VGP
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: VGP
VGP gaat nog eens 150 miljoen euro ophalen bij brede publiek. Concreet rekensommetje: 400 miljoen euro per jaar aan closings om te herinvesteren (net cash proceeds), 150 miljoen euro met een obligatie of Schuldschein-lening en je komt op 550 miljoen euro aan geïnvesteerde kapitaal. Waar men mikte op 505k vierkante meter in aanbouw (was vroeger de target als ik mij niet vergis) ligt dat cijfer dichter tegen de 700k wat ca. 40 miljoen euro aan huurinkomsten per jaar vertegenwoordigt. Mij zou het niet verwonderen als men volgend jaar tegen de 800k gaat zitten. Mooie groei, want zonder die groei is het aandeel meer dan fair gewaardeerd.
Weer een obligatie. Op zich geen slechte voorwaarde, maar m.i. ben je beter af door het aandeel te kopen.
https://www.tijd.be/ondernemen/vastgoed ... 83675.html
https://www.tijd.be/ondernemen/vastgoed ... 83675.html
-
- Hero Member
- Contacteer:
De 92 lonkt
YTD zitten we tegen de 56% à 57% wat buitengewoon goed is gezien het rustige koersverloop. We zijn benieuwd waar dit eindigt
YTD zitten we tegen de 56% à 57% wat buitengewoon goed is gezien het rustige koersverloop. We zijn benieuwd waar dit eindigt
Heb op de emissie van de nieuwe oblig. ingetekend. Gevraagd 15.000 eur en 9000 gekregen.
(bolero)
(bolero)
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik heb 48.000,00 gevraagd en 12.000,00 gekregen (Belfius). Het resultaat hangt van de bank af: 60% met Bolero en 25% met Belfius. Is dat normaal?
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Men zit opnieuw niet stil bij VGP: na de obligatie-uitgifte (150 miljoen euro), een Schuldscheen-lening (100 miljoen euro) en het recycleren van honderden miljoenen (130 miljoen in november, 96 miljoen in juli en 103 miljoen euro in april) eigen geïnvesteerd kapitaal staat de teller op meer dan 580 miljoen euro aan middelen die geherinvesteerd worden in de pipeline. Op een market cap van 1.70 miljard euro kan dat tellen!
De Tijd:
Zesde transactie voor joint venture Allianz-VGP
Nog een late toevoeging aan onze blog. De ontwikkelaar van logistieke parken VGP VGP0,22% laat weten dat zijn joint venture met Allianz Real Estate een zesde transactie heeft uitgevoerd. Daarbij werden 13 logistieke gebouwen, gelegen in Duitsland en Tsjechië, overgedragen aan de joint venture. Het aankoopbedrag bedroeg 232 miljoen euro. De bruto-opbrengst bedraagt circa 130 miljoen euro.
VGP heeft de opbrengst gebruikt op een kortlopende bankschuld van 50 miljoen euro terug te betalen. De rest zal het bedrijf aanwenden om zijn ontwikkelingspijplijn uit te breiden. Lees: om nieuwe bouwgrond aan te kopen en bestaande projecten in aanbouw en nieuwe projecten te financieren.
Het systeem waarbij VGP logistieke gebouwen overdraagt aan de joint venture met Allianz is het ei van Columbus. Het laat VGP toe verder uit te breiden zonder al te vaak vers geld te hoeven ophalen.
De Tijd:
Zesde transactie voor joint venture Allianz-VGP
Nog een late toevoeging aan onze blog. De ontwikkelaar van logistieke parken VGP VGP0,22% laat weten dat zijn joint venture met Allianz Real Estate een zesde transactie heeft uitgevoerd. Daarbij werden 13 logistieke gebouwen, gelegen in Duitsland en Tsjechië, overgedragen aan de joint venture. Het aankoopbedrag bedroeg 232 miljoen euro. De bruto-opbrengst bedraagt circa 130 miljoen euro.
VGP heeft de opbrengst gebruikt op een kortlopende bankschuld van 50 miljoen euro terug te betalen. De rest zal het bedrijf aanwenden om zijn ontwikkelingspijplijn uit te breiden. Lees: om nieuwe bouwgrond aan te kopen en bestaande projecten in aanbouw en nieuwe projecten te financieren.
Het systeem waarbij VGP logistieke gebouwen overdraagt aan de joint venture met Allianz is het ei van Columbus. Het laat VGP toe verder uit te breiden zonder al te vaak vers geld te hoeven ophalen.
Ik stond erbij en keek er naar ... deze trein heb ik gemistGroeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑27 november 2019, 10:46 De 92 lonkt
Trein gemist, waarom? De vraag die je moet stellen is hoe huidige waardering zich verhoudt tov andere vastgoedbedrijven in de logistieke sector (WDP, Montea etc).
-
- Hero Member
- Contacteer:
Iedereen focust op WDP en in mindere mate Montea. Nu beide erg prijzig zijn (ze moeten een hoog dividend uitkeren, dus als ze willen groeien is dat via KV's of pure verwatering voor bestaande aandeelhouders) zou het mij niet verbazen dat beleggers de switch maken naar VGP. Je ziet dat ook meer en meer aan de grafiek de laatste maanden. WDP blijft achter op VGP. Heb zelf beide in pf, maar ik weet nu al welk een er het meeste kans maakt om double-digit rendementen te laten zien de komende jaren. VGP -> 5% FFO yield (recurrente netto inkomsten, niet de nettowinst want die bevat revaluation gains op closings aan JV) & 30% groei (laten we het conservatief houden) dus 35% return zonder re-rating. Bij WDP is dat in totaal rond de 12%, nog altijd heel mooi maar het verschil in compounding zal wel duidelijk wordenJhn schreef: ↑28 november 2019, 21:52Ik stond erbij en keek er naar ... deze trein heb ik gemistGroeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑27 november 2019, 10:46 De 92 lonkt
Bij VGP zetten ze er na de recente spurt blijkbaar de rem op. Nochtans geen buitensporige volumes in de handel ervan.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Heet van de naald: in een korte update voor de volledige jaarcijfers van 2020 geeft VGP aan dat het een record nettowinst heeft geboekt van 190-210 miljoen euro !!! De nettowinst van vorig jaar was 121M EUR en de CEO gaf eerder aan op de AV dat er geen garantie was dat dit niveau zou worden overstegen, het hing af van de prime yields en andere factoren (KBCS rekende op 129M nettowinst).
De Groep zal de financiële resultaten voor het jaar 2019 op 28 februari 2020 publiceren.
Daarnaast werden er voor 53.3M EUR aan nieuwe lease overeenkomsten getekend. Voor 2020 is CEO Jan Van Gent erg optimistisch.
Over de eerste 10m haalde men voor 39.3 miljoen euro aan extra huurinkomsten binnen, dat wil dus zeggen dat er de laatste 2m nog 14 miljoen euro is bijgekomen.
ON-GE-LO-FE-LIJK...
2020 wordt het jaar van VGP, geen twijfel over mogelijk.
Positie is nu 30% van de buy and hold portefeuille, geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt te verkopen. Wie weet kopen we zelf wat bij Laat de 100 maar komen...
De Groep zal de financiële resultaten voor het jaar 2019 op 28 februari 2020 publiceren.
Daarnaast werden er voor 53.3M EUR aan nieuwe lease overeenkomsten getekend. Voor 2020 is CEO Jan Van Gent erg optimistisch.
Over de eerste 10m haalde men voor 39.3 miljoen euro aan extra huurinkomsten binnen, dat wil dus zeggen dat er de laatste 2m nog 14 miljoen euro is bijgekomen.
ON-GE-LO-FE-LIJK...
2020 wordt het jaar van VGP, geen twijfel over mogelijk.
Positie is nu 30% van de buy and hold portefeuille, geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt te verkopen. Wie weet kopen we zelf wat bij Laat de 100 maar komen...
Mooi! Heb zelf een bescheiden positie op VGP.
Klets, 7% erbij. De 100 (wat nog altijd een goeie waardering zou zijn) is heel kortbij.
VGP is veruit mijn grootste positie, +- 50% van mijn vastgoedportefeuille en 20% van mijn totale portefeuille. Met deze vooruitgang zal het nog wel wat meer zijn.
VGP is veruit mijn grootste positie, +- 50% van mijn vastgoedportefeuille en 20% van mijn totale portefeuille. Met deze vooruitgang zal het nog wel wat meer zijn.
Ik zag het ook net gebeuren toen ik deze morgen mijn portfolio bekeek. Eerste gedacht was een mooie beweging van de Europese markt maar blijkbaar was het enkel mijn positie in VGP.