoon enkele procenten afgegaan, wat ga je doen wanneer er nog eens 20% afgaat ?
Denk trouwens dat de meeste mensen hier al even met hun geld aan de kant staan en wachten op een correctie.
En de meesten wisten dat bij de minste tegenslag we plots in een daling/correctie terecht zouden komen en deze keer is dat het coronavirus.
Benieuwd hoe het morgen verder gaat, hopelijk gaat er nog een dikke 20% van de koersen af.
Heel toffe opmerking ... de wereldeconomie mag in elkaar storten zodat jij een paar honderd euro winst kan maken ...
Ik kan ook zoiets hoor : hopelijk stijgt de beurs tot ongekende hoogtes en sta jij aan de kant te bleiten omdat je er bent uitgestapt ...
Elke beurs gaat op en neer. Vrijdag een nieuw record, gisteren -2%. Inderdaad nog altijd +2% tov van het begin van het jaar. Niemand weet wat de directe toekomst brengt.Lerre schreef: ↑27 januari 2020, 21:43 Kheb schrik jongens!
Aandelenbeurzen hebben gemiddeld elk jaar een correctie van -10%, die zich gemiddeld om de drie jaar uitdiept tot -20% per jaar. Iedere belegger kan erop rekenen dat ze tijdens hun beleggings carrières een of meerdere keren -50% zullen gaan.
Er zijn verschillende manieren om met die volatiliteit van de beurzen om te gaan. Een ervan is om een gepaste portefeuille op te bouwen met een portie voor de lange termijn groei (de aandelen) en een deel stabiliteit (obligaties en anderen). Een portefeuille is gepaste als hij het juiste niveau van risico heeft (wat je kan, moet en wil nemen) ; een portefeuille die je toelaat om goed te slapen.
Gisteren gingen de euro obligaties met zo'n 1/2 percent omhoog, ongeveer +1,3% dit jaar.
De post hierboven lijkt me een indicatie dat je portefeuille te agressief is en je er misschien goed aan doet om hem in evenwicht te brengen met jou risiconiveau. Als je vandaag aandelen verloop t heb je nog altijd winst.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 28 januari 2020, 08:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Hou je rustig, was enkel wat luchtige conversatie aan het maken, ik ben niet van plan iets te doen wanneer er een 20% of meer daling is.karine schreef: ↑27 januari 2020, 23:36Vreemde opmerking wel dat het vandaag een zware dag is.
Er zijn gewoon enkele procenten afgegaan, wat ga je doen wanneer er nog eens 20% afgaat ?
Denk trouwens dat de meeste mensen hier al even met hun geld aan de kant staan en wachten op een correctie.
En de meesten wisten dat bij de minste tegenslag we plots in een daling/correctie terecht zouden komen en deze keer is dat het coronavirus.
Benieuwd hoe het morgen verder gaat, hopelijk gaat er nog een dikke 20% van de koersen af.
Het valt me op in vergelijking met andere forums hoeveel cynische oude mensen hier wonen, en hoe ongelooflijk pietje precies iedereen zo graag wil zijn.