VGP
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: VGP
Huurinkomsten vorig jaar ruwweg 52% opgelopen, evenveel als de beurskoers. Qua waardering dus niet duurder geworden. Groei is zelfs versneld: 14M leases erbij de laatste 2 maanden, versus 39.3M over de eerste 10 maanden. Ik dacht zelf dat ze gingen uitkomen op 45% groei, maar het is dus veel meer geworden. Prime yields voor hun vastgoed zullen ook aantrekkelijk blijven (rente is gestabiliseerd), maar voor dit jaar gaan ze dus hoger zitten dan ik had voorzien (35% groei in mijn waardering). Koersdoel voor dit jaar is voor mij 130+ gegeven een groeivoet van 40%. Ben benieuwd bij opening extra pakketje gekocht; ik koop liever winnaars en dan zeker in het segment van logistiek vastgoed. Kijk alvast uit naar de AV in mei!
-
- Hero Member
- Contacteer:
KBCS gaat model voor VGP herbekijken (De Tijd)
De vastgoedanalisten van KBC Securities juichen de sterke resultaten van VGP toe. De ontwikkelaar van logistieke parken stelde gisteren een nettowinst tussen 190 en 210 miljoen euro in het vooruitzicht voor 2019. Dat is niet alleen veel meer dan over 2018, maar overtreft ook ruim de gemiddelde verwachting van analisten (114 miljoen volgens Bloomberg).
‘Dit toont andermaal aan dat het bedrijf over een portefeuille van hoge kwaliteit beschikt die langetermijnkasstromen oplevert', zeggen Wido Jongman en Joachim Vansanten.
Een ander sterk punt is dat VGP zijn investeringen kan uitbreiden dankzij het recycleren van cash. Dat gebeurt door geregeld parken te verkopen aan de joint venture met Allianz. Aangezien de grondbank op een hoog niveau blijft, is ook het toekomstig ontwikkelingspotentieel verzekerd.
De analisten gaan hun model herbekijken en handhaven in afwachting hun koopadvies en koersdoel van 85 euro.
De vastgoedanalisten van KBC Securities juichen de sterke resultaten van VGP toe. De ontwikkelaar van logistieke parken stelde gisteren een nettowinst tussen 190 en 210 miljoen euro in het vooruitzicht voor 2019. Dat is niet alleen veel meer dan over 2018, maar overtreft ook ruim de gemiddelde verwachting van analisten (114 miljoen volgens Bloomberg).
‘Dit toont andermaal aan dat het bedrijf over een portefeuille van hoge kwaliteit beschikt die langetermijnkasstromen oplevert', zeggen Wido Jongman en Joachim Vansanten.
Een ander sterk punt is dat VGP zijn investeringen kan uitbreiden dankzij het recycleren van cash. Dat gebeurt door geregeld parken te verkopen aan de joint venture met Allianz. Aangezien de grondbank op een hoog niveau blijft, is ook het toekomstig ontwikkelingspotentieel verzekerd.
De analisten gaan hun model herbekijken en handhaven in afwachting hun koopadvies en koersdoel van 85 euro.
Analisten...na de feiten steeds goed in staat om aan te geven waarom hun koersdoel volstrekt fout was.
KBCS sloeg hier toch nagels met koppen. Ok, de zaken gaan nog beter dan voorzien, maar de analist waarover we spreken heeft sinds lange tijd een koopadviezen gemeld voor VGP, en sinds kort een houdadvies. Ze zitten er dus 'boenk' op!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Tiens, ik dacht dat jij nochtans zei: VGP, te mijden; Aedifica strong buy. Tja, als je kijkt naar welke het meeste groeit op eigen kracht (dus zonder dilutive effect voor aandeelhouders) en welke tegen redelijke multiples wordt gewaardeerd is het vrij duidelijk... Beide stevig vasthouden is de boodschap.
Laatst gewijzigd door Groeiaandelenfavoriet2014 op 29 januari 2020, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Aedifica en VGP zitten allebei in mijn portfolio met een stevige positie. Nog geen spijt van gehad.
Het betreft één van de vele gratis posities (verkocht na verdubbeling) Naast MSFT, d'Ieteren, DSM, Corbion, AED, NN, BABA, Alphabet, MCD en nog ettelijke anderen, ben ik tegenover deze posities extra streng of eerder zalvend.Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑29 januari 2020, 15:17 Tiens, ik dacht jij nochtans zei: VGP, te mijden; Aedifica strong buy. Tja, als je kijkt naar welke het meeste groeit op eigen kracht (dus zonder dilutive effect voor aandeelhouders) en welke tegen redelijke multiples wordt gewaardeerd is het vrij duidelijk...
In dit geval de tweede optie. Laat ons gewoon genieten van deze gratis geldstromen, die me dunkt nog helemaal niet ten einde zijn...
-
- Hero Member
- Contacteer:
+10.1% nu, groot verkooporder weggevreten
-
- Hero Member
- Contacteer:
Maw, als door het coronavirus dit aandeel een klap krijgt ... sta dan klaar om in te slaan.
Spaargidsers hou u klaar
Spaargidsers hou u klaar
Huurinkomsten zijn het gevolg van langetermijncontracten. Een virus gaat daar niets aan veranderen. Sterker nog: misschien moeten er plots massa's mondmaskers, desinfectiemiddelen, geneesmiddelen etc opgeslagen worden....
-
- Hero Member
- Contacteer:
Had zover nog niet gedacht, Sintorama
Anyway, VGP was vroeger een pak risicovoller dan nu. Nu hebben ze 4 grote inkomstenstromen: JV (huurinkomsten), JV (herwaarderingswinsten), beheerfees (JV en eigen pf).
Ook niet vergeten dat de huurtermijnen toenemen naar 8.8j versus 7.8j een jaar geleden. Kan je niet onderschatten: duidelijk pluspunt voor logistiek vastgoed waar de leases 5j duren. Balansmatig blijven ze erg gezond dankzij de sublieme samenwerking met Allianz en cash recycling. De landbank laat verdere groei toe. En nog belangrijker: de laatste 2 maanden van 2019 kwamen er voor 14 miljoen euro aan leases bij terwijl het over de eerste 10 maanden 39.3 miljoen was. CEO had al op de AV laten uitschijnen dat de groei aan het versnellen was. Opnieuw heeft hij woord gehouden.
Wat wil je als saaie belegger nog meer hebben: aantrekkelijke waardering, visibiliteit en groei zoals een hedendaags techbedrijf
Ben alvast benieuwd naar de nieuwe koersdoelen van JP Morgan, KBCS en ING.
Anyway, VGP was vroeger een pak risicovoller dan nu. Nu hebben ze 4 grote inkomstenstromen: JV (huurinkomsten), JV (herwaarderingswinsten), beheerfees (JV en eigen pf).
Ook niet vergeten dat de huurtermijnen toenemen naar 8.8j versus 7.8j een jaar geleden. Kan je niet onderschatten: duidelijk pluspunt voor logistiek vastgoed waar de leases 5j duren. Balansmatig blijven ze erg gezond dankzij de sublieme samenwerking met Allianz en cash recycling. De landbank laat verdere groei toe. En nog belangrijker: de laatste 2 maanden van 2019 kwamen er voor 14 miljoen euro aan leases bij terwijl het over de eerste 10 maanden 39.3 miljoen was. CEO had al op de AV laten uitschijnen dat de groei aan het versnellen was. Opnieuw heeft hij woord gehouden.
Wat wil je als saaie belegger nog meer hebben: aantrekkelijke waardering, visibiliteit en groei zoals een hedendaags techbedrijf
Ben alvast benieuwd naar de nieuwe koersdoelen van JP Morgan, KBCS en ING.
Een dividend! Oh wait... Misschien zit er opnieuw een forse dividendverhoging in de pijplijn zoals vorig jaar.Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑30 januari 2020, 09:11 Wat wil je als saaie belegger nog meer hebben: aantrekkelijke waardering, visibiliteit en groei zoals een hedendaags techbedrijf
Wat de visibiliteit betreft: dit mag beter maar dat komt vanzelf als het groeitempo zich blijft voortzetten.
Bart Van Malderen weet waar hij zijn centjes moet steken...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vroeger wilde men zeker niet in de kijker lopen . Website is professioneler geworden, meer PR, ze zitten in een EPRA ETF, je kan hun projecten volgen...sintorama schreef: ↑30 januari 2020, 09:22Een dividend! Oh wait... Misschien zit er opnieuw een forse dividendverhoging in de pijplijn zoals vorig jaar.Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑30 januari 2020, 09:11 Wat wil je als saaie belegger nog meer hebben: aantrekkelijke waardering, visibiliteit en groei zoals een hedendaags techbedrijf
Wat de visibiliteit betreft: dit mag beter maar dat komt vanzelf als het groeitempo zich blijft voortzetten.
Bart Van Malderen weet waar hij zijn centjes moet steken...
Dividendverhoging vermoed ik minder dan de stijging van de huurinkomsten, ca. een kleine 30% erbij is mijn verwachting. Vorig jaar keerden ze 80% uit van hun recurrente inkomsten (dus niet gebaseerd op nettowinst). Ze willen 40%-60% hanteren dus groeitempo van dividend zal de eerste drie jaar wat lager zijn dan stijging van huurinkomsten. Maar ik heb liever dat ze hun niet-GVV status blijven hanteren...
Visibiliteit is toch al fors met meer dan 250 partijen die hun panden huren.
-
- Hero Member
- Contacteer:
De 100 aangetikt, ondersteund door stevige bied. We blijven ondertussen wachten op de analistenrapporten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.