nieuwe federale regering
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Als bewoner van een eersteklas boerengat heb ik me al meermaals afgevraagd of dat kleine pensioen nu werkelijk zo een groot probleem is als de politici laten uitschijnen.
In "mijn" boerengat is de gemiddelde leeftijd 43 jaar, er zijn dus heel wat 60 (en veel meer) plussers bij en ik heb absoluut niet de indruk dat deze groep iets te kort komt, als ik mijn ouders mag geloven hebben velen van hen ook effectief hard gewerkt - zij horen dan ook niets te kort te komen en verdienen een comfortabele "oude dag". Ook de statistieken tonen aan dat de ouderen gemiddeld de rijkste bevolkingsgroep zijn.
Vroeg me af of deze situatie vergelijkbaar is met de meer ontwikkelde gebieden in Vlaanderen.
Ook het argument van de kost van een rusthuis is niet echt relevant - dacht dat de gemiddelde verblijfsduur ergens 2-3 jaar is.
Game changer voor dat beperkte pensioen is wellicht het al dan niet bezitten van een eigen woning (in deftige staat) ... echter meen ik dat iemand met een normale loopbaan/levenswijze toch wel in staat moet zijn om deze te verwerven.
Diegenen die door oprechte omstandigheden toch in de problemen komen kunnen dan rekenen op ons sociale systeem waar ik met veel plezier belastingen voor betaal - op voorwaarde dat men deze efficiënt en correct toepast.
Een argument dat ik wel kan begrijpen is dat de pensioenen in onze buurlanden, inclusief lagere belastingen, hoger liggen. Deze overheden zijn dus meer performant dan de Belgische.
In "mijn" boerengat is de gemiddelde leeftijd 43 jaar, er zijn dus heel wat 60 (en veel meer) plussers bij en ik heb absoluut niet de indruk dat deze groep iets te kort komt, als ik mijn ouders mag geloven hebben velen van hen ook effectief hard gewerkt - zij horen dan ook niets te kort te komen en verdienen een comfortabele "oude dag". Ook de statistieken tonen aan dat de ouderen gemiddeld de rijkste bevolkingsgroep zijn.
Vroeg me af of deze situatie vergelijkbaar is met de meer ontwikkelde gebieden in Vlaanderen.
Ook het argument van de kost van een rusthuis is niet echt relevant - dacht dat de gemiddelde verblijfsduur ergens 2-3 jaar is.
Game changer voor dat beperkte pensioen is wellicht het al dan niet bezitten van een eigen woning (in deftige staat) ... echter meen ik dat iemand met een normale loopbaan/levenswijze toch wel in staat moet zijn om deze te verwerven.
Diegenen die door oprechte omstandigheden toch in de problemen komen kunnen dan rekenen op ons sociale systeem waar ik met veel plezier belastingen voor betaal - op voorwaarde dat men deze efficiënt en correct toepast.
Een argument dat ik wel kan begrijpen is dat de pensioenen in onze buurlanden, inclusief lagere belastingen, hoger liggen. Deze overheden zijn dus meer performant dan de Belgische.
In De afspraak opperde men zonet voor een regering van experten. Doe maar. En gelijk voor de komende 10 jaar.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
dag groen camouflagejasje van die Joachim Koens gaan nog eerder versleten zijn dan er een nieuwe federale regering komt, m.i. komt er nooit nog een regering
Dat is nu al als je België verlaat: overstappen aan de grens in een andere trein op een ander spoor (soms met verschillende spoorbreedte) en dan, vooraleer ie vertrekt: bijbetalen als je nog verder wil naar Amsterdam of naar Parijs. Waarom kunnen ze niet gewoon 1 ticket verkopen voor de ganse trip en gewoon doorrijden aan de grens?costaadeje schreef: ↑29 januari 2020, 16:00 Voor de voorstanders van een onafhankelijke republiek Vlaanderen: Dat is wat NVA wil:
(...)
– Splitsing NMBS in regionale bedrijven.
In het Brusselse knooppunt moet zowat iedereen overstappen of andere tarieven betalen te gek voor woorden.
Of ze kunnen de treinen in Wallonië rechts laten rijden en in Vlaanderen links
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Dat is wat de Sovjets gedaan hebben. Doel: bij invasie D troepenbewegingen moeilijk maken.
Overigens: zodra de trein de taalgrens oversteekt zit je alleszins in een (vijandig) vreemd land.
Breaking: informateurs Joachim Coens en Georges-Louis Bouchez zijn onverwacht naar de koning gegaan. Normaal gezien liep hun opdracht pas volgende week dinsdag af. Waarom de informateurs nu vervroegd opnieuw naar de koning zijn gegaan is nog onduidelijk. Zouden ze hun opdracht teruggeven?
-
- Newbie
Misschien dat joachim coens zijn belachelijk frakske gaat afgeven aan de koning. Dat zou het enige nuttige zijn
IWDA IWRD TGET TRET VUSA
ZE hebben beiden hun C4 gekregen, niet meer dan dat
Bart de Wever zou het nu in zijn eentje mogen doen van de Koning
( geheime info uit het paleis )
Bart de Wever zou het nu in zijn eentje mogen doen van de Koning
( geheime info uit het paleis )
-
- Newbie
uiteindelijk zullen ze het vlaams blok moeten binnenpakken, want de volgende verkiezing komen die massaal aan de macht
IWDA IWRD TGET TRET VUSA
Stof voor een film 'De laatste dagen van Pompeï'.
De lange doodstrijd van een on-staat.
De lange doodstrijd van een on-staat.
In een persbericht laat het Paleis weten dat de informateurs hun eindverslag hebben uitgebracht en de koning een einde heeft gesteld aan hun opdracht. Wat de volgende zet van de koning wordt is nog onduidelijk.
-
- Newbie
Nu, als ze er weer ene zoeken met zo'n clown-frakske aan, moeten ze niet lang zoeken. Urbanus heeft er zo nog een hoop over van koko-flanel.
IWDA IWRD TGET TRET VUSA