Poll: GSM - prepaid of abonnement
Re: Poll: GSM - prepaid of abonnement
Ik zit tussen de 5-7 GB per maand en dat gaat vreemd genoeg steeds maar de lucht in.
Proximus stopt met fon. Bron : mededeling op proximus faktuur.
Binnenkort dus in het buitenland geen toegang meer maar wel nog altijd in België op Smart-wifi hotspots van Proximus.
Voor mijn part is dat geen verlies. Ik moet nog de eerste fon hotspot ontdekken als ik in een ander land ben.
Binnenkort dus in het buitenland geen toegang meer maar wel nog altijd in België op Smart-wifi hotspots van Proximus.
Voor mijn part is dat geen verlies. Ik moet nog de eerste fon hotspot ontdekken als ik in een ander land ben.
't Kan verkeren.
Ik ben jarenlang "jaloers" geweest op Proximus, omdat die tenminste zo slim waren om met een internationaal netwerk mee te liften. Dat gooien ze er nu dus uit.
Ondertussen heeft Telenet de roaming open gegooid en ik heb er al veel plezier van gehad, onder andere in Zwitserland, Oostenrijk en Nederland. Inderdaad... daardoor heb ik niet veel mobiele data nodig.
Ik ben jarenlang "jaloers" geweest op Proximus, omdat die tenminste zo slim waren om met een internationaal netwerk mee te liften. Dat gooien ze er nu dus uit.
Ondertussen heeft Telenet de roaming open gegooid en ik heb er al veel plezier van gehad, onder andere in Zwitserland, Oostenrijk en Nederland. Inderdaad... daardoor heb ik niet veel mobiele data nodig.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dixit, hoe werkt die telenet roaming voor vast internet dan in buitenland?
Ik vermoed dat hij de gratis roaming bedoelt die iedere operator moet doorvoeren binnen Europa.
Ik heb het eens nagekeken op de website en er is alleen 'roaming' voor de VOO spots in Brussel en Wallonie.
Ze hebben geen vergelijkbaar systeem met FON dat in het buitenland gebruik van wifi toelaat.
Ik heb het eens nagekeken op de website en er is alleen 'roaming' voor de VOO spots in Brussel en Wallonie.
Ze hebben geen vergelijkbaar systeem met FON dat in het buitenland gebruik van wifi toelaat.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb ook die mail gekregen. Maar als ik die smart-wifi wil activeren met de Proximus-app op mijn telefoon krijg ik een foutmelding dat de sim-kaart niet van Proximus is? Dat zal wel, ik zit met mijn gsm bij Base.
Zijn er hier nog mensen met Proximus-internet maar een andere provider voor GSM?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Is er eigenlijk al iemand die die nieuwe simkaart van MV ontvangen heeft?
In het voorjaar kregen we daar een mail van. We zijn ondertussen al november maar heb sindsdien niets meer gehoord.
In het voorjaar kregen we daar een mail van. We zijn ondertussen al november maar heb sindsdien niets meer gehoord.
Unleashed (MV en JIM) heeft indertijd aan iedereen dat bericht gestuurd maar heeft nog maar weinig simkaarten vervangen.
Ik heb er hier in de familie een stuk of vier in omloop en slechts 1 werd vervangen.
Aamgezien ze nu al overgeschakeld zijn naar hun nieuw platform vermoed ik dat de huidige simkaarten die in gebruik zijn nog voldoen. Als je op de 1299 gaat kijken naar je nummer staat dat al op naam van Unleashed en dus zijn ze al actief als Full MVNO>
Volgens het verhaal van Unleashed zouden de simkaarten die geschikt waren voor het nieuwe platform ook ineens behouden kunnen blijven bij de overstap naar Orange..
Maar of dat al dan niet correct gecommuniceerd was zullen we pas later aan de weet komen, vrees ik.
Ik heb er hier in de familie een stuk of vier in omloop en slechts 1 werd vervangen.
Aamgezien ze nu al overgeschakeld zijn naar hun nieuw platform vermoed ik dat de huidige simkaarten die in gebruik zijn nog voldoen. Als je op de 1299 gaat kijken naar je nummer staat dat al op naam van Unleashed en dus zijn ze al actief als Full MVNO>
Volgens het verhaal van Unleashed zouden de simkaarten die geschikt waren voor het nieuwe platform ook ineens behouden kunnen blijven bij de overstap naar Orange..
Maar of dat al dan niet correct gecommuniceerd was zullen we pas later aan de weet komen, vrees ik.
Je moet gewoon met Proximus Smart Wifi connecteren zoals je hiervoor met een andere modem of hotspot zou verbinden, dus vanuit je telefoon. Wifi punten zoeken, aanloggen bij de Smart Wifi,,CarpeNoctem schreef: ↑5 november 2018, 19:47 Ik heb ook die mail gekregen. Maar als ik die smart-wifi wil activeren met de Proximus-app op mijn telefoon krijg ik een foutmelding dat de sim-kaart niet van Proximus is? Dat zal wel, ik zit met mijn gsm bij Base.
Zijn er hier nog mensen met Proximus-internet maar een andere provider voor GSM?
Ik heb dat gedaan toen ik een Base simkaart had en nu ook met Scarlet. Dus gewoon de app links laten liggen.
Dan :
EAP methode = PEAP
verificatie fase 2 = geen
CA certificaat = niet gespecifieerd
Daarna identiteit en wachtwoord invullen zoals bij FON
Geavanceerde opties :
Proxy = geen
IP instellingen = DHCP
En zo moet het lukken.
Hoi,
Ik heb een Orange herladkaart. Ik heb een opwadeering van 2x 5 GB gedaan. Ik kijk veel youtubefilmpjes.
Ik zit op deze monentje in Duitsland het Internet is echt snel bin zeer tefreden.
Ik heb een Orange herladkaart. Ik heb een opwadeering van 2x 5 GB gedaan. Ik kijk veel youtubefilmpjes.
Ik zit op deze monentje in Duitsland het Internet is echt snel bin zeer tefreden.
-
- Newbie
- Contacteer:
ik was bij orange , koala abonnement van 20 euro ( met korting werk 17,5) , eigenlijk tevreden van ,
toch naar edpnet overgegaan , abo van 16 euro , verbruik niet te checken op de gsm , een heel gedoe
ik ga terug naar orange gaan , maar tussendoor even naar base gegaan , online abonnement van 20 euro aanvragen is eerste 3 maanden 10 euro betalen
ok veel moeite voor 30 euro hoor ik u denken , maar mogelijk komt er tijdens die 3 maanden weer ergens anders iets beter uit ...
toch naar edpnet overgegaan , abo van 16 euro , verbruik niet te checken op de gsm , een heel gedoe
ik ga terug naar orange gaan , maar tussendoor even naar base gegaan , online abonnement van 20 euro aanvragen is eerste 3 maanden 10 euro betalen
ok veel moeite voor 30 euro hoor ik u denken , maar mogelijk komt er tijdens die 3 maanden weer ergens anders iets beter uit ...
-
- Newbie
- Contacteer:
orange koala is nu ook 3 maanden 10 euro ipv 20 ...
Dat is al heel lang zo.
Bij Base en Orange eindigen die promo's voor halve prijs bijna nooit.
Bij Base en Orange eindigen die promo's voor halve prijs bijna nooit.
https://twitter.com/Scarlet/status/1233 ... 00416?s=19
Scarlet verdubbelt de belminuten van scarlet Red. 300 minuten. Ontdek het hier: https://t.co/V0vL9zoPcG%20https://t.co/iZIX7wOuwF
Ik wil het OMGEKEERDE, meer data ipv belminuten
Scarlet verdubbelt de belminuten van scarlet Red. 300 minuten. Ontdek het hier: https://t.co/V0vL9zoPcG%20https://t.co/iZIX7wOuwF
Ik wil het OMGEKEERDE, meer data ipv belminuten
Is scarlet mobiel goed? Ik heb sterk mijn twijfels.